  • 1. Data: 2009-01-15 10:27:55
    Temat: [blog] Działania 8.4,czyli projekt dla małych firm pisany pod dyktando dużych...
    Od: futszaK <f...@g...com>

    http://futszak.blogspot.com/2009/01/dziaania-84czyli
    -projekt-dla-maych-firm.html

    Ostatnio głośno zrobiło się na temat działań w ramach programu
    "Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie konkurencyjności gospodarki -
    Zapewnienie dostępu do Internetu ( dostęp na etapie „ostatniej
    mili”)",projekt współfinansowany przez Unie Europejską.

    Projekt ruszył i pojawił się problem - nie ma chętnych. W Internecie
    pojawiają się artykuły takie jak ten których autorzy zastanawiają się,
    dlaczego mamy taki stan rzeczy.

    Jako przedstawiciel małej firmy śpiesze wyjaśnić, otórz warunki
    uzyskania środków są ustawione pod duże telekomy, pomimo że projekt jest
    kierowany pod małych, a to przynajmiej z kilku powodów:

    1.Dofinansowania dotyczą jedynie sieci dostępowaj w tak zwanych "białych
    plamach", czyli miejscach gdzie nie można uzyskać stałego dostępu do
    Internetu z prędkością przynajmiej 2 megabity w dół. Prędkość upstream
    nikogo nie interesuje, a tylko dlatego, że TPSA oferując stały dostęp do
    Internetu wykorzystuje technologie, która uniemożliwia zaoferowanie
    symetrycznego łacza szerokopasmowego o prędkości kilku megabitów.

    2.Dofinansowania nie obejmują budowy i rozbudowy sieci szkieletowej. To,
    że często jedynym problemem operatorów działających na wsiach jest
    przepustowość łącza W ŚWIAT, nie zaś brak sieci dostępowej (która
    nierzadko jest w stanie dostarczyć klientowi do domu łacze o
    symetrycznej przepustowości kilkudziesięciu megabitów), nikogo nie
    interesuje.

    3.Do zinternetyzowania zostały ochłapy, miejsca gdzie nikomu się nie
    opłaca robić nic za swoje pieniądze, nawet jak EU do tego interesu
    dopłaca (a nie płaci w całości). Stawianie 40m masztu dla 4 klientów
    chcacych płacić po 3 dychy miesięcznie ? Już lepiej okablowac blok w
    mieście, gdzie działając obok 3 innych operatorów i tak znajdziemy
    klientów więcej jak na wiosce bez przewalania tony papierów związanych z
    projektami i dofinansowaniami.

    Owszem,gdyby połaczyć sieci szkieletowe dużych operatorów z sieciami
    dostępowymi małych to jakość dostępu do Internetu w wielu miejscach
    znacznie by się poprawiła, ale problem jest jak zwykle taki sam -
    pieniądze.

    Moje pesymistyczne widzenie jest następujące - za jakiś czas, oficjalnie
    z powodu małego zainteresowania przez małe firmy, powstanie podobny
    projekt dla dużych telekomów i będzie pozamiatane przez orangeowe CDMA,
    playowe 3G itp.
    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 2. Data: 2009-01-15 16:54:53
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > Projekt ruszył i pojawił się problem - nie ma chętnych. W Internecie
    > pojawiają się artykuły takie jak ten których autorzy zastanawiają się,
    > dlaczego mamy taki stan rzeczy.

    I tak jak do tej pory bywalo - winni sie operatorzy. Na to wskazuja artykuly
    prasowe, w internecie, tak to przedstawiaja inne media, politycy. Najlepiej
    zwalic na operatorow.

    Oczywiscie, nikt z tych co pisza te artykuly nie pomysli dlaczego tak
    wlasnie jest. Oczywiscie, zaden reporter nie zasiegnie jezyka bezposrednio u
    samych operatorow.

    Dopoki bedzie tak, jak jest, ze banda glupich urzedasow, pisze idiotyczne
    projekty to jeszcze bardzo duzo uplynie czasu, az w Polsce sie poprawi. Tak
    naprawde powinno sie "podziekowac" Buzkowi, ze wskutek jego reform mamy w
    Polsce dwa razy wieksza bande urzedasow, ktora budzet panstwa (czyli de
    facto spoleczenstwo) musi utrzymywac.

    To moje skromne zdanie w tym temacie, z ktorym kazdy ma prawo sie zgodzic
    lub nie.

  • 3. Data: 2009-01-16 15:43:53
    Temat: Re:
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    > Dopoki bedzie tak, jak jest, ze banda glupich urzedasow, pisze idiotyczne
    > projekty to jeszcze bardzo duzo uplynie czasu

    ????

