  • 1. Data: 2012-09-20 11:46:45
    Temat: co wybrać?
    Od: b...@o...pl

    Witam
    Dostałem "misję" - znaleźć samochód dla siostry. Niby proste - nie
    drogi w utrzymaniu autko dla kobiety do codziennego użytku w dużym
    mieście, ale sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Wymagania są
    następujące:
    -cena do ok 11 - 12 000 zł
    -niezbyt wysokie koszty eksploatacji
    -marka dowolna byle nie francuska
    -silnik benzynowy, możliwe że w przyszłości zostanie zagazowany więc
    musi to być coś co dobrze znosi takie operacje
    -auto ma być na codzień używane w mieście przez 1 osobę (świeżego
    kierowcę) do dojazdów do pracy, na zakupy itp
    -regularnie, mniejwięcej raz w miesiącu będzie pokonywało trasę
    Wrocław - Gdańsk i z powrotem, możliwe że ze sporą ilością gratów.

    Ze względu na ostatni punkt, oraz na to że siostra ma 180cm wzrostu
    raczej odpadają typowo miejskie pierdzidełka w rodzaju Corsy itp. Na
    początku poważnie braliśmy pod uwagę Mercedesa A klasę (W168) -
    krótki i poręczny w mieście a jednocześnie dość przestronny i wygodny
    dla wysokich osób, jednak tani w eksploatacji ten samochód raczej nie
    będzie, do tego jest bardzo twardy a na codzień ma być użytkowany we
    Wrocławiu - kto jeździł po tym mieście ten wie, że taką taczkę można
    tam szybko znienawidzić.
    Macie jakieś pomysły za czym by się tu jeszcze porozglądać, co by
    spełniło wymagania? Za te pieniądze można dostać np Fiestę z 2005
    roku, ale trochę to małe, albo 3 - 4 lata starszego Focusa, ale to z
    kolei już normalny, "dorosły" samochód, najmniejszy benzyniak 1.6 więc
    koszty też już większe. Może Almera? Jakieś inne propozycje?

    Z góry dzięki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2012-09-20 11:52:53
    Temat: Re: co wybrać?
    Od: grzech <z...@g...com>

    >Może Almera?  Jakieś inne propozycje?

    Polecam. Sam po wawie jeździłem 3 lata i złego słowa nie powiem.
    Nigdy nie zawiodła choć przejechane miała ponad 200kkm - co prawda
    diesel,
    ale myślę, że pb 1.5 też da radę.

    _______
    grzech
    626

  • 3. Data: 2012-09-20 12:00:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > -regularnie, mniejwięcej raz w miesiącu będzie pokonywało trasę
    > Wrocław - Gdańsk i z powrotem, możliwe że ze sporą ilością gratów.

    Ja bym najpierw zdecydował się na segment a później szukał marki. Jeśli na
    co dzień ma być używane w mieście to brałbym coś z segmentu B. Z tanich w
    eksploatacji i łatwo się gazujących to np. Punto. Po położeniu tylnej kanapy
    ,można tam wpakować znacznie większe pudła niż do wielu kompaktów - a to
    dzięki sporej klapie bagażnika.

    Ja wiem, że na trasę lepsze jest coś większego, ale za to łatwość parkowania
    w mieście z nawiązką wynagradza tę niewygodę. Tym bardziej jeśli ma to być
    auto dla kierowniczki - z moich obserwacji wynika, że ok. 2 lat zajmuje
    statystycznej kierowniczce opanowanie sprawnego parkowania tam gdzie jest
    mało miejsca. Z dużym autem może się okazać, że wszystkie wolne miejsca
    parkingowe są "za krótkie" :-)

    W ogóle do miasta to poleciłbym pandę lub i10, ale to już trochę za mało na
    trasy nawet okazyjne, a co dopiero cotygodniowe.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-09-20 12:33:15
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-20 11:52, grzech pisze:
    > ale myślę, że pb 1.5 też da radę.

    Do miasta 1,5 98 KM na pewno NIE.
    Samochód duży, szeroki. Wymaga piłowania na wysokich obrotach a
    zestopniowanie skrzyni biegów już całkowicie dyskwalifikuje miasto.
    Co do gazu to niby wszystko dobrze ale mułowatość na niskich obrotach
    się jeszcze nasila. W efekcie nawet na trasie pali 10 litrów LPG.
    Wszyscy twierdzą że jak N16 to przed liftingiem w 2003 r.
    Jak się księgowi z Renaulta dobrali to każdy plastik w środku może się
    urwać. Od mechanizmu sterowania nawiewem do klamek w drzwiach. Normalnie
    jak w starych urządzeniach made in ZSRR :-)

    Aktualnie do takiego zastosowania zastanawiam się nad Oplem Merivą :-)

  • 5. Data: 2012-09-20 12:41:48
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Thursday, September 20, 2012 11:46:45 AM UTC+2, (unknown) wrote:

> [...]
    >
    > dla wysokich osób, jednak tani w eksploatacji ten samochód raczej nie
    >
    > będzie, do tego jest bardzo twardy a na codzień ma być użytkowany we

    Napisze troche na przekor Tobie wlasnie o w168 (porod wielu aut dla swierzego
    kierowcy okazalo sie bezkonkurencyