  • 1. Data: 2023-02-16 08:41:43
    Temat: cctv ip
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    lepszej grupy chyba nie znajdę, to pytam tutaj:

    będę wieszał kamery, mam kupione kilka

    DAHUA IPC-HFW1431S-0280B-S4 to kamera 4MP 2688 x 1520
    oraz
    DAHUA IPC-HDW2431TM-AS-0280B-S2 też 4MP 2688 x 1520 ze starlight
    DAHUA IPC-HFW3841E-AS-0360B ta to 8MP 3840 x 2160 też ze starlight

    co ciekawe - mimo identycznych ustawień kodeków, w ciągłym nagrywaniu, pliki wideo z
    pierwszych kamer mają bitrate taki, że 10 minut zajmuje ~250MB

    druga wspomniana kamera z matrycą o tej samej rozdzielczości w tym samym czasie daje
    plik
    3 razy mniejszy ~75MB

    najciekawsze jest to, że kamery 4K, 8MP, z tych samych 10 minut dają pliki wynikowe
    35-55MB i to jeszcze z audio (chociaż to tylko kilkaset kB)

    test robiony w tym samym czasie, kamery wycelowane w to samo miejsce, ten sam kodek,
    bitrate, (na kamerach 8MP ustawiłem do testów i taki sam, i większy bitrate),
    wyłączone
    detekcje - obraz jest nagrywany ciągle, rozdzielczość wideo jest taka jak powinna być
    (na
    pewno porównuję główne streamy)

    jedyne co mi przychodzi do głowy to lepsze matryce z mniejszym szumem, ale nie miałem

    pojęcia że wpływ mógłby być aż tak wielki

    i teraz pytanie z tych filozoficznych: tak ma być? ;)

    a bardziej interesuje mnie: czy one mają jakieś dodatkowe i to naprawdę potężne
    optymalizacje pod karty sd (których nie używam)?

    bo różnice w cenie między kamerami są tak nieduże, że zwraca się to już bezpośrednio
    cenie wymaganego dysku

  • 2. Data: 2023-02-16 09:00:01
    Temat: Re: cctv ip
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-16, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
> [...]

    > bo różnice w cenie między kamerami są tak nieduże, że zwraca się to
    > już bezpośrednio w cenie wymaganego dysku

    A framerate też taki sam dla wszystkich? No i czy na tym samym motywie z
    podobną dynamiką obrazu, oświetleniem etc.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2023-02-16 20:17:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tskmno$asi$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    user m4rkiz pisze tak:

> [...]
    > testów i taki sam, i większy bitrate), wyłączone detekcje - obraz
    > jest nagrywany ciągle, rozdzielczość wideo jest taka jak powinna

    Zapodaj tu log z media info.
    Musi być coś inaczej. Za duza rożnica ciężarów plików.

    --
    Piter

    dlaczego tramwaj jest lepszy od samochodu
    samochodem nie da sie jechać na gapę

  • 4. Data: 2023-02-18 17:53:51
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 16.02.2023 o 20:17, PiteR pisze:
    > in <news:tskmno$asi$1$m4rkiz@news.chmurka.net>

    kamera 4MP:

    General
    Complete name : U:\192.168.88.100_ch4_20230218162740_20230218172740.
    dav
    Format : HEVC
    Format/Info : High Efficiency Video Coding
    File size : 212 MiB
    FileExtension_Invalid : hevc h265 265

    Video
    Format : HEVC
    Format/Info : High Efficiency Video Coding
    Format profile : M...@L...1@Main
    Width : 2 688 pixels
    Height : 1 520 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate : 20.000 FPS
    Color space : YUV
    Chroma subsampling : 4:2:0
    Bit depth : 8 bits
    Color range : Full

    kamera 4MP z gniazdem SD:

    General
    Complete name : U:\192.168.88.100_ch7_20230218162702_20230218172702.
    dav
    Format : HEVC
    Format/Info : High Efficiency Video Coding
    File size : 231 MiB
    FileExtension_Invalid : hevc h265 265

    Video
    Format : HEVC
    Format/Info : High Efficiency Video Coding
    Format profile : Main@L5@Main
    Width : 2 688 pixels
    Height : 1 520 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate : 20.000 FPS
    Color space : YUV
    Chroma subsampling : 4:2:0
    Bit depth : 8 bits
    Color range : Limited

    kamera 8MP z gniazdem SD:

    General
    Complete name : U:\192.168.88.100_ch8_20230218162700_20230218172700.
    dav
    Format : HEVC
    Format/Info : High Efficiency Video Coding
    File size : 466 MiB
    FileExtension_Invalid : hevc h265 265

    Video
    Format : HEVC
    Format/Info : High Efficiency Video Coding
    Format profile : Main@L5@Main
    Width : 3 840 pixels
    Height : 2 160 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate : 20.000 FPS
    Color space : YUV
    Chroma subsampling : 4:2:0
    Bit depth : 8 bits

    widzę że różnica jest w kolorach, ale główny problem leżał jak się okazuje w dupiatym

    sofcie który nieprawidłowo eksportował pliki mp4, po eksporcie do dv wielkości plików

    nabrały więcej sensu, zaktualizowałem wszystko co się dało i wygląda juz ok

    nie za bardzo ogarniam też jaki bitrate pokazuje rejestrator w menu sieć (bo na
    ekranie
    główym pokazuje BR widocznych streamów) nijak się to ma do plików wynikowych, ale to
    już
    akurat niespecjalnie spędza mi sen z powiek

  • 5. Data: 2023-02-18 18:31:53
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.02.2023 17:53, m4rkiz wrote:

> [...]
    > (bo na ekranie główym pokazuje BR widocznych streamów) nijak się to ma
    > do plików wynikowych, ale to już akurat niespecjalnie spędza mi sen z

    No w sieć powinieneś mieć brutto łączny bitrate z wszystkich kamer,
    obydwa strumienie - na pewno jeśli jeden nagrywasz a drugi jest na
    podglądzie.
    Bitrate z ekranu powinien z grubsza zgadzać się z plikiem jeśli nie ma
    rekodowania.
    Pamiętaj, że przepływ masz w bitach na sekundę a wielkość plików jest w
    bajtach.

    --
    Mirek.