  • 21. Data: 2012-02-15 15:44:55
    Temat: Re: akumulator - jaki ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 15:40:09 +0100, Tom napisał(a):

    > No to gratuluję. Ja się nie chwalę tylko potwierdzam, że mam podobnie dobre
    > doświadczenia z S5 jak przedpiśca. Nic więcej, nic mniej. Wybacz więc ale
    > sam będę decydował o czym i kiedy piszę na grupie ;)

    a ja dziekuje za niepotrzebne gratulacje - przez 3 lata to prawie z kazdym
    akumulatorem ma sie dobre doswiadzenia :-)

    J.

  • 22. Data: 2012-02-15 18:54:56
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    A czy miał ktoś do czynienia z takimi bateriami?

    http://tinyurl.com/6qvvkvb

  • 23. Data: 2012-02-15 22:05:16
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > dostaje potu na czole z moim Boschem 2 letnim, dwa dni na dworze i nie
    > mozna
    > odpalić smaochodu, wczesniej mialem pierwszy akumulator mazdy z oryginału
    > 9
    > letni i powiem pod koniec zywota był taki sam jak ten bosch
    >
    > jaki akumulator kupic sensowny
    >

    > dzieki za pomoc

    1. sprawdz c zy to aku nawala?
    2. moze rozrusznik sie zacina?
    3. moze cos ci pobiera spora mA na postoju ?
    4. moze cos niedoladowuje ? sprawdz napiecia, regulator
    5. jak podejrzewasz go to na prostownik doladuj tak aby nie przekraczalo
    napiecia 14,6 - 14.8
    6. jak nadal nie trzyma do wymiany

    mojego boscha mam 4lata S4 nie S5, s5 to przeplacanie
    Varta tez jest dobra choc mniej spotykana

    mowia ci ze S5 ?
    gowno to prawda

  • 24. Data: 2012-02-16 08:50:54
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 15 Feb 2012 14:41:33 +0100, Krzysztof 45 <m...@v...pl>
    wrote:

    >Niedawno mój alternator padł w trasie i zrobiłem ponad 70km bez ładowania ze
    światłami bo późny
    >wieczór był.

    to była wyłącznie kwestia mrozu + ewentualnego prądu pobieranego przez
    samochód (alarm itp.), bo aku został naładowany w budynku do pełna,
    włożony do auta, które postało 2 doby i już nie udało się odpalić (w
    cieplejszych porach roku nigdy tego problemu nie było).

    >Dieslami jeżdżę od dawna i mam hopla na punkcie ładowania. Dbam by zawsze było
    wzorcowe zwłaszcza w
    >okresie zimowym. A jak się dba to akumulator odwdzięcza sie tym samym i nie ma to
    tamto że auto stoi
    >dwie, cztery doby i nie odpala.

    Doba dobie nierówna. W czasie tych "moich" temperatura chyba z rzadka
    była powyżej -20 stopni celsjusza.
    http://pvcdrom.pveducation.org/BATTERY/charlead.htm - IMHO ten typ tak
    ma i już...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2012-02-16 10:06:43
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

> [...]
    > włożony do auta, które postało 2 doby i już nie udało się odpalić (w
    > cieplejszych porach roku nigdy tego problemu nie było).
    O niczym to nie świadczy. Bardzo dużo czynników wpływa na stan akumulatora i w jakich
    warunkach
    pracował. Każdy akumulator zarżniemy szybko (w rok dwa lata) jak nie będziemy
    pilnowali stanu
    naładowania, czy jest odpowiednio karmiony przez alternator i stanu instalacji w
    aucie.

    Koleś w sportage zarznął dobrej klasy aku tym, że był nieświadomy że mu świece grzały
    jeszcze kilka
    minut po uruchomieniu silnika i robił krótkie przebiegi po mieście w zimę. Świece,
    światła, dmuchawa
    i na klemach miał 12V. W dwie zimy aku zarżnął. I też powie że taki a taki aku to do
    dupy. To tylko
    przykład.
    Ale jak ktoś ma non stop 14,4V na klemach, a po włączeniu odbiorników 13,8-14,1V to
    zawsze po
    normalnym rozruchu szybko aku odzyska to co stracił w noc, dwie czy trzy i przy
    rozruchu. A jak
    wiemy że auto ma stać nie ruszane kilka dni-tydzień, to i te najlepsze akumulatory
    powinniśmy
    zabierać do ciepłego pomieszczenia.
    W takich warunkach nawet te najtańsze akumulatory no name mogą długo i bezawaryjnie
    posłużyć.
    --
    Krzysiek

  • 26. Data: 2012-02-18 16:09:14
    Od: Tomas <t...@a...pl>

    On 2012-02-15, rt <x...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > odpalić smaochodu, wczesniej mialem pierwszy akumulator mazdy z oryginału 9
    > letni i powiem pod koniec zywota był taki sam jak ten bosch

    Polecam Centra Futura.Ja mam 20 letni bosch i działa do dziś
    ale uzywany jest w piwnicy.
    Akumulator w ostre mrozy trzeba brać do domu i podładowywać.

  • 27. Data: 2012-02-18 16:13:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-02-18 16:09, Tomas wrote:
    > Polecam Centra Futura.

    Też *bym* polecał bo kupiłem 5 lat temu i był bardzo ok. Kupiłem też 3
    miesiące temu i już nie jest bardzo ok. Przy silnmych mrozach nie różnił
    się niczym od non-name. Może zmienili technologię produkcji...

  • 28. Data: 2012-02-18 16:14:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 18-02-2012 o 16:09:14 Tomas <t...@a...pl> napisał(a):

    > Polecam Centra Futura.Ja mam 20 letni bosch i działa do dziś
    > ale uzywany jest w piwnicy.
    > Akumulator w ostre mrozy trzeba brać do domu i podładowywać.

    I co dziennie rano ustawiać zegar, radio, przyuczać szyby, programować
    blokady drzwi, lusterka?
    Chyba by mi się nie chciało...

    Pzdr
    TG

  • 29. Data: 2012-02-18 16:29:44
    Od: Tomas <t...@a...pl>

    On 2012-02-18, Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > I co dziennie rano ustawiać zegar, radio, przyuczać szyby, programować
    > blokady drzwi, lusterka?
    > Chyba by mi się nie chciało...

    Jak się jeździ nie za często to niestety tak trzeba.Znajomy miał dwuletni
    za jakieś 600zł i nie jezdził tydzień w silne mrozy
    to mu wybrzuszyło i był do wyrzucenia.
    Co innego jak auto stoi w ciepłym garażu wtedy można prostownik bez
    odłaczania aku podłączyć.

  • 30. Data: 2012-02-18 16:32:50
    Od: Tomas <t...@a...pl>

    On 2012-02-18, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Też *bym* polecał bo kupiłem 5 lat temu i był bardzo ok. Kupiłem też 3
    > miesiące temu i już nie jest bardzo ok. Przy silnmych mrozach nie różnił
    > się niczym od non-name. Może zmienili technologię produkcji...

    Może stał w sklepie długo nie daładowywany i stracił swoje wartości.
    Magazyn mógł być do tego słabo ogrzewany.