    O jakich glupich urzedasach myslisz? Mam nadzieje, ze nie o zasiedzialej
    Pani Prezes?

    k.

  • 4. Data: 2009-01-16 16:58:26
    Temat: Re: Re:
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > ????
    >
    > O jakich glupich urzedasach myslisz? Mam nadzieje, ze nie o zasiedzialej
    > Pani Prezes?
    >
    > k.

    O niej nawet nie pomyslalem. Przeciez to nie ona wymysla te kryteria. Mialem
    na mysli urzedasow siedzacych w urzedach marszalkowskich, miejskich,
    odpowiedzialnych za wydawanie pozwolen na budowe, itp.

  • 5. Data: 2009-01-16 17:02:02
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    > O niej nawet nie pomyslalem. Przeciez to nie ona wymysla te kryteria.
    > Mialem na mysli urzedasow siedzacych w urzedach marszalkowskich,
    > miejskich, odpowiedzialnych za wydawanie pozwolen na budowe, itp.

    Czyli winna jest Pani Halinka, z Wydzialu Geodezji i Gospodarki Gruntami
    Urzedu Miejskiego w Radomiu, pokoj 312b ?

    k.

  • 6. Data: 2009-01-16 17:12:26
    Od: "APR" <n...@o...pl>

    Pani Prezes wspiera dzialania tych urzednikow wiec tez nie jest bez winy.
    AA.

  • 7. Data: 2009-01-16 18:49:59
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    APR wrote:

    > Pani Prezes wspiera dzialania tych urzednikow wiec tez nie jest bez winy.

    Pozwolę sobie przytoczyć cytat z AS:

    P: Od kilku lat słyszymy o jakimś regionalnym programie zapewniającym
    dostęp do Internetu. Była już mowa o ścianie wschodniej, województwie
    małopolskim, kilka innych regionów czeka w kolejce i co chwilę słychać o
    rozpoczęciu następnego projektu regionalnego. Czy Pani jest w stanie
    nad tym wszystkim zapanować?

    O; To nie ja nad tym panuję, tylko współpracuję z MSWIA i MRR. Po latach
    dochodzę do wniosku, że nie jest dobre dzielenie funduszy unijnych na
    poszczególne kupki. Traci się siłę negocjacyjną w stosunku do inwestorów
    prywatnych.

    Brak jest też skoordynowania akcji wielu organów uczestniczących w
    budowie społeczeństwa informacyjnego. Na przykład musimy ogłaszać
    niektóre przetargi na częstotliwości radiowe mimo braku gotowości
    finansowej samorządów do skonsumowania tych częstotliwości. Kolejnym
    problemem są treści - praktycznie brak jest polskich treści w
    Internecie, więc nie ma popytu na usługi. Ostatnio słyszałam od
    dostawców treści pełne goryczy stwierdzenie, że każdego, kto zamawia
    łącze powyżej 1 Mb/s, należałoby od razu wsadzać do więzienia, bo przy
    obecnym stanie polskich zasobów można założyć, że będzie ściągać
    nielegalne filmy czy muzykę. Trzeba budować polskie zasoby, ale po to,
    żeby je mieć, trzeba z kolei uregulować sprawy dotyczące peeringu.

    Kolejna przeszkoda to brak zainteresowania gmin oraz małych
    przedsiębiorców wynikający ze sposobu zorganizowania programów
    związanych z dostarczaniem Internetu dla osób znajdujących się w złej
    sytuacji materialnej. Teraz na szczęście minister Drożdż racjonalizuje
    te nasze niezbyt udane pierwsze próby zorganizowania projektów Programu
    Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

  • 8. Data: 2009-01-16 20:36:06
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    /.../

    Co za pierdoły.

  • 9. Data: 2009-01-17 00:38:04
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    > Co za pierdoły.

    Nie pamietam czy Mleczko czy Sadurski narysowali taka karykaturke: siedzi
    sobie wiejska stara baba przed wielkim oblesnym ekranem z czyms co
    przypomina klawiature; na ekranie wolami napis 'WYDOIC KROWY' ;-)

    k.

  • 10. Data: 2009-01-17 07:17:35
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]

    sobie wiejska stara baba przed wielkim oblesnym ekranem z czyms co
    przypomina klawiature; na ekranie wolami napis 'WYDOIC KROWY' ;-)

    Jak juz wspominamy karykatury to rowniez sobie przypominam taka karykature
    (niestety juz zapomnialem kogo autorstwa), jak kilku facetow w garniturach
    pochyla sie nad muszla klozetowa, w ktorej widac zrobione wielkie gow... i
    jeden z nich mowi "Wiele zrobilismy, ale jeszcze wiele zostalo do
    zrobienia". Jak ulal ta karykatura odzwierciedla prace polskich urzednikow.