  • 1. Data: 2012-03-02 06:18:48
    Temat: canon 5dMKIII 22MP za malo?
    Od: "Sebastian Z. " <s...@g...pl>

    Ciekawe ile ludzi bedzie mowilo ze za malo MP, ale za to dowalili auto focus
    niezly...

    http://www.dpreview.com/news/2012/03/02/Canon-EOS-5D
    -Mark-III-preview

  • 2. Data: 2012-03-02 06:36:38
    Temat: Re: canon 5dMKIII 22MP za malo?
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Mar 2, 1:18 am, "Sebastian Z. " <s...@g...pl>
    wrote:
    > Ciekawe ile ludzi bedzie mowilo ze za malo MP, ale za to dowalili auto focus
    > niezly...
    >
    > http://www.dpreview.com/news/2012/03/02/Canon-EOS-5D
    -Mark-III-preview

    Juz dostalem oferte z B&H - tylko $3499.00
    http://www.bhphotovideo.com/c/buy/CAE5D3*/Ntt/CAE5D3
    */N/0

    ZD

  • 3. Data: 2012-03-02 20:17:11
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Sebastian Z. " <s...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jipoo8$og8$1@inews.gazeta.pl...
    > Ciekawe ile ludzi bedzie mowilo ze za malo MP, ale za to dowalili auto
    > focus
    > niezly...

    Amatorom 22 Mpix 5D MK III wystarczy. Zawodowcy sięgną po Nokię 808.

    ;)

    --
    Lol

  • 4. Data: 2012-03-03 21:16:05
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 02.03.2012 Sebastian Z. <s...@g...pl> napisał/a:
    > Ciekawe ile ludzi bedzie mowilo ze za malo MP, ale za to dowalili auto focus
    > niezly...
    >
    > http://www.dpreview.com/news/2012/03/02/Canon-EOS-5D
    -Mark-III-preview

    E tam, styka, tu nie było co porawiać. Za to te pixele mają 2ev więcej
    czułości. Obecnie nie narzekam na 1600 w mark2, wyżej już tak.
    Tu widzę w samlach że do 6400 można spokojnie lecieć! AF zazdroszczę,
    ale chyba nie zmienię puszki dla samego AF i czułości za $1000 różnicy.
    Reszta to jak dla mnie bajery (2 sloty kart, digic umiejący więcej fps
    czy funkcje filmowe mnie kompletnie nie bawią).

  • 5. Data: 2012-03-04 05:43:59
    Od: " Sebastian Z." <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > Reszta to jak dla mnie bajery (2 sloty kart, digic umiejący więcej fps
    > czy funkcje filmowe mnie kompletnie nie bawią).

    Mysle ze Canon troche dowalil z cena, 5dmkii za $2000 to chyba najlepszy
    interes. AF jest super ale mi w zupelnosci stary wystarczal, ISO 3200 bylo ok
    pod warunkiem ze bylo doswietloe odpowienio.
    ten nowy interes sie powinien nazywac 5dmkiia albo 5dmkiib :)

    Canon mkii za $3500 albo Nikon D800 za $3000 mysle ze jak kots zaczyna siegnie
    po Nikona.

    Ale chyba tez zalezy co ktos potrzebuje.

  • 6. Data: 2012-03-04 10:20:51
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > po Nikona.
    >
    > Ale chyba tez zalezy co ktos potrzebuje.

    Mnie interesuje tylko jedna kwestia w tym Nikonie, która na razie jest
    niewyjaśniona.
    Mianowicie pomniejszone RAWY z tych 36 mpix. W 5D II włączam sobie do
    reportażu sRAW i po problemie. Jak potrzebuje używam 21 MPIX i jest super.
    Generalnie podjąłem decyzje o przesiadce na D800 ale w momencie jak potwierdzi
    się, że byłbym zmuszony pracować tylko na NEFach 36 mpixowych to niema nawet
    o czym mówić :( Ktoś coś wie ?

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 7. Data: 2012-03-04 12:21:49
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 04.03.2012 Roger from Cracow <r...@s...pl> napisał/a:
> [...]

    Nie znam zaczynającego od body za $3k, wybacz, to jest upgrade, albo wymiana
    marki, oba niestety kosztowne.

> [...]
    > się, że byłbym zmuszony pracować tylko na NEFach 36 mpixowych to niema nawet

    Tzn ciekawy pomysł, ale wolałbym robić na full i na pierwszą selekcję i wywołanie
    mieć pełny raw, ale chciałbym program który mi archiwum przerobi z rawów na
    srawy! Może coś takiego jest dostępne.

  • 8. Data: 2012-03-04 14:09:29
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-03-04 11:20, Roger from Cracow wrote:
    > Generalnie podjąłem decyzje o przesiadce na D800 ale w momencie jak
    > potwierdzi
    > się, że byłbym zmuszony pracować tylko na NEFach 36 mpixowych to niema nawet
    > o czym mówić :( Ktoś coś wie ?

    Sorry że tak zapytam, ale czego Ty używasz do edycji, że masz jakąś
    wymierną różnicę w szybkości edycji więcejmegapikselowego obrazu?

    Pytam bo w takim bibble różnica jest znikoma, aktualny obraz przelicza w
    miarę szybko, a post processing i tak jest kolejkowany mocno. Na wyjściu
    możesz sobie ustalić dowolną wielkość obrazka.

    Co do przeglądania szybkiego zdjęć to podobnie - sa programy które
    odczytują tylko wbudowany podgląd w zdjęcia i robią to wręcz
    błyskawicznie. Do wstępnej selekcji spokojnie starczy.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2012-03-04 16:49:04
    Od: " Sebastian Z." <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > się, że byłbym zmuszony pracować tylko na NEFach 36 mpixowych to niema nawet

    Z tego co czytalem na stronie nikona to sam Nikon mowi zeby 36MP uzywac tylko
    w wyjatkowych wypadkach gdy potrzebna jest najwzysza jakosc "landscape" itd do
    uzytku codziennego sugeruja 21MP i 9MP czyli zakladam ze odnosza sie do RAW
    chociaz to akurat nie bylo powiedziane. A wszedzie na forach mowia ze Nikona
    RAW nie mozna zmienic tak jak np w Canonie na small czy medium. Trzeba
    poczekac kilka dni moze ktos to wyjasni.
    ja raczej nie mam problemu w trzymaniu 36MP RAW ale jak bym robil sluby albo
    imprezy to mysle ze ciezko bylo by z tym walczyc jak by sie tego w tygodniu
    kilkaset giga nazbieralo.

  • 10. Data: 2012-03-04 18:34:30
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 04.03.2012 Sebastian Z. <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
    > ja raczej nie mam problemu w trzymaniu 36MP RAW ale jak bym robil sluby albo
    > imprezy to mysle ze ciezko bylo by z tym walczyc jak by sie tego w tygodniu
    > kilkaset giga nazbieralo.

    Ja do tej pory też nie miałem, bo zbieram archiwum na 4TB w 2 kopiach, ale obecnie
    dyski poszły w górę i nie idzie już kupić 2TB za 220zł brutto jak to zrobiłem na
    2 tygodnie przed powodziami. Do archiwum wracam bardzo rzadko, więc było by mi
    miło zjechać z nim o połowę na sraw1. Obecnie mi ciut szkoda wydawać np. 1kzł
    na 2x2TB :/
    Albo jeszcze inaczej, trzymać archiwum w RAW, a jego backup w SRAW, wtedy np
    2x2TB na archiwum i 1x2TB na backup.