  • 1. Data: 2012-11-03 18:07:13
    Temat: a moze nowa grupa ???
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    tablety zadomowily sie juz znacznie w naszych domach i tak do konca to
    nie wiadomo, gdzie szukac pomocy, pytac itp.

    pl.rec.telefonia.gsm
    pl.comp.pecet

    ani jedno ani drugie nie pasuje....

    A moze by tak powstala nowa grupa newsowa np.

    pl.com.tablet

    Moze admini od newsow by cos zdzialali?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-11-03 18:20:42
    Temat: Re: a moze nowa grupa ???
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-03, a...@p...pl <a...@p...pl> wrote:
    > ani jedno ani drugie nie pasuje....
    >
    > A moze by tak powstala nowa grupa newsowa np.
    >
    > pl.com.tablet

    Usenet zanika w takim tempie, że do następnych wakacji może już z niego
    nic nie zostać (przynajmniej w formie jaką znamy dziś), a Ty byś chciał
    nową grupę? Niby po co i dla kogo?

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-11-03 18:33:15
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    PK pisze:
    > Usenet zanika w takim tempie, że do następnych wakacji może już z niego
    > nic nie zostać (przynajmniej w formie jaką znamy dziś), a Ty byś chciał
    > nową grupę? Niby po co i dla kogo?

    No właśnie, czy w razie czego wiadomo co zastąpi usenet? Gdzie
    jest/będzie portal dla grup pl.comp.*?
    Mam wrażenie że część zadań pełni strona elektroda.pl

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2012-11-03 19:08:02
    Od: a...@p...pl

    nie przesadzajmy z tym zanikaniem usenetu? Sa grupy, na ktorych jest
    duzy ruch, inne moze mniej.

    Ja preferuje usenet a fora, gdzie trzeba sie logowac, zostawiac swoje
    emaile mnie nie interesuja. Fora sa z regyly zwiazane z jednym
    serwerem (i czasami z p.... adminami - np. elektroda.pl).

    grupa pl.comp.pecet jakos sobie radzi i mysle, ze pl.comp.tablet tez
    by sobie poradzila.

    Wiec jezeli jakis admin od newsow to czyta, to moze zalozy w
    odpowiedniej hierarchi i zobaczymy co z nia bedzie. Wiec nie ferwujmy
    wyrokow, ze usenet zanika.

    ThinkXtra

  • 5. Data: 2012-11-03 19:10:41
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 11/3/2012 7:08 PM, a...@p...pl wrote:
    > Wiec jezeli jakis admin od newsow to czyta, to moze zalozy w
    > odpowiedniej hierarchi i zobaczymy co z nia bedzie. Wiec nie ferwujmy
    > wyrokow, ze usenet zanika.

    Procedura tworzenia nowych grup jest sformalizowana i wygląda trochę
    inaczej niż jej założenie przez admina, który coś przeczytał. Trzeba
    napisać wniosek, zrobić głosowanie, ogólnie procedura żmudna i przy
    obecnej kondycji Usenetu ciężka do realizacji.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 6. Data: 2012-11-03 19:27:24
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-03, Piotr Rezmer <p...@b...pl> wrote:
    > No właśnie, czy w razie czego wiadomo co zastąpi usenet? Gdzie
    > jest/będzie portal dla grup pl.comp.*?

    W końcu ostatnie duże serwery publiczne zostaną zamknięte i zabawa
    przejdzie całkowicie w ręce użytkowników. Już niemal 10 lat temu pisałem
    na grupę utrzymywaną na prywatnym serwerze. Składka po kilka złotych
    i spokój (wszystko dochodzi, wygodne archiwum na www i nikt nie robi po
    gaciach, że mu odłączą w nocy jedyne okienko na świat :)).

    No i pewnie część osób przy okazji w ogóle porzuci USENET na korzyść
    WWW.

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2012-11-03 19:40:46
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 03/11/2012 18:10, Arkadiusz Dymek wrote:

> [...]
    > napisać wniosek, zrobić głosowanie, ogólnie procedura żmudna i przy
    > obecnej kondycji Usenetu ciężka do realizacji.

    Ogólnie żmudna i dość betonowa jak dotycząca IRCnetu, ta sama
    ekipa.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 8. Data: 2012-11-03 19:42:10
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-03, a...@p...pl <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > emaile mnie nie interesuja. Fora sa z regyly zwiazane z jednym
    > serwerem (i czasami z p.... adminami - np. elektroda.pl).

    Nie wiem co to jest "p.... adminami".
    Jeśli chodzi Ci o administratorów, to tak - na forach istnieją takie
    osoby. Dzięki nim jest lepsza organizacja, mniej mniej trolli
    i chamstwa.
    Poza tym są już różnice (tzn. wady i zalety - kwestia oczekiwań).

    > Wiec jezeli jakis admin od newsow to czyta, to moze zalozy w
    > odpowiedniej hierarchi i zobaczymy co z nia bedzie. Wiec nie ferwujmy
    > wyrokow, ze usenet zanika.

    Ale "usenet zanika" to nie jest żaden wyrok tylko obserwacja. Każdy kto
    używa go przynajmniej kilka lat widzi różnicę. pl.comp.pecet się trzyma,
    bo to grupa zdominowana przez komputerowych hobbystów. Problem usenetu
    polega na tym, że odchodzą "niekomputerowcy".

    pozdrawiam,
    PK

  • 9. Data: 2012-11-03 19:50:24
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 03 Nov 2012 18:07:13 +0100, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >pl.comp.pecet
    >
    >ani jedno ani drugie nie pasuje....
    >
    >A moze by tak powstala nowa grupa newsowa np.

    tablety maja szanse w bliskiej przyszlosci zastapic laptopy, a te juz
    sa tutaj bardzo dobrze zadomowione. ja jestem za tym, zeby pisac o
    tabletach tutaj. <rs>

  • 10. Data: 2012-11-03 19:56:36
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-03 19:42, PK pisze:
    > Dzięki nim jest lepsza organizacja, mniej mniej trolli
    > i chamstwa.

    Nie, przez moderatorów wolność słowa jest najczęściej mocno ograniczana,
    nie można przeklinać, a czasami normalny facet potrzebuje i tworzą się
    kółka wzajemnej adoracji, czego prywatnie nie znoszę.
    Na forum www można co najwyżej zadać jakieś pytanie, albo udzielić
    odpowiedzi. W usenecie można podyskutować pisząc to, co naprawdę się
    chce napisać, bez żadnego eufemizowania.

    --