  • 1. Data: 2011-07-01 23:36:28
    Temat: bajeranckie telefony w trasie, nawigacja GPS, deszczowe spostrzeżenia.
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Kiedyś miałem toporny odbiornik GPS, wyświetlał pozycję, prędkość,
    i azymut do bieguna i kolejnego waypointa. Czasy się zmieniły i do
    niedawna używałem czasem telefonu z nawigacją i mapą, ale takiego
    zwykłego. Cudo niesamowite, w porównaniu ze starym Magellanem, ale
    świat idzie do przodu i pod koniec zeszłego roku sprawiłem sobie
    nowy "cudny" ze sporym nowoczesnym dotykowym wyświetlaczem.
    Z rzadka używam nawigacji, z reguły wiem mniej więcej gdzie jadę.
    Wczoraj nie byłem pewien czy dobrze pamiętam drogę do miejsca
    gdzie dawno nie byłem i korzystając z cudów techniki wrzuciłem
    telefon z zaprogramowaną trasą do tankbaga w miejsce mapy.

    Założenie było takie że nie słucham wskazówek, a w razie
    wątpliwości zerknę na cudną elektroniczną mapę,

    Niestety padało, miejscami lało, a nowoczesny sterowany
    kroplami deszczu sprzęt dostarczył sporo rozrywki.
    Więc jeśli ktoś planuje wakacyjną trasę ze wspomaganiem
    nowoczesnego telefonu z mapą i GPS to radzę sprawdzić pogodę ;)

    --
    kakmaratgmaildotcom i czysta+ w niesprzyjających okolicznościach
    przyrody.

  • 2. Data: 2011-07-02 07:49:35
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał

> [...]
    > Więc jeśli ktoś planuje wakacyjną trasę ze wspomaganiem
    > nowoczesnego telefonu z mapą i GPS to radzę sprawdzić pogodę ;)

    Mam Navroada w wersji na moto. Deszcz nie robi na nim zadnego wrazenia.
    Natomiast nawigacja w tankbagu jest bez sensu. Szczegolnie w
    czasie deszczu.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2011-07-02 08:51:19
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Sat, 2 Jul 2011 09:49:35 +0200) ktos podajacy sie za Hinek
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał

    > Mam Navroada w wersji na moto. Deszcz nie robi na nim zadnego wrazenia.
    > Natomiast nawigacja w tankbagu jest bez sensu. Szczegolnie w
    > czasie deszczu.

    A ja polecam Lark Freebird 35AT. Uzywam go na enduro, stosunek jakosc/cena
    jest powalajacy. Urzadzenie kosztuje niecale 400zl a w zestawie dostajemy
    bardzo dobry uchwyt na kierownice, uchwyt do samochodu, dwie baterie i
    ladowarki do motocykla i auta.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 4. Data: 2011-07-02 09:27:48
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-02 10:51, Piotr Klimek pisze:

> [...]
    > jest powalajacy. Urzadzenie kosztuje niecale 400zl a w zestawie dostajemy
    > bardzo dobry uchwyt na kierownice, uchwyt do samochodu, dwie baterie i

    siem podpisze jak najbardziej ;]

    dodam tylko ze jeden z dwoch uchwytow jest z zasilaniem

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 5. Data: 2011-07-02 09:30:12
    Od: Glub <g...@g...com>

    "Hinek" <h...@a...pl.invalid> wrote:
> [...]

    > Mam Navroada w wersji na moto. Deszcz nie robi na nim zadnego wrazenia.
    > Natomiast nawigacja w tankbagu jest bez sensu. Szczegolnie w

    Navigon w ajwajfonie zgubil sygnal dwa razy w deszczu, a dokladniej w
    gradzie...

    Przy okazji dowiedzialem sie ze moje wodoodporne ciuchy sa guzik warte...

    Retszit przeciekł w kroku a membrana w ixonie pusciła po 15 minutach.

    --
    Glub SW-T400

  • 6. Data: 2011-07-02 10:15:58
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Glub" <g...@g...com> napisał

    > Retszit przeciekł w kroku a membrana w ixonie pusciła po 15 minutach.

