  • 1. Data: 2011-03-19 08:09:59
    Temat: bateria - wczoraj 4 h dziś 15 sekund
    Od: " menel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam
    jak to się dzieje, ze wczoraj bateria trzymała mi 4 godziny, a dziś po 15
    sekundach musze podłączać zasilacz??? Laptop to dell d620, bateria 9 celowa,
    zwiększonej pojemności. Zwykle następuje powolny spadek wydajności a tu
    nagle. Czy jest na to rada? Co się zepsuło, podejrzewam że elektronika??
    pozdr
    ak

  • 2. Data: 2011-03-19 09:51:36
    Temat: Re: bateria - wczoraj 4 h dziś 15 sekund
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    W dniu 11-03-19 09:09, menel pisze:
> [...]
    > zwiększonej pojemności. Zwykle następuje powolny spadek wydajności a tu
    > nagle. Czy jest na to rada? Co się zepsuło, podejrzewam że elektronika??

    Na stronie della poszukać odpowiedniego programu do diagnostyki i
    ponownej kalibracji baterii. Niestety oprogramowanie to jest tylko pod
    systemy firmy Microsoft. Nie wiem, jak w tym modelu, ale niektóre miały
    możliwość kalibracji baterii z poziomu biosu. Poszukaj.

  • 3. Data: 2011-03-19 17:48:28
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:im1ocn$h7s$...@i...gazeta.pl,
    menel <p...@g...SKASUJ-TO.pl> nastukał:
> [...]
    > bateria 9 celowa, zwiększonej pojemności. Zwykle następuje powolny
    > spadek wydajności a tu nagle. Czy jest na to rada? Co się zepsuło,

    każda bateria ma w sobie licznik ładowań, jak przekroczysz magiczną liczbę
    wpisaną w eeproma zaczynają się dziać takie rzeczy. nie wiem ile lat ma
    bateria ale po 2-3 latach intensywnej pracy bateria w ten sposób umiera. na
    elektroda.pl sa opisy jak sobie z tym poradzic jak oczywiście kalibracja
    programem della nic nie da.

    --
    VSS

  • 4. Data: 2011-03-19 22:42:28
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-03-19 09:09, menel pisze:
> [...]
    > zwiększonej pojemności. Zwykle następuje powolny spadek wydajności a tu
    > nagle. Czy jest na to rada? Co się zepsuło, podejrzewam że elektronika??

    W dellu D600 padły tak dwie baterie na przestrzeni 2 lat, jedna i druga
    jak okazało się po demontażu posiadała komplet sprawnych w pełni
    naładowanych akumulatorów o pojemności minimum 60% - 70% znamionowej.
    Niestety w obydwu podczas demontażu uszkodziłem elektronikę.

  • 5. Data: 2011-07-21 13:53:30
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.03.2011 09:09, menel pisze:
> [...]
    > zwiększonej pojemności. Zwykle następuje powolny spadek wydajności a tu
    > nagle. Czy jest na to rada? Co się zepsuło, podejrzewam że elektronika??

    Często powodem jest nieodwracalne uszkodzenie jednego z ogniw.
    Objaw: komputer po bardzo krótkim czasie pracy na baterii
    ostrzega o niskim poziomie ładunku i po chwili się wyłącza,
    albo od razu się wyłącza po prostu.

    Gdyby powodem była elektronika, pełny cykl rozładowanie-
    naładowanie by spowodował rekalibrację.

    Jak "stara" jest ta bateria i jak często była ładowana do
    oporu przez długi czas lub używana w ciepłym komputerze?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./