    From: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: co to jest Vceo oraz Vces
    Date: Fri, 13 Aug 2010 13:29:25 +0200

    Witam

    Do tej pory znałem oznaczenie Vce bez żadnych dodatkowych liter. I oznaczało
    to po prostu napięcie między kolektorem a emiterem np. maksymalne. Szukając
    tranzystora na wysokie napięcie trafiłem w katalogu na tabelkę z
    wartościami maksymalnymi ale były tam podane dwa symbole Vceo 450 V i linię
    niżej Vces 1000V. Różnica prawie 2 razy tyle. Takie tranzystorki miałyby
    sterować odchylaniem w oscyloskopie. Ale tam napięcie w parze różnicowej
    jest 500V. Czyli co przebije taki tranzystor bo za małe Vceo czy wytrzyma
    bo wystarczające Vces?

    Pozdrawiam MArek