  • 1. Data: 2010-07-30 12:38:38
    Temat: Zwykli kierowcy jeżdżą szybciej o ok. 10 km/h od tych, którzy prowadzą auta firmowe.
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    http://flotis.pl/czy-kierowcy-firmowi-to-piraci/

    "Zwykli kierowcy jeżdżą szybciej o ok. 10 km/h od tych, którzy
    prowadzą auta firmowe. Jeżdżą także bardziej niebezpiecznie -
    wynika z danych Flotis - systemu monitorującego zachowanie
    kierowców samochodów firmowych."

    "Powyższe wnioski płyną z analizy zachowania kierowców w
    wybranych 50 miejscach na polskich drogach. Dobrze widoczne były
    różnice w zachowaniach kierowców np. przy fotoradarach. Na ok. 1
    km/h przed urządzeniami kierowcy aut służbowych jeżdżą wolniej o
    10 km/h na godzinę w porównaniu do kierowców samochodów
    prywatnych. W miejscach, w których radar stoi na zakręcie lub
    niedaleko skrzyżowania różnica jest jeszcze większa i wynosi
    niemal 20 km/h.

    Widać to zwłaszcza w miejscach, gdzie ograniczenie prędkości w
    pobliżu fotoradaru wynosi 70 km/h.

    W takich przypadkach kierowcy samochodów służbowych zaczynają
    zwalniać wcześniej - na odcinku ok. 1 km/h redukują prędkość o
    40 km/h. Tymczasem kierowcy samochodów prywatnych rozpoczynają
    hamowanie dopiero ok. 600-700 m od radaru i redukują prędkość
    średnio o 56 km/h. Warto podkreślić, że niezależnie od
    charakteru kierowcy pojazdy mijają radary najczęściej z
    prędkością 50 km/h. Dzieje się tak nawet jeśli ograniczenie
    prędkości pozwala na szybszą jazdę."

    Częściowo uśmiałem się po pachy ... częściowo, jednak zgadzam
    się z teoriami, zwłaszcza o hamowaniu przed FOTO. Śmiem wysnuć
    brutalną teorię, że przed foto na 70 wszyscy jadą 40-50 ... bo
    kapelusze na 2 pasach jadąc obok siebie dają po hamulcach, i
    snują się te 40/h równolegle do siebie ...
    6008

  • 2. Data: 2010-08-02 23:03:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > w porównaniu do kierowców samochodów prywatnych. W miejscach, w których
    > radar stoi na zakręcie lub niedaleko skrzyżowania różnica jest jeszcze
    > większa i wynosi niemal 20 km/h.

    Tez jezdze wolniej sluzbowym, przeciez w pracy jestem i mi sie nie
    spieszy :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 3. Data: 2010-08-02 23:45:08
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    DoQ pisze:

    > Tez jezdze wolniej sluzbowym, przeciez w pracy jestem i mi sie nie
    > spieszy :)

    i jak jedziesz tamtędy 5x w tygodniu, wiesz gdzie "strzelają fotki" i
    optymalnie przygotowujesz sie do spowolnienia, będąc w 100% pewien z
    jaką maksymalną prędkością "przelecisz"
    Taki kapelusznik bedzie hamował w ostatniej chwili i bedzie tak
    wystraszony ze nawet nie pomyśli jaki było ograniczenie - 50km/h będzie
    dobrze.

    ToMasz

  • 4. Data: 2010-08-02 23:49:44
    Od: DoQ <p...@g...com>

    ToMasz pisze:

    > Taki kapelusznik bedzie hamował w ostatniej chwili i bedzie tak
    > wystraszony ze nawet nie pomyśli jaki było ograniczenie - 50km/h będzie
    > dobrze.

    No wlasnie to mnie rozluznia najbardziej, ograniczenie do 70 + fotoradar
    a oni zwalniaja asekuracyjnie do 40....

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2010-08-02 23:59:35
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-02 23:49, DoQ pisze:

    > No wlasnie to mnie rozluznia najbardziej, ograniczenie do 70 +
    > fotoradar a oni zwalniaja asekuracyjnie do 40....

