  • 1. Data: 2010-12-09 08:43:25
    Temat: brak synchronizacji ADSL po skroceniu kabla
    Od: ad <a...@w...pl>

    Witam,
    czy to mozliwe aby skrocenie kabla bylo przyczyną braku synchornizacji
    ADSL na modemie od neostrady?
    Wczoraj uciąłem okolo 15 metrow kabla i zalozylem nowa RJ. I od tego
    czasu modem nie moze zlapac synchronizacji.
    Mysle ze linia jest podpieta prawidlowo, bo jest na niej sygnal telefonu
    i mozna dzownic.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-12-09 11:30:07
    Temat: Re: brak synchronizacji ADSL po skroceniu kabla
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "ad" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > modem nie moze zlapac synchronizacji.
    > Mysle ze linia jest podpieta prawidlowo, bo jest na niej sygnal telefonu i

    Może masz żyły w złej kolejności. Porównałeś jak było poprzednio. Nie wiem
    co to dokładnie jest za instalacja ale czasami potrzeba crossa lub zwykłego
    układu. Może też gdzieś nie ma styku. Z tego co pamiętam do neostrady
    potrzeba kabla zcrossowanego

  • 3. Data: 2010-12-09 12:33:56
    Od: "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL>

    W dniu 2010-12-09 12:30, rageofhonor pisze:

> [...]
    > wiem co to dokładnie jest za instalacja ale czasami potrzeba crossa lub
    > zwykłego układu. Może też gdzieś nie ma styku. Z tego co pamiętam do

    ????????????????????????????????????

    2 żyły z crossa w szafie mogą byc podłączane w zasadzie nieomal
    dowolnie, szczególnie jak monter ze Sprinta przyjedzie co sie nie zna :P

  • 4. Data: 2010-12-09 14:20:54
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

> [...]

    > wiem co to dokładnie jest za instalacja ale czasami potrzeba crossa lub
    > zwykłego układu. Może też gdzieś nie ma styku. Z tego co pamiętam do

    Jaaaasne. Zwłaszcza, że koledzy na tej grupie pisali, że ADSL działa
    nawet w trybie 1-wire, tzn. kiedy linia jest zwarta lub ma przerwę w 1 żyle.

  • 5. Data: 2010-12-09 16:39:07
    Od: "Szymon Machel" <s...@E...interia.pl>

    Użytkownik "ad" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czy to mozliwe aby skrocenie kabla bylo przyczyną braku synchornizacji ADSL na
    > modemie od neostrady?

    Nie
    Szymon

  • 6. Data: 2010-12-10 09:10:43
    Od: ad <a...@w...pl>

    > Jaaaasne. Zwłaszcza, że koledzy na tej grupie pisali, że ADSL działa
    > nawet w trybie 1-wire, tzn. kiedy linia jest zwarta lub ma przerwę w 1
    > żyle.

    Problem się rozwiązał, a raczej rozwiązali go technicy Katela.
    Okazało się, ze podobno byly slabo docisniete wtyczki.
    Co dla mnie dziwne, bo telefon miał sygnal dostepnosci linii.
    Jesli chodzi o poprawnosc polaczenia kabli to bly ok, to przylaczylem
    tak jak byly pierwotnie, a pozniej testowalem inne wariatny, nawet 1 do 1