  • 1. Data: 2009-04-29 19:06:48
    Temat: pytanie do doświadczonych serwisantów :)
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Witam
    To znowu ja i mój pegasus :)

    Obraz generowany przez mój egzemplarz:
    http://ujeb.pl/supermario/

    Tak, jak być powinno:
    http://ujeb.pl/supermario2/

    Czy ta zamiana kolorów to brak jakiejś składowej RGB, inne uszkodzenie
    "analogowe", czy raczej coś np z vram?

  • 2. Data: 2009-04-29 19:48:42
    Temat: Re: pytanie do doświadczonych serwisantów :)
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Jurij Atarov wrote:
    > Czy ta zamiana kolorów to brak jakiejś składowej RGB, inne uszkodzenie
    > "analogowe", czy raczej coś np z vram?

    Plansza jest pusta, czy są na niej sprite'y przeciwników i innych
    obiektów? Jeśli są, to pewnie coś jest nie tak z częścią analogową
    (modulator?). Przez composite jest tak samo?

    k,

  • 3. Data: 2009-04-29 19:51:54
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    KILu pisze:

    > Plansza jest pusta, czy są na niej sprite'y przeciwników i innych
    > obiektów? Jeśli są, to pewnie coś jest nie tak z częścią analogową
    > (modulator?). Przez composite jest tak samo?

    Są obiekty, itp, jedyne co jest skopane to kolory. Podłączyłem przez
    composite.

  • 4. Data: 2009-04-29 20:32:42
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jurij Atarov napisał:
    > Czy ta zamiana kolorów to brak jakiejś składowej RGB, inne uszkodzenie
    > "analogowe", czy raczej coś np z vram?

    No nie wiem, nie znam układu tej gry ale:
    - czy napięcia zasilające są OK?
    - czy w okolicy jest kwarc 4,43 MHz i trymerek - kondensator regulacyjny?
    Maciek

  • 5. Data: 2009-04-29 20:59:04
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Maciek pisze:

    > No nie wiem, nie znam układu tej gry ale:
    > - czy napięcia zasilające są OK?

    Tak mi się wydaje.

    > - czy w okolicy jest kwarc 4,43 MHz i trymerek - kondensator regulacyjny?

    Nie, jest kwarca 26,6, żadnego trymera.
    http://dendy.migera.ru/nes/g15.files/nes_8bit_full.g
    if - tu jest jakiś
    schemat, ale mój się trochę różni. Prawy dolny róg, P3 i Q1. Też mam
    taki tranzystor, tyle że zanim dojdzie do scalaka ma jeszcze po drodze
    cewkę (chyba, ma oznaczenie L1, ale dziwną czarną obudowę) i kolejny
    tranzystor. Czy uszkodzenie tranzystora (zwłaszcza tego Q1, bo sąsiaduje
    ze stabilizatorem który się spalił) może powodować takie zmiany kolorów?

  • 6. Data: 2009-04-30 06:24:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Apr 2009 21:06:48 +0200, Jurij Atarov wrote:
> [...]
    >
    >Tak, jak być powinno:
    >http://ujeb.pl/supermario2/
    >
    >Czy ta zamiana kolorów to brak jakiejś składowej RGB, inne uszkodzenie

    Jestes pewien drugiego ?
    Napisy i chmury powinny byc biale, sa czarne .. kto wlaczyl inwers ?

    J.

  • 7. Data: 2009-04-30 07:20:22
    Temat: Re: pytanie do do?wiadczonych serwisantów :)
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    J.F. pisze:

    > Jestes pewien drugiego ?
    > Napisy i chmury powinny byc biale, sa czarne .. kto wlaczyl inwers ?

    Tak, napisy powinny być białe... Inny przykład:
    http://users.cs.cf.ac.uk/J.Cookson/super-mario_nes.j
    pg
    Chyba to nie jest usterka części analogowej. Jedyne co mogę zrobić, to
    wymienić dwa tranzystory, reszta wychodzi ze scalaka. Albo on jest
    uszkodzony, albo coś na połączeniach cyfrowych, ale wątpię żebym to
    ogarnął i znalazł przyczynę...

  • 8. Data: 2009-04-30 08:31:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jurij Atarov" <a...@c...gov> napisał w wiadomości

> [...]
    > Albo on jest uszkodzony, albo coś na połączeniach cyfrowych, ale
    > wątpię żebym to ogarnął i znalazł przyczynę...

    Ale co - kiedys dzialalo i przestalo, naprawiasz od stanu
    nieznanego czy jeszcze jak ?
    Co to za tv/monitor ?

    inwers sam sie nie zrobil .. albo jest w opcjach, moze kabelek
    odwraca sygnaly.

    J.

  • 9. Data: 2009-04-30 10:08:40
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jurij Atarov" <a...@c...gov> napisał w wiadomości
    pg

    > Ale co - kiedys dzialalo i przestalo, naprawiasz od stanu
    > nieznanego czy jeszcze jak ?

    Stan nieznany. Kolega kiedyś podarował mi torbę złomu elektronicznego,
    ostatnio wygrzebałem i tak jakoś mnie naszło żeby naprawić.

    > Co to za tv/monitor ?

    Najwyższej klasy monitor Commodore 1802 :) Jest ok, tak jak i kable -
    podłączałem innego pegasusa i było ok.

    > inwers sam sie nie zrobil .. albo jest w opcjach, moze kabelek
    > odwraca sygnaly.

    Wszystkie carty mają dziwne kolory. Tranzystorów nie udało mi się
    dzisiaj kupić - poszukam jeszcze po długim weekendzie.

    Konsolka byłą grzebana, wygrzebałem ją z urwanym gniazdem zasilania i
    spalonym stabilizatorem.
    Jak dałoby się odwrócić sygnał? Tu nie ma wyjścia RGB ani SVIDEO.

  • 10. Data: 2009-04-30 10:34:17
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Jurij Atarov pisze:

    > Nie, jest kwarca 26,6, żadnego trymera.

    Update: trymera nie ma, ale na PCB jest oznaczony. W to miejsce
    wlutowany jest kondensator ceramiczny. Jak przy włączonej konsoli
    dołączyłem równolegle jeszcze jakąś pojemność, to obraz zrobił się
    czarno-biały. Czy w ceramicznych może się zmieniać pojemność po latach?
    Co oznacza podkreślone 30? Gubię się w odczytywaniu tych oznaczeń. I
    jeszcze ma pomalowany na czarno górny czubek. O jakim zakresie trymer
    tam wstawić?