    Gorzej jak jedziesz za takim ... foto na 70 ... masz na liczniku
    te 100 ... odpuiszczasz ... wyprzedza cie jakieś auto, ty musisz
    wyprzedzić marudera jadącego 40-50 ... zmieniasz pas na lewy, a
    zawodnik, który właśnie cie wyprzedził wali po hamulcach, jakby
    to teściowa była ... i zwalniacie wszyscy do 40.

    Tak w kwestii narzekania - dziś piękną akcję widziałem ... Jadę
    ja , i jakiś zawodnik (jedyni dwaj żwawsi ... reszta grubo
    poniżej przepisu) ... wódz przede mną na przerywanej na prostej
    zaczyna wyprzedzać ... łapie jakieś 100/h ... i ... ratuje życie
    idąc prawym rowem ;) ... wyprzedzany jadąc jakieś 60/h
    postanowił skręcić w posesję w lewo - bez kierunku i bez
    patrzenia w lusterko :)

    6008

  • 6. Data: 2010-08-03 00:15:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > właśnie cie wyprzedził wali po hamulcach, jakby to teściowa była ... i
    > zwalniacie wszyscy do 40.

    Tia szczegolnie na Katowickiej takie obrazki mozna zaobserowowac.
    > wyprzedzany jadąc jakieś 60/h postanowił skręcić w posesję w lewo - bez
    > kierunku i bez patrzenia w lusterko :)

    Podobna sytuacje mialem dzis (w zasadzie wczoraj) rano ale uratowalem
    tylek.
    Jade sobie, przede mna jakies Espero. Po chwilio zwalnia i wrzuca prawy
    kierunek no to go wyprzedzam. No i gdzies w polowie manewru
    postanowil(a?) skrecic - tylko w lewo...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 7. Data: 2010-08-03 07:52:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Lip, 12:38, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:
> [...]
    > prowadzą auta firmowe. Jeżdżą także bardziej niebezpiecznie -
    > wynika z danych Flotis - systemu monitorującego zachowanie

    Pytanie, czy można wierzyć kolesiowi, który odległość podaje w km/h :]

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2010-08-03 09:33:23
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > ... wyprzedzany jadąc jakieś 60/h postanowił skręcić w posesję w lewo - bez
    kierunku i bez patrzenia w lusterko :)

    To niezły kozak musiał być, tak skręcać w posesję jadąc 60/h, ho ho...

  • 9. Data: 2010-08-03 11:49:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl>
> [...]
    > prowadzą auta firmowe. Jeżdżą także bardziej niebezpiecznie -
    > wynika z danych Flotis - systemu monitorującego zachowanie

    A skad oni maja dane kierowcow prywatnych ?
    Czy to jest pociotek Naviexperta ?

> [...]

    > Częściowo uśmiałem się po pachy ... częściowo, jednak zgadzam się
    > z teoriami, zwłaszcza o hamowaniu przed FOTO. Śmiem wysnuć

    Czesciowo pewnie tak. Jezdzac duzo sluzbowo mozna szybko 18pkt
    zalapac i spokorniec :-) Kierowca stale jezdzacy pewna trasa ma ja
    dobrze wyczuta i wie kiedy zaczac zwalniac zeby odpowiednio
    dojechac ... Ale zaraz - prywatnie tez sie tak daje.

    Prywatnie nie odpalaja programu na dobrze znanej trasie ... czy
    polowa monitorowanych kierowcow powozi ciezarowkami i 90 nie
    przekracza ?

    > brutalną teorię, że przed foto na 70 wszyscy jadą 40-50 ... bo
    > kapelusze na 2 pasach jadąc obok siebie dają po hamulcach, i
    > snują się te 40/h równolegle do siebie ...

    Na gierkowce nie bardzo to widac.
    A do statystycznego wyniku dodaj swiatla - czasem widac ze czerwone
    sie zapalilo i nie ma sie co spieszyc.

    J.

  • 10. Data: 2010-08-03 11:57:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-03 11:49, J.F. pisze:
    (...)
    > A skad oni maja dane kierowcow prywatnych ?
    > Czy to jest pociotek Naviexperta ?

    Napisali przecież - bardzo popularny system Yanosik ;)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.