  • 61. Data: 2014-08-20 22:03:33
    Temat: Re: auto z salonu
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On 2014-08-20 12:56, Michal wrote:

    > Hej,
    >
    > Jest to dylemat przed ktorym chetnie bym sam stal, brak ochoty na koncie zmusza
    mnie do jazdy Octavia dalej, ale z tych dwoch bardziej podoba mi sie Galaxy.
    > Mam 2 dzieci z opcja na 3 ;-)
    >
    > Poczytaj:
    > http://lmgtfy.com/?q=galaxy+s-max

    Pierwsze cztery strony wyników od dawna na bordowo (odwiedzone) ;)

    --
    tyran

  • 62. Data: 2014-08-21 02:19:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <b...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > W ciemno/bez macania to najlepiej kupić u brokera,
    > wiele modeli można u takiego kupić taniej...

    Co to znaczy taniej? 1% taniej? 10% taniej? 30% taniej?
    I kto to jest ten "broker" i gdzie znajdę takiego w Krakowie?

  • 63. Data: 2014-08-21 08:15:59
    Od: b...@g...com

    > Co to znaczy taniej? 1% taniej? 10% taniej? 30% taniej?
    >
    > I kto to jest ten "broker" i gdzie znajdďż˝ takiego w Krakowie?

    Ile taniej? to zależy; owszem zdarzają się konkretne auta nawet z rabatami 20-30% ale
    to zazwyczaj takie w cenach powyżej 200-300tyś PLN
    Zasada jest taka ogólna, że im droższe auto, tym zazwyczaj wyższe rabaty są.
    Ale ja teraz na przykład szukam SUV-a i na niektóre modele nie ma wcale rabatów albo
    symboliczne, a na inne sa rabaty od 10-14% a na inne 15-20%
    Mówię o Suv-ach w cenach katalogowych 100-200tyś PLN
    Broker czy niektórzy mulidealerzy, to firmy/ludzie, którzy mają kontakty gdzieś w
    centrali importera, ewentualnie w innych krajach w sieciach dealerskich i chyba
    podpinają się pod takie rabaty. Nie mają żadnej infrastruktury, więc mają minimalne
    koszty.
    To są normalne auta z gwarancją Europejską, więc później serwis i tak idzie w ASO.
    Taki proceder trwa już wiele lat. Pierwszy raz trafiłem na to w 2007 roku jak
    kupowałem auto i wtedy Forester przez brokera był tańszy o 15tyś pln(90 zamiast 105),
    ale w końcu okazało się, że akurat Subaru bez zbędnych ceregieli wystarczyło samemu
    ściągnąć z Litwy i kosztowało mnie 78tyś. Musiałem tylko sam tam pojechać, zapłacić,
    wróciłem autem na kołach i sam załatwiłem wszelkie formalności importowe.
    Także są firmy działające już od wielu lat; wystarczy przefiltrować nowe auta na
    allegro/otomoto i wychodzi tego bardzo dużo. Kraków/Śląsk myślę, że jest co najmniej
    10 takich firm.

  • 64. Data: 2014-08-26 14:23:34
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-08-14, o godz. 15:34:43
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > Odwiedziłem 7 albo 8 salonów różnych marek. Był sierpień i upał.
    > Tylko dwóch dilerów zaproponowało coś zimnego do picia - reszta nic.
    > Jeden diler miał kącik z kredkami i kolorowankami gdzie mogłem
    > zostawić na chwilę dziecko i spokojnie rozmawiać o wyposażeniu -
    > pozostali nic.
    >
    > Kilku dilerów nie miało na placu ani jednej sztuki popularnego modelu
    > który chciałem kupić i zamiast tego prowadzili mnie do serwisu gdzie
    > akurat było jakieś auto klienta. Cos takiego jak jazda próbna było
    > możliwe tylko u dwóch dilerów po wcześniejszym umówieniu i odczekaniu

    W styczniu tego roku zwiedzałem w celu zorientowania się w ofercie
    salony paru marek zlokalizowane w okolicach Puławskiej w Warszawie.
    Szukałem niezbyt drogiego auta do jeżdżenia na co dzień po mieście i od
    czasu do czasu (3-4 razy w roku) urlop/wakacje/dalszy wyjazd.

