  • 1. Data: 2023-02-19 18:01:28
    Temat: Gilotyna do PCB
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Hej,

    Czy coś takiego, lub podobnego, nada się do wycinania laminatu PCB? Macie
    doświadczenia?

    https://allegro.pl/oferta/ag64-gilotyna-trymer-papie
    ru-obcinarka-a4-nozowa-8154541731

    https://allegro.pl/oferta/gilotyna-do-ciecia-papieru
    -obcinarka-trymer-a4-a5-9230164128

    https://allegro.pl/listing?string=gilotyna%20do%20pa
    pieru&order=d

    --
    Za oknem wisi kobieta, trzyma się kurczowo parapetu i
    wrzeszczy! Mezczyzna stoi w

  • 2. Data: 2023-02-19 18:19:05
    Temat: Re: Gilotyna do PCB
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 19/02/2023 17:01, Arnold Ziffel wrote:
    > Hej,
    >
    > Czy coś takiego, lub podobnego, nada się do wycinania laminatu PCB? Macie
> [...]

    próbowałem kiedyś - Udało mi się uciąć kilka sztuk ale nie było to
    łatwe i krawędzie wyglądają tak sobie.

    Myślę że lepiej iść w kierunku gilotyny do cięcia paneli podłogowych.

    c.

  • 3. Data: 2023-02-19 18:51:39
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.02.2023 18:01, Arnold Ziffel wrote:
    > Hej,
    >
    > Czy coś takiego, lub podobnego, nada się do wycinania laminatu PCB? Macie
> [...]

    Ja ciąłem czymś podobnym do tej:
    https://allegro.pl/oferta/nozyce-do-ciecia-blachy-gi
    lotyna-200m-metalu-13255607034
    Da się pociąć, ale szału nie ma - zawsze poprawiałem na szlifierce albo
    papierem ściernym.
    Gilotyną do papieru nie przyszło by mi do głowy.
    Teraz mam frezarkę CNC, więc nawet najprostszej płytce robię zaokrąglone
    rogi albo fikuśne kształty... bo mogę.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2023-02-19 22:21:54
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 19.02.2023 o 18:51, Mirek pisze:

> [...]
    > Gilotyną do papieru nie przyszło by mi do głowy.
    > Teraz mam frezarkę CNC, więc nawet najprostszej płytce robię zaokrąglone

    Płytki robisz sam czy chodzi o wycinanie z większej formatki?

    Ciąć można tylko gilotyną do blachy lub frezem.
    Kiedyś jeszcze ciąłem na pile z węglika spiekanaego na pilarce ale wtedy
    cięcie ma 4mm i jest kupę pyłu z laminatu.
    Na CNC frezem grawerskim wychodzi idealnie :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2023-02-20 12:33:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Feb 2023 17:01:28 +0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:
    > Czy coś takiego, lub podobnego, nada się do wycinania laminatu PCB? Macie
> [...]

    IMO sie nie nadaje

    1. Jak znam podobne typy, to ma problem z przecieciem papieru,
    a co dopiero laminatu,

    2. zobacz na kąt stolu i ostrza w pierwszej.
    laminat bedzie lezal na stole, ale druga cześc bedzie sie musiala
    wygiąc pod ostrzem. o spory kąt na malym promieniu - a tego laminat
    nie lubi.

    3. laminat w ogole nie lubi przecinania wynalazkami typu nożyce -
    strzępi przy cięciu i rozwarstwia.

    A szklany laminat, to chyba szybko stępi takie wynalazki.

    Zrób sobie mini piłę tarczową z dremela, albo zwyczajnie - pilką do
    metalu.

    J.

  • 6. Data: 2023-02-20 16:38:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Bardzo długo używałem czegoś takiego :

    https://www.castorama.pl/przecinarka-do-glazury-maca
    llister-500-w-id-1093460.html

    Sprawdza się to dobrze - wewnątrz nalewa się wody co mocno ogranicza
    pylenie ( ale za to trochę chlapie :).

    Natomiast aktualnie używam niedrogiej piły taśmowej tego typu mniej
    więcej :

    https://allegro.pl/oferta/wyrzynarka-pila-tasmowa-ti
    tan-ttb705bds-350w-12070969981

    Co ciekawe piłą taśmową tnie się może łatwiej, ale trudniej uzyskać
    prostą linię cięcia ( taśma lubi uciekać na boki ).
    Z kolei przecinarka do glazury bardziej hałasuje i pryska wodą :)

    Gilotyna nożycowa za parę zł to ma proble z porządym pocięciem papieru a
    co dopiero PCB.

  • 7. Data: 2023-02-20 18:37:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    > Hej,
    >
    > Czy coś takiego, lub podobnego, nada się do wycinania laminatu PCB? Macie
    > doświadczenia?

    [...]

    Całkiem przyzwoicie działają NEO NOŻYCE DO BLACHY 250MM 31-065.

    Paweł

  • 8. Data: 2023-02-20 19:23:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 19 lutego 2023 o 18:01:31 UTC+1 Arnold Ziffel napisał(a):
    > Hej,
    >
    > Czy coś takiego, lub podobnego, nada się do wycinania laminatu PCB? Macie
> [...]
    Kup ręczna gilotynę do paneli podlogowych.

  • 9. Data: 2023-02-20 20:51:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/02/2023 18:01, Arnold Ziffel wrote:
    > Czy coś takiego, lub podobnego, nada się do wycinania laminatu PCB?

    Zostawia postępione brzegi (jak masz szczęscie) i popękany laminat
    (czasami nie widac, jak masz pecha). Zależy od typu laminatu. Uzywałem
    podobnej do papieru oraz dużej przemysłowej, wielkosci krzesła. Obie do
    d, ale ta do papieru bardziej...

    Amatorsko stosuje małą wyrzynarkę włosową tnąc z naddatkiem + szlifierkę
    talerzową do uzyskania czegoś na kształt perfekcji.

    Prawda taka, że ten zestaw ostatnio odpalałem kilka lat temu... robienie
    pcb w amatorkich warunkach przestało mieć większy sens.

  • 10. Data: 2023-02-20 21:28:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 20.02.2023 o 20:51, heby pisze:

> [...]
    >
    > Amatorsko stosuje małą wyrzynarkę włosową tnąc z naddatkiem + szlifierkę
    > talerzową do uzyskania czegoś na kształt perfekcji.

    Ja stosowałem modelarską piłę tarczową z frezem tarczowym 0.4mm do metalu.

    > Prawda taka, że ten zestaw ostatnio odpalałem kilka lat temu... robienie
    > pcb w amatorkich warunkach przestało mieć większy sens.

    Trudno zaprzeczyć ;-)

    Paweł