  • 41. Data: 2012-03-29 17:00:09
    Temat: Re: (about) ogre/dobre
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 29.03.2012 r. 16:21, zażółcony pisze:

    > nie wiem, czym lekarze powinni się zainteresować, to nie są pasjonaci.
    > Ty albo chcesz coś poprawić, albo nie. Jak chcesz, to na początek
    > skompletuj więcej tych papierów z badaniami, czyli zrób ich więcej.
    > Szczególnie, że narzekasz na układ oddechowy - to masz przecież wymazy z
    > gardła i mnóstwo innych takich.
    > Jak Ci nie zależy 'bardziej', to mi też szkoda sobie strzępić języka.
    Mimo wszystko publiczna służba zdrowia (a są wśród nas tacy, którzy
    innej nie uznają) rzeczywiście momentami odbiera motywację do najpierw
    diagnozowania, a potem leczenia schorzeń (czyli czegoś lżejszego od
    choroby, nie dającej funkcjonować).
    Szczególnie starsi ludzie skarżą się na dostępność specjalistycznych
    badań -- jak wiadomo, logika (epidemiologia i rachunek
    prawdopodobieństwa) narzuca określoną kolejność ich wykonywania. Jeżeli
    na pierwsze skierowanie czeka się, powiedzmy, pół roku, a na następne
    kolejne pół roku, to objawy mogą ustąpić samoistnie i w tym czasie obie
    diagnozy (naciągam nieco) tracą sens.
    Skoro mieszkańcy tych ziem nie mają na to wpływu -- nakłady na SZ
    rokrocznie te same, niskie -- to chyba zasadne jest wrócić do koncepcji
    samolecznictwa i znachorstwa. Wobec pogarszającej się dostępności leków
    refundowanych: także medycyny alternatywnej i tego, co chciano zwalczać
    ACTA: leków podrabianych, generycznych. W dobie Internetu nie jest to aż
    tak bezsensowne, w oczekiwaniu na wyeliminowanie monopolu lekarskiego
    (wnioskowanie maszynowe) i diagnostycznego (lab on a chip, nanoprobes, ...).

  • 42. Data: 2012-03-29 17:52:35
    Od: " " <f...@g...pl>

    zażółcony <r...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > gardła i mnóstwo innych takich.
    > Jak Ci nie zależy 'bardziej', to mi też szkoda sobie strzępić języka.

    problem w tym ze takie uwagi to powinienes sobie raczej sam aplikowac
    bo jestem wrazliwy (byc moze przewrazliwiony na punkcie glupoty w
    odnosnej sprawie i o ile produkowanie glupiego szumu w innych tematach
    jeszcze jakos znosze to w tym nieco bardziej krytycznym temacie jest
    z tym u mnie gorzej

  • 43. Data: 2012-03-30 11:23:30
    Od: zażółcony <r...@c...pl>

    W dniu 2012-03-29 17:52, f...@g...pl pisze:

> [...]
    > odnosnej sprawie i o ile produkowanie glupiego szumu w innych tematach
    > jeszcze jakos znosze to w tym nieco bardziej krytycznym temacie jest

    Skup się na rzeczach istotnych albo ... umieraj powoli.
    Jeśli Twoja wrażliwość nie gra z Tobą w jednej drużynie przeciwko
    chorobie, to cóż ... Jeśli jednak gra, to ustaw ją z daleko z tyłu
    na bramce, a na atak weź listę dostępnych badań, kompletuj papiery.
    Jak lekarze to zignorują, to goto inny post w wątku, gdzie było
    o kancelarii.
    Imo dobrze by było, gdybyś miał wsparcie innych osób. Wiem, stary koń
    już niby jesteś, ale imo, jeśli to możliwe, nie byłoby być może
    najgorszym pomysłem w Twojej sytuacji zwrócić się o pomoc np. do rodziny
    (aż tak stary chyba nie jesteś, żeby nie mieć w ogóle rodziny ?)