  • 1. Data: 2014-07-09 01:07:01
    Temat: bezplatna A2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A to Polska wlasnie ... choc chyba jednak Unia

    http://finanse.wp.pl/kat,1033691,title,Nowa-stara-be
    zplatna-autostrada,wid,16739564,wiadomosc.html

    "Już niedługo fragmentem autostrady A2 od Konina do Strykowa możemy
    pojechać za darmo.
    Zapłacić będą musieli jedynie korzystający z systemu elektronicznego
    viaAuto - pisze "Puls Biznesu"
    Wszystko dlatego, że kończy się kontrakt na obsługę bramek na trasie
    A2. Dotąd pieniądze pobierała tam firma Alcatel Lucent. Generalna
    Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że nowego operatora
    bramek powinien wybrać Kapsch, który wdraża system viaAuto.
    Ten uważa jednak, że w jego umowie nie ma ani słowa o obsłudze bramek.
    On odpowiada tylko za część systemu automatycznego poboru opłat.
    GDDKiA musi teraz na gwałt szukać nowego operatora bramek.

    Zdaniem "PB" bardzo możliwe, że w związku z tym zaraz pojedziemy od
    Konina do Strykowa za darmo. Dziś za ten blisko 100-kilometrowy
    odcinek płaci się niecałe 10 zł za samochód osobowy oraz 5 zł za
    motocykl.

    PB pisze o prawdopodobnym drugim dnie afery. Kapsch może nie chcieć
    wziąć na siebie obsługi bramek, bo chce w ten sposób zagrać na nosie
    GDDKiA. Austriacka firma była pewna, że to ona zajmie się budową
    automatycznego systemu do obsługi kierowców samochodów osobowych.
    Wszystko miałoby być oparte na istniejącej infrastrukturze viaToll
    (system poboru opłat od ciężarówek) oraz powstającym viaAuto.

    Tymczasem GDDKiA chce wyłonić firmę odpowiedzialną za wdrożenie z
    przetargu. Kapsch będzie musiał do niego stanąć i rywalizować z innymi
    pomysłami, także technologicznymi. "

    To ile transponderow trzeba bedzie miec na szybie ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2014-07-09 01:21:22
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > A to Polska wlasnie ... choc chyba jednak Unia
    >
    > http://finanse.wp.pl/kat,1033691,title,Nowa-stara-be
    zplatna-autostrada,wid,16739564,wiadomosc.html

    Zabawne jest to, ze wlasnie wzieli sie za budowanie bramek na A2 pod Wawa :)

  • 3. Data: 2014-07-09 01:46:02
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-07-09 01:21, Czesław Wiśniak wrote:

    zplatna-autostrada,wid,16739564,wiadomosc.html

    > Zabawne jest to, ze wlasnie wzieli sie za budowanie bramek na A2 pod
    > Wawa :)

    zabawne jest to - ze nikt nie pisnie, ze najlepszym dla kierowcow i
    panstwa bylby system winiet.

    Ja wole placic te 20EUR za winiete na drogi w Niemczech przez 3 miesiace
    niz zrobic za ten sama kwote trase np. K-ce- Krakow - K-ce 4 razy (bo
    tylko na tyle wystarczy ta kwota - nawet nie na 1 pelny tydzien roboczy) :/
    http://www.autostrada-a4.pl/oplaty/kalkulator-oplat

    U nas pewnie 80% cen drog zwiazane jest z poborem oplat (personal,
    bramki i cale zaplecze z tym zwiazane).

  • 4. Data: 2014-07-09 06:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AL a...@s...tam.pl ...

> [...]
    > niz zrobic za ten sama kwote trase np. K-ce- Krakow - K-ce 4 razy (bo
    > tylko na tyle wystarczy ta kwota - nawet nie na 1 pelny tydzien

    Teraz pewnie Pol ma satysfakcję :)

  • 5. Data: 2014-07-09 08:49:38
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Teraz pewnie Pol ma satysfakcję :)

    Satysfakcje to maja ludzie, ze nie udalo sie komuchowi wyciagnac kolejnych
    pieniedzy z ich portfeli i latac budzet.

