  • 1. Data: 2012-02-16 00:33:45
    Temat: alfa szczytuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://moto.pl/MotoPL/1,88571,11097564,Rekordowa_spr
    zedaz_Alfy.html

    Rok 2011 był dla Alfy Romeo mlekiem i miodem płynący. Wszystko za sprawą
    Giulietty, która okazała się być hitem na wielu europejskich rynkach

    Konkrety są następujące: w roku 2011 zarejestrowano około 80.000 samochodów
    Giulietta w Europie, z czego 45% (ok. 35 000) w samych tylko Włoszech.
    Najwyższą liczbę rejestracji na rynkach zagranicznych Alfa Romeo Giulietta
    osiągnęła we Francji (ok. 9 200 szt.), Wielkiej Brytanii (ponad 7 000 szt.)
    oraz w Niemczech (ponad 6 300 szt.). W Polsce ,,Alfiści" kupili 927
    egzemplarze tego modelu, a marka Alfa Romeo odnotowała wzrost sprzedaży o
    38 proc

    Phi ...

  • 2. Data: 2012-02-16 23:53:02
    Temat: Re: alfa szczytuje
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Bo AR to w gruncie rzeczy fajne samochody, nietuzinkowe, tylko trzeba
    umiec o nie dbac. Pisze to z punktu widzenia bylego posiadacza AR 156.
    Wbrew obiegowym opiniom nic mi sie nie psulo (ale fakt - duzo nie
    jezdzilem), zonie sie podobal, zima odpalal, wnetrze bardzo ergonomiczne.
    Jednak wloski design ma w sobie to cos...

    --
    venioo -> GG:198909

  • 3. Data: 2012-02-17 11:57:30
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 16/02/2012 22:53, v...@i...pl wrote:
> [...]
    > jezdzilem), zonie sie podobal, zima odpalal, wnetrze bardzo ergonomiczne.
    > Jednak wloski design ma w sobie to cos...

    Dbanie o elektrykę polega na regularnym smarowaniu przewodów bobrzym sadłem?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 4. Data: 2012-02-17 12:21:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-02-2012 23:53, v...@i...pl pisze:
    > Bo AR to w gruncie rzeczy fajne samochody, nietuzinkowe, tylko trzeba
    > umiec o nie dbac. Pisze to z punktu widzenia bylego posiadacza AR 156.

    Umieć o nie dbać tzn. co trzeba mu robić?
    I to, że wymaga jakichś specjalnych czarów świadczy o jego trwałości czy
    odwrotnie?

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 5. Data: 2012-02-17 22:21:50
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-17 11:57, kamil pisze:

    > Dbanie o elektrykę polega na regularnym smarowaniu przewodów bobrzym
    > sadłem?

    Ja z elektryka zadnych problemow nie mialem. Ale znany jest problem z
    olejem. Makaroniarze cos nie tak z czujnikiem zrobili i trzeba bylo stan
    kontrolowac, jak spadl do polowy to dolewac. Bo jak poziom spadl do
    konca miarki az sie zapalila kontrolka, to potrafilo panewki obrocic.
    No i czestsze niz w innych markach serwisy rozrzadu (co 40tys.km) - z
    wymiana wariatora ponad 700pln, zawieszenia...

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 6. Data: 2012-02-17 22:24:25
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-17 12:21, DoQ pisze:

    > Umieć o nie dbać tzn. co trzeba mu robić?

    Zmieniac olej i rozrzad duzo czesciej niz w innych samochodach
    produkowanych w tym samym okresie. Smarowac klamki przed zima

    > I to, że wymaga jakichś specjalnych czarów świadczy o jego trwałości czy
    > odwrotnie?

    Nad tym nigdy sie nie zastanawialem. A ma to jakies znaczenie w
    kontekscie poruszonego tematu? Trwalosc zapewnia ocynkowana karoseria.
    (przynajmniej w 156)

  • 7. Data: 2012-02-17 22:34:53
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 17-02-2012 22:24, v...@i...pl pisze:
    > Zmieniac olej i rozrzad duzo czesciej niz w innych samochodach
    > produkowanych w tym samym okresie. Smarowac klamki przed zima

    Dużo częściej to znaczy jak często? I dlaczego wymagają tak częstych zmian?

    Trwałość to nie tylko blacha.

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 8. Data: 2012-02-17 23:59:15
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-17 22:34, DoQ pisze:

    > Dużo częściej to znaczy jak często? I dlaczego wymagają tak częstych zmian?

    Olej - trzeba wyczuc. Na pewno dolewac jak spadnie do polowy miarki, a
    nie czekac az kontrolka zaswieci, bo wtedy czesto bedzie juz po silniku.
    Rozrzad co 40tys.km. bo jak strzeli, to nie ma co zbierac, a lubi sobie
    strzelic...
    Teoria: bo sie zuzywaja szybciej, gdyz silnik TwinSpark jest wysokoobrotowy?

    > Trwałość to nie tylko blacha.

    Na pewno. Ale w bardzo wielu przypadkach samochodow nieocynkowanych
    mechanika przetrzymywala blache, ktora sie sypala na potege :)

  • 9. Data: 2012-02-18 09:27:17
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > No i czestsze niz w innych markach serwisy rozrzadu (co 40tys.km) - z
    > wymiana wariatora ponad 700pln, zawieszenia...

    To tyczy TS'ów
    Ja miałem 2.4JTD i teraz z punktu posiadania japońskiego gw.na, benzyny 2.0
    z bezpośrednim wtryskiem ten JTD był niedozajechania.
    Dwumasa 200tyś na liczniku, w sumie tylko zawiecha nie wytrzymywała w 156
    ciężaru silnika.
    Pomijając zawiechę auto lepsze od obecnej japońskiej parodii. Żałuję zakupu
    japończyka.

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2012-02-18 12:22:03
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 17 Feb 2012 23:59:15 +0100, v...@i...pl
    <v...@i...pl> wrote:

    > Teoria: bo sie zuzywaja szybciej, gdyz silnik TwinSpark jest wysokoobrotowy?

    Średnia prędkość tłoka wynosi około 20m/s. Sporo, ale wciąż w
    granicach rozsądku. Tymczasem niektóre Hondy mają po 22-23m/s
    i... jeżdżą bez fochów.

    r.