    Przestalem wierzyc w spodnie nie przemakajace w kroku. No chyba ze motocykl
    jest tak obudowany ze woda nie zbiera sie na siedzeniu. Jesli robi sie jeziorko
    pod dupa - nie pomoga zadne membrany, wstawki i inne srawki. Po parunastu
    minutach jaja beda mokre :|
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 7. Data: 2011-07-02 11:24:54
    Od: Glub <g...@g...com>

    "Hinek" <h...@a...pl.invalid> wrote:
> [...]

    > pod dupa - nie pomoga zadne membrany, wstawki i inne srawki. Po parunastu

    Nie mam kombi przeciwdeszczowego...
    A moze to jest odpowiedz?
    Testowales?

    --
    Glub SW-T400

  • 8. Data: 2011-07-02 12:07:33
    Temat: (było o telefonach, jest o portkach)
    Od: " turpin" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Hinek <h...@a...pl.invalid> napisał(a):

    > Przestalem wierzyc w spodnie nie przemakajace w kroku.

    Zestaw 'nieprzemakalne' portki + goreteksowe spodnie Bundeswehry na wierzch
    sprawdzał się dotąd w każdym deszczu, od Polski po Szkocję. Problemem jest
    oczywiście konieczność zatrzymania się, żeby wdziać na siebie ten demobil, bo
    przy normalnej pogodzie jeździ się w tym raczej niesporo.

  • 9. Data: 2011-07-02 12:45:41
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Glub" <g...@g...com> napisał

    > Nie mam kombi przeciwdeszczowego...
    > A moze to jest odpowiedz?
    > Testowales?

    No, ale to juz bylo. Kondomy to stary jak swiat wynalazek. Nie przemoknie,
    ale sie spocisz od srodka. Dla mnie wada jest ze zajmuje cenne miejsce.
    Trzeba tez wiedziec kiedy go zalozyc, a nie tak jak zrobilem ostatnio w
    Norwegii

    A bylo tak:
    Hmm... chmurzy sie...moze by sie przebrac???
    Eee, pewnie nie bedzie padac...szkoda czasu!
    To male chmurki...
    Cholera, moze stanac?
    To tylko pare kropli...szkoda stawac...
    Za tymi gorkami pewnie przestanie!
    "
    "
    O! Przejasnia sie!
    "
    kurwa mac!
    "
    "
    Nieee...snieg z deszczem? w czerwcu???
    "
    "
    Boszzzz, czemu sie nie przebralem....
    "
    "
    I tak lalo i pizdzilo przez dobre kilkaset km, ale mi juz bylo wszystko jedno.
    W firmowej kurtce Halvarsson szlak trafil telefon i aparat a dokumenty zamokly
    Spodnie przemokly oczywiscie od razu :(
    Kondoma przywiozlem do domu zapakowanego fabrycznie :))
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2011-07-02 18:16:39
    Temat: Re: (było o telefonach, jest o portkach)
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 02.07.2011 turpin <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:

> [...]
    > oczywiście konieczność zatrzymania się, żeby wdziać na siebie ten demobil, bo
    > przy normalnej pogodzie jeździ się w tym raczej niesporo.

    Właśnie wczoraj po testowałem nową koncepcję, zamiast kurtki tex z membraną,
    letnia bez ochrony przed deszczem, na to kurtka goretex z USdemobilu. Efekt
    rewelacyjny, zero przemakania. Spodnie tex z membraną miałem tylko jedne,
    jak dla mnie to nie ma sensu. Jak ciepło to zawsze się spocisz, jak mokro,
    zawsze przemiękną. Spodnie gore z demobilu (gdy jest ogólnie zimno i mokro),
    czy takie rowerowe przeciwdeszczowe z suwakami z boku jak ciepło, zakładam
    na "motocyklowe jeansy" od dawna. Jedyne co się naprawdę sprawdza z
    dedykowanych na motocykl łachów to buty z gore, te nie namiękają, nie leje
    się z nich, działają i na mokro i na sucho.

    --
    kakmaratgmaildotcom