  • 11. Data: 2011-02-13 12:25:58
    Temat: Re: ceny telefonów w Play co się stało ?
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ciekawe czy im sie uda obnizyc ceny polaczen do siebie u innych
    > operatorow, bo chwilowo to ciagle jest odstreczajace.

    Uda im się dopiero po zrównaniu MTRu. Ewentualnie może wylobbują
    jakiegoś przepisa, żeby różnice w cenach detalicznych w konkretnej
    taryfie nie były rażąco większe niż różnice w MTRze, jak to teraz bywa.

    Przeme

  • 12. Data: 2011-02-13 12:33:16
    Od: Jarek <r...@o...eu>

    On 2011-02-13 10:21, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Ciekawe czy im sie uda obnizyc ceny polaczen do siebie u innych
    > operatorow, bo chwilowo to ciagle jest odstreczajace.

    to wynika z postanowień UKE - stawki połączen MTR.
    Teraz operatorzy mają do wyboru, albo będą spadały stawki połączeń
    między operatorami, albo wybudują więcej nadajników, co ciekawe,
    niektorzy operatorzy wolą uzupełniać białe plamy w środku lasu.

    Z tego co wiem to Play chce 0 i plus chce 0
    a PTC i PTK chcą stawiać nadajniki.

    artykuł o asymetri:
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=19837

    artykół o MTR-ach:
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=20427

  • 13. Data: 2011-02-13 12:44:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 13:25:58 +0100, Przemysław Kowalik wrote:

    >Uda im się dopiero po zrównaniu MTRu. Ewentualnie może wylobbują
    >jakiegoś przepisa, żeby różnice w cenach detalicznych w konkretnej
    >taryfie nie były rażąco większe niż różnice w MTRze, jak to teraz bywa.

    No i wlasnie to drugie masm na mysli, bo MTR im chyba spada, a detal
    .. chyba zasluguje na ingerencje pani prezes.

    J.

  • 14. Data: 2011-02-13 12:56:19
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 13.02.2011 13:33, Jarek pisze:

    > to wynika z postanowień UKE - stawki połączen MTR.

    Jedna uwaga: UKE ustanawia MAKSYMALNE stawki MTR, jakie może pobierać
    operator. Jakoś tak dziwnie się składa, że żaden nie chce mniej ;-)

    Marek

  • 15. Data: 2011-02-13 13:00:47
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-02-13 13:23, Liwiusz wrote:

    > Tyle że Niemiec nie będzie głodował od rana, aby po południu nażreć się
    > za 4 obiady i nie jeść nic do kolejnego dnia :)

    Iluż naszych rodaków tak zrobi? ;-)
    Ile razy, jak już?

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 16. Data: 2011-02-13 15:04:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 14:00:47 +0100, TGor wrote:

    >Iluż naszych rodaków tak zrobi? ;-)
    >Ile razy, jak już?

    Niektorzy w odpowiednich ukladach moze i czesto.

    Ale u Niemcow widac nadprodukcje zywnosci i normalne porcje w
    restauracji sa naprawde duze. Przynajmniej jak dla mnie ciut za duze.

    No i efekt taki ze spoleczenstwo tyje :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-02-13 15:08:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 13:56:19 +0100, MarekM wrote:
    >Jedna uwaga: UKE ustanawia MAKSYMALNE stawki MTR, jakie może pobierać
    >operator. Jakoś tak dziwnie się składa, że żaden nie chce mniej ;-)

    Ale w tym przypadku chodzi o cenniki juz detaliczne, tu widac wladza
    UKE nie bardzo siega, bo od pewnego czasu Play jest jakby
    przesladowany przez innych.

    No i cos mi sie widzi ze obecne stawki MTR dla wielkiej trojki sa juz
    zblizone do "rzeczywistych", dalsze nieuzasadnione zmniejszanie moze
    prowadzic do naduzyc ..

    J.

  • 18. Data: 2011-02-13 17:15:53
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-02-13 16:04, J.F. wrote:

    > Ale u Niemcow widac nadprodukcje zywnosci i normalne porcje w
    > restauracji sa naprawde duze. Przynajmniej jak dla mnie ciut za duze.
    >
    > No i efekt taki ze spoleczenstwo tyje :-)
    >
    > J.

    Czyli nie zwariowałem... W jakiejś sypialni w Zagłębiu Ruhry za 18 EUR
    (czyli nie za drogo, nie za tanio) dostałem porcję mięsa dla 4 osób (a w
    Polsce pewnie dla 6) i to świeże. Do tego miska frytek.

    W ślad za mną poszła reszta i wróciliśmy do hotelu z biersztuby z
    półmiskiem mięs na zimno dla jakiegoś rodaka-studenta z pobliskiego
    miasta, bo biedny był.

    No ale to OT raczej taki.

  • 19. Data: 2011-02-13 23:59:42
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    I słusznie się składa, a nie dziwnie. Gdyby którykolwiek op zaczął
    pobierać mniejszy MTR, nie mając gwarancji, że u pozostałych opów ceny
    detaliczne do niego zmniejszą się proporcjonalnie, to miałby mniejsze
    przychody nierekompensowane wzrostem popytu na połączenia do niego.

    > Ale w tym przypadku chodzi o cenniki juz detaliczne, tu widac wladza
    > UKE nie bardzo siega, bo od pewnego czasu Play jest jakby
    > przesladowany przez innych.

    Ceny detaliczne są regulowane w przypadku euroroamingu oraz darmowości
    nrów alaramowych i chyba tyle.

    > No i cos mi sie widzi ze obecne stawki MTR dla wielkiej trojki sa
    > juz zblizone do "rzeczywistych", dalsze nieuzasadnione zmniejszanie
    > moze prowadzic do naduzyc ..

    Do jakich nadużyć?

    Przemek

  • 20. Data: 2011-02-14 12:49:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 00:59:42 +0100, Przemysław Kowalik wrote:

    >Ceny detaliczne są regulowane w przypadku euroroamingu oraz darmowości
    >nrów alaramowych i chyba tyle.

    Na inne rzeczy jakos UKE i UOKiK reaguja, to na to nie moga ?

    >Do jakich nadużyć?

    No np wymysle sobie "XXX stacjonarny", 500zl abonamentu, nielimitowane
    rozmowy do wszystkich sieci, z wyjatkiem sieci XXX.
    Oplaci mi sie :-)

    Rozsadnie wysoki MTR nie jest zly. Tylko trzeba mocno pilnowac tego
    "rozsadnie".

    J.