  • 1. Data: 2022-03-21 22:48:23
    Temat: bilans pamięci
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W pewnym andku 8, suma wielkości wszystkich katalogów w / to jakieś 3,5
    GB. Ale system zgłasza zajętość 30 GB z zainstalowanych 32. Co q...
    zajęło tą pamięć i czemu tego nie widać w eksploratorze?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2022-03-21 22:55:22
    Temat: Re: bilans pamięci
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > W pewnym andku 8, suma wielkości wszystkich katalogów w / to jakieś 3,5
    > GB. Ale system zgłasza zajętość 30 GB z zainstalowanych 32. Co q...
    > zajęło tą pamięć i czemu tego nie widać w eksploratorze?

    Coś Ci zakeszowało. Zwolnij pamięć z FB, map, komunikatora itp.
    Kesz miesci się w folderach do których nie masz dostępu z eksploratora
    :) ("cache") To w sumie nie jest typowe cache, tylko dane w aplikacjach.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 3. Data: 2022-03-22 07:08:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2022 22:48:23 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > W pewnym andku 8, suma wielkości wszystkich katalogów w / to jakieś 3,5
    > GB. Ale system zgłasza zajętość 30 GB z zainstalowanych 32. Co q...
    > zajęło tą pamięć i czemu tego nie widać w eksploratorze?

    Czesci katalogow chyba nie widac.

    A jesli masz duzo malych plikow, to chyba tez mozliwe - posumuje po
    dlugosci plikow, a nie w blokach alokacji ...

    J.

  • 4. Data: 2022-03-22 08:27:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2022 22:55:22 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Coś Ci zakeszowało.
    No być może.

    >Zwolnij pamięć z FB, map, komunikatora itp.
    Jak np. zwolnić pamięć od FB? Odinstalować go? Mapy już są na dodatkowej
    pamięci.

    > Kesz miesci się w folderach do których nie masz dostępu z eksploratora
    > :) ("cache") To w sumie nie jest typowe cache, tylko dane w aplikacjach.
    Co to znaczy "Nie masz dostępu"? Nie widzę katalogów w eksploatorze czy
    choć je widzę nie zajrzę do środka, czy widzę i zajrzę ale nie skasuję?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2022-03-22 10:04:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > No być może.

    > Jak np. zwolnić pamięć od FB? Odinstalować go? Mapy już są na dodatkowej
    > pamięci.

    Wejść do menadżera aplikacji, wywołać informacje na temat aplikacji i
    usunąć dane (domyślna pamięć).

    > Co to znaczy "Nie masz dostępu"? Nie widzę katalogów w eksploatorze czy
    > choć je widzę nie zajrzę do środka, czy widzę i zajrzę ale nie skasuję?

    Wielu nie widzisz. To zabezpieczenie przed ryciem :)

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 6. Data: 2022-03-22 10:14:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > No być może.

    > Jak np. zwolnić pamięć od FB? Odinstalować go? Mapy już są na dodatkowej
    > pamięci.

    Co do komunikatorów (nie wiem jakie masz) często w ustawieniach jest
    określenie miejsca jakie ma mieć komunikator i możliwość ustawienia.
    Przykładowo: Telegram>ustawienia>Dane i przechowywanie.
    Łatsap:Ustawienia>Pamięć i dane>Zarządzaj pamięcią.

    Jeśli dużo fotek, filmów jest w komunikatorze to spokojnie przez rok
    uzbiera się kilka giga :)

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 7. Data: 2022-03-22 10:29:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2022 10:04:28 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Wielu nie widzisz. To zabezpieczenie przed ryciem :)

    No to czysta głupota i jakoś mi się nie chce wierzyć. Przecież andek to
    pociotek linuksa a co jak co ale prawa dostępu w linuksie są na
    najwyższym poziomie. Wystarczyłoby zakazać edycji plików i bez roota ani
    rusz. Po jakiego grzyba dodatkowo uniewidocznia się wrażliwe zasoby? Nie
    widzę tu wartości dodanej a wręcz przeciwnie, konfuzje podobne do mojej
    czyli co mi q... zżarło pamięć :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2022-03-22 10:31:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2022 10:14:31 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > Łatsap:Ustawienia>Pamięć i dane>Zarządzaj pamięcią.
    >
    > Jeśli dużo fotek, filmów jest w komunikatorze to spokojnie przez rok

    OK, podłubię w tym. Rzecz dot. smartfona kolegi, nie mojego :) więc tak
    na szybko się nie da. Muszę poczekać na okazję.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2022-03-22 11:00:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > rusz. Po jakiego grzyba dodatkowo uniewidocznia się wrażliwe zasoby? Nie
    > widzę tu wartości dodanej a wręcz przeciwnie, konfuzje podobne do mojej

    Są apki w sklepie Play, które tam włażą ale to proszenie się o
    spierdolenie :) Do tego są inne narzędzia w sekcji "menadżer aplikacji"
    o których pisałem.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 10. Data: 2022-03-22 11:32:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2022 10:29:44 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > No to czysta głupota i jakoś mi się nie chce wierzyć. Przecież andek to
    > pociotek linuksa a co jak co ale prawa dostępu w linuksie są na
    > najwyższym poziomie.

    Srednim. Takim sprzed 50 lat :-)

> [...]
    > rusz. Po jakiego grzyba dodatkowo uniewidocznia się wrażliwe zasoby? Nie
    > widzę tu wartości dodanej a wręcz przeciwnie, konfuzje podobne do mojej

    Spytaj Googla :-)

    J.