  • 1. Data: 2013-11-19 09:49:22
    Temat: bazy danych "hakerskich" IP?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Są różne automatyczne filtry korzystające z baz IP spamerskich serwerów
    pocztowych (spamrats itepe)... ale czy jest coś analogicznego, z czego
    można korzystać i gdzie można zgłaszać IP próbujące włamania czy innych
    ataków? (nie chodzi mi o e-mail abuse dla danego zakresu IP ;) )

  • 2. Data: 2013-11-19 12:04:53
    Temat: Re: bazy danych "hakerskich" IP?
    Od: Wojciech Ścigała <u...@s...wojtus.net>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > można korzystać i gdzie można zgłaszać IP próbujące włamania czy innych
    > ataków? (nie chodzi mi o e-mail abuse dla danego zakresu IP ;) )
    Każda pula IP ma swoje abuse, do sprawdzenia w whois.

    Oprócz tego możesz wzbogacić firewalla o listę pochodzącą stąd:
    https://check.torproject.org/cgi-bin/TorBulkExitList
    .py

    --
    Wojtuś

  • 3. Data: 2013-11-19 12:28:33
    Od: Wielebny <w...@w...pl.invalid>

    W dniu 19.11.2013 09:49, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > można korzystać i gdzie można zgłaszać IP próbujące włamania czy innych
    > ataków? (nie chodzi mi o e-mail abuse dla danego zakresu IP ;) )

    Np. ta:

    http://dnsbl.inps.de/query.cgi?lang=en&ip=146.185.24
    6.18&action=check&quick=0

    Spamhaus też oferuje BL podejrzanych sieci:

    http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=146.185.246.18

  • 4. Data: 2013-11-19 23:37:49
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Wojciech Ścigała wrote:

    > Każda pula IP ma swoje abuse, do sprawdzenia w whois.

    piękne by to było... ale to niestety nieprawda.

    Andrzeju, poszukaj "Project Honey Pot"

    Lemat
    Zanim zadasz pytanie: proszę o informację, jaka była przyczyna śmierci
    Twojego ostatniego niewolnika.