  • 1. Data: 2009-04-29 18:25:59
    Temat: bluetooth jako sieć akwizycji
    Od: Roman Rumian <g...@c...edu.pl>

    Kochani,

    szukam bezprzewodowej sieci, którą szeregowo, stacja za stacją
    (czujniki) można by mozliwie szybko zrzucic dane pomiarowe.
    Czy ktos z tym eksperymentował ?
    Konieczne przynajmniej 1mbps, aby zrzucanie nie trwało za dlugo.
    ZigBee raczej za wolny (realny bitrate to ponoc 64kbps), ale moze się myle ?

    Poradzcie :-)

    Ukłony

    Roman Rumian

  • 2. Data: 2009-04-29 18:30:04
    Temat: Re: bluetooth jako sieć akwizycji
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > Konieczne przynajmniej 1mbps, aby zrzucanie nie trwało za dlugo.
    > ZigBee raczej za wolny (realny bitrate to ponoc 64kbps), ale moze się

    Ja się na tym nie znam, ale od razu zapytam - jaki zasięg?? Jakie
    warunki?? Musisz coś więcej napisać, bo wróżkę zwolniliśmy ;P...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-04-29 19:01:19
    Od: Roman Rumian <g...@c...edu.pl>

    Konop pisze:
    (...)
    > Ja się na tym nie znam, ale od razu zapytam - jaki zasięg?? Jakie
    > warunki?? Musisz coś więcej napisać, bo wróżkę zwolniliśmy ;P...

    Nie napisałem, bo domyślnie jak dla bluetooth, czyli 10m wystarczy, 100m
    będzie super. A szybkość, jak największa i wifi odpada, bo za duzy pobor
    pradu (zaslianie bateryjne).

    Pozdrowienia

    Roman Rumian

    P.S. Bezcenne byłyby dla mnie uwagi kogos, kto praktycznie opanowal
    conajmniej 20 stacji w takiej sieci.

  • 4. Data: 2009-04-30 16:37:09
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Roman Rumian pisze:
> [...]
    > Konieczne przynajmniej 1mbps, aby zrzucanie nie trwało za dlugo.
    > ZigBee raczej za wolny (realny bitrate to ponoc 64kbps), ale moze się

    Jakie Ty dane chcesz zrzucać z czujników (jakich?) skoro 64kbps dla
    Ciebie to za mało?

    Pozdrawiam,
    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 5. Data: 2009-04-30 22:57:53
    Od: "adamos" <a...@o...pl>

    > Nie napisałem, bo domyślnie jak dla bluetooth, czyli 10m wystarczy, 100m
    > będzie super. A szybkość, jak największa i wifi odpada, bo za duzy pobor
    > pradu (zaslianie bateryjne).

    Jeśli chcesz mieć 100m to i tu musisz trochę prądu dmuchnąć, jak mała
    bateryjka to długo to nie pożyje.

    pozdr.
    .

  • 6. Data: 2009-05-03 14:33:42
    Od: Roman Rumian <g...@c...edu.pl>

    adamos pisze:
    (...)
    > Jeśli chcesz mieć 100m to i tu musisz trochę prądu dmuchnąć, jak mała
    > bateryjka to długo to nie pożyje.

    Jasne, ale to będzie raczej bliżej 10 m niż 100 m. :-)
    Większa bateria to nie jest problem, ale nie aż tak jak dla wifi
    pobierajace kilkaset mA.

    Pozdrawiam

    Roman Rumian

  • 7. Data: 2009-05-03 14:35:18
    Od: Roman Rumian <g...@c...edu.pl>

    Marcin Łukasik pisze:
    (...)
    > Jakie Ty dane chcesz zrzucać z czujników (jakich?) skoro 64kbps dla
    > Ciebie to za mało?

    Nie mogę ujawnić ;-) , ale to jest na poziomie między 1 a 2 mbps.

    Pozdrowienia

    Roman Rumian