  • 6. Data: 2014-07-09 11:40:55
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-07-09 08:49, Czesław Wiśniak wrote:

    > Satysfakcje to maja ludzie, ze nie udalo sie komuchowi wyciagnac
    > kolejnych pieniedzy z ich portfeli i latac budzet.

    gdyby wowczas przeszly winiety jak Pol planowal, to placilibysmy za nie
    do dzisiaj a autostrad by dalej nie bylo (znajac polskie wladze).

    Jak sa autostrady - to moge placic winiete.
    I to jest dopiero uczciwy uklad.

    Zauwazcie, jak dlugo rzad niemiecki wahal sie z wprowadzeniem winiet.
    Nawet robil analize, czy koszty dystrybucji tych winiet nie beda tak
    wysokie, ze wprowadzenie winiet nic by nie dalo (czyli uwzglednili od
    razu max koszt za taka winiete).

    Czy w PL ktos robil kiedykolwiek analizy oplacalnosci budowy bramek i
    dodatkowego systemu bramownic, teraz viatoll/viaauto - czyli kasa, ktora
    poszla na bramki jest stracona.
    Za te wszystkie 'rewolucje' placa kierowcy - i to podwojnie (czas i
    paliwo w korkach do tych bramek tez da sie przeliczyc na kase).

    Winiety, to najtanszy i najmniej upierdliwy system dla kierowcow - a kto
    wie, czy zyski z winiet nie bylyby wieksze niz te cale bramki czy
    viatolle/viaauto.

    Jesli rzad wprowadzi viaauto - to za pare lat wykorzystujac bramownice
    (rowniez na drogach krajowych) ladnie bedzie mogl kontrolowac srednia
    predkosc aut wyposazonych w te urzadzonka (bez wiedzy kierowcow). Idac
    od nicu do klebka, za pare lat system bedzie tak rozbudowany, ze z dnia
    na dzien wprowadza permanentna inwigilacje gdzie i jak sie porusza kazdy
    obywatel PL (i poleca mandaciki - czyli w budzecie znowu bedzie wiecej
    dutkow).

  • 7. Data: 2014-07-09 12:08:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-09 11:40, AL pisze:
    > (...)
    > gdyby wowczas przeszly winiety jak Pol planowal, to placilibysmy za nie
    > do dzisiaj a autostrad by dalej nie bylo (znajac polskie wladze).
    > (...)

    Nie rozumiem Twojego toku wypowiedzi.
    Winietę wykupujesz na przejazd autostradą.
    Nie jeździsz autostradą, lub nie ma autostrady - nie wykupujesz winiety.
    Winieta nie jest obowiązkowa.

    O co Ci chodzi?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2014-07-09 12:40:31
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Nie rozumiem Twojego toku wypowiedzi.
    > Winietę wykupujesz na przejazd autostradą.
    > Nie jeździsz autostradą, lub nie ma autostrady - nie wykupujesz winiety.
    > Winieta nie jest obowiązkowa.

    Za winiety Pola dopiero mialy byc budowane autostardy ( w teorii). Czego nie
    rozumiesz ?

  • 9. Data: 2014-07-09 13:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czesław Wiśniak c...@n...pl ...

    > Satysfakcje to maja ludzie, ze nie udalo sie komuchowi wyciagnac
    > kolejnych pieniedzy z ich portfeli i latac budzet.

    Ty jestes z tych, co ironię poznają dopiero wtedy, jak stanie za Tobą i
    wykona kop w pośladki?

  • 10. Data: 2014-07-09 13:08:29
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ty jestes z tych, co ironię poznają dopiero wtedy, jak stanie za Tobą i
    > wykona kop w pośladki?

    Aha, to pardon. Zdarza sie kazdemu ;)