  • 1. Data: 2011-05-16 12:33:28
    Temat: antena do naziemnej cyfrowej
    Od: Klapacjusz <k...@o...pl>

    Witam, glupia sprawa, ale nie rozumiem prostej rzeczy,
    niech ktos oswiecony mnie naprowadzi.
    Mam TV z tunerem DVB-T i chcialbym odbierac naziemna
    cyfrowa telweizje. Jaka antene musze kupic? Bo rozumiem
    taka stara analogowa jest nienadajaca sie?

  • 2. Data: 2011-05-16 12:38:38
    Temat: Re: antena do naziemnej cyfrowej
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-05-16 14:33, Klapacjusz pisze:
> [...]
    > cyfrowa telweizje. Jaka antene musze kupic? Bo rozumiem
    > taka stara analogowa jest nienadajaca sie?

    niekoniecznie.
    przeskanuj pasmo, jak działa w Twojej okolicy nadajnik dvb-t
    to odbiornik coś znajdzie.
    jak nie będzie działać lub nie będzie jakości
    wówczas można pomyśleć nad inną anteną, a to zależy
    w jakiej odległości jesteś od najbliższego nadajnika i z jaką
    mocą nadaje.
    anten jest kilka godnych uwagi.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 3. Data: 2011-05-16 12:46:35
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Klapacjusz napisał:
    > Mam TV z tunerem DVB-T i chcialbym odbierac naziemna
    > cyfrowa telweizje. Jaka antene musze kupic? Bo rozumiem
    > taka stara analogowa jest nienadajaca sie?

    Jak najbardziej się nadaje - zależy to tylko od mocy nadajnika i
    odległości między nim a Twoją anteną. No i może być też konieczność
    zmiany jej kierunku.
    Pewne wskazówki możesz znaleźć m. in. tu:
    http://www.przelaczenie.eu/
    Ewentualnie podaj skąd jesteś, skąd odbierasz TV analogową, to będzie
    można coś więcej doradzić.

  • 4. Data: 2011-05-16 12:54:40
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2011-05-16 14:46, Bartłomiej Zieliński pisze:
    > Ewentualnie podaj skąd jesteś, skąd odbierasz TV analogową, to będzie
    > można coś więcej doradzić.

    Według IP: Białystok ;)

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 5. Data: 2011-05-16 13:15:04
    Od: Klapacjusz <k...@o...pl>

    Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl> wrote:

    >Ewentualnie podaj skąd jesteś, skąd odbierasz TV analogową, to będzie
    >można coś więcej doradzić.

    Bialystok okolice centrum. Do tej pory odbieralem (i nadal odbieram)
    analogowo, ale wiem, ze juz sa w powietrzu kanal(y) cyfrowe.
    Dzis w nocy przeskanuje pasmo i zobacze, co mi zlapie.

  • 6. Data: 2011-05-16 14:35:46
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

> [...]
    > analogowo, ale wiem, ze juz sa w powietrzu kanal(y) cyfrowe.
    > Dzis w nocy przeskanuje pasmo i zobacze, co mi zlapie.

    Powinieneś złapać MUX3 na kanale 38, moc nie za dużo, ale skoro nadajnik
    w centrum i Ty w centrum to nie powinno być problemów - chyba, że z
    anteną coś jest nie tak (np. skierowana jest w inną stronę). Z drugiej
    strony, w Gliwicach łapię czeski MUX z Pradziada (ok. 100 km) na antenie
    skierowanej zupełnie w inną stronę :-)

  • 7. Data: 2011-05-16 17:43:49
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 16 May 2011 14:33:28 +0200, Klapacjusz <k...@o...pl>
    wrote:

    > Bo rozumiem
    >taka stara analogowa jest nienadajaca sie?

    nie ma anten analogowych i cyfrowych...sa po prostu anteny. Przekazcie
    to wszystkim pokoleniom, bo wiedza o antenach jest nikla.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2011-05-17 05:45:42
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > nie ma anten analogowych i cyfrowych...sa po prostu anteny. Przekazcie
    > to wszystkim pokoleniom, bo wiedza o antenach jest nikla.

    I na tym bazuja sklepy z antenami. :-)
    Wymiana anten na "cyfrowe" mogla przyniesc ogromne zyski producentom anten a
    Ty rozwiales ich plany. ;-)

  • 9. Data: 2011-05-17 06:02:49
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-05-17 07:45, nom pisze:
    > I na tym bazuja sklepy z antenami. :-)
    > Wymiana anten na "cyfrowe" mogla przyniesc ogromne zyski producentom
    > anten a Ty rozwiales ich plany. ;-)

    jakby działała dvb-t pełną parą to może i tak.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 10. Data: 2011-05-17 06:26:28
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > I na tym bazuja sklepy z antenami. :-)
    > Wymiana anten na "cyfrowe" mogla przyniesc ogromne zyski
    > producentom anten a Ty rozwiales ich plany. ;-)

    Na tym bazowala tez spora liczba naciagaczy sprzedajaca pare
    lat temu "specjalne" nowe zarówki na 230 V ;-).