    Z tego co pamiętam Citroen, Peugeot, Opel, Renault/Dacia, Toyota i
    Mitsubishi. Odczucia całkowicie inne niż Twoje. Praktycznie wszędzie
    gdy chciałem pogadać proponowano kawę. W każdym miejscu mieli coś dla
    dzieci - od Opla Młoda dostała czapkę i firmowe kolorowanki na wynos.

    Praktycznie wszędzie od ręki mieli auta okazowe i podczas rozmowy sami
    proponowali jazdę próbną. Okazowe zwykle mieli najlepiej wyposażone
    wozy choć silniki różne.

    Zamówione auto nie było dostępne na placu - czekałem kilka dni na
    sprowadzenie z placu składowego w Poznaniu plus zamontowanie
    wyposażenia wybranego spoza katalogu.

    Jak widać bywa różnie.

    Zdrówko

  • 65. Data: 2014-08-26 14:33:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

> [...]

    > Praktycznie wszędzie od ręki mieli auta okazowe i podczas rozmowy sami
    > proponowali jazdę próbną. Okazowe zwykle mieli najlepiej wyposażone

    Może to "w Warszawie" jest kluczem do rozwiązania zagadki :-)

    Jakby nie patrzeć to klient u Was pewnie zamożniejszy, a i konkurencja
    większa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 66. Data: 2014-08-26 14:59:00
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-08-26, o godz. 14:33:00
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

    > Może to "w Warszawie" jest kluczem do rozwiązania zagadki :-)

    Raczej nie. O ile się orientuję to dealerzy mają obowiązek mieć auta
    okazowe.

    > Jakby nie patrzeć to klient u Was pewnie zamożniejszy, a i
    > konkurencja większa.

    Śląsk czy Wrocław to podobna zamożność. To nie tylko cecha Warszawy.

    Zdrówko

  • 67. Data: 2014-08-26 19:12:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:20140826145900.1b19a656@babcia-workstat
    ion...

    > Raczej nie. O ile się orientuję to dealerzy mają obowiązek mieć auta
    > okazowe.

    > Śląsk czy Wrocław to podobna zamożność. To nie tylko cecha Warszawy.

    Ciekawe, bo w Poznaniu do dziś nie zaoferowano mi do jazdy Citroena
    Aircross.
    Tak od roku go organizują, w przynajmniej dwóch firmach.
    Podobnie jak nie zaoferowano go do zakupu w sensownym terminie, a pół roku
    oczekiwania mnie nie interesuje.

  • 68. Data: 2014-08-27 09:12:44
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-08-26, o godz. 19:12:40
    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > Tak od roku go organizują, w przynajmniej dwóch firmach.
    > Podobnie jak nie zaoferowano go do zakupu w sensownym terminie, a pół

    Zastanawiam się czemu tak. Może warto bezpośrednio w Citroen Polska a
    nie poprzez dilera?

    W sumie główne place składowe Peugeot i Citroen od 15 lat ma w Łajskach
    koło Legionowa i w Zegrzu czyli pod Warszawą. A diler Peugeota ściągał
    dla mnie do Warszawy samochód z placu składowego w Poznaniu. Muszę przy
    okazji przeglądu zapytać czemu to tak wygląda.

    Zdrówko

  • 69. Data: 2014-08-27 13:56:20
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-08-26 19:12, Cavallino wrote:

> [...]
    > Tak od roku go organizują, w przynajmniej dwóch firmach.
    > Podobnie jak nie zaoferowano go do zakupu w sensownym terminie, a pół

    ja tez bylem w citroenie.
    AirCross wowczas stal w salonie - ale nie pytalem, czy maja jakis okaz
    do jazdy probnej, gdyz 2wd mnie nie interesowalo (wiem,wiem - teraz
    podobno juz na pl sa rowniez 4wd).

    Ja chcialem C4Picasso z 1.6THP - zero opcji jazdy probnej (nie wiem jak
    teraz, bo prawie 2 lata minely od tego czasu).

  • 70. Data: 2014-08-27 18:14:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2014 o 13:56 AL <a...@s...tam.pl> pisze:

    > Ja chcialem C4Picasso z 1.6THP - zero opcji jazdy probnej

    Los się do Ciebie uśmiechnął THP okazał się straszną padliną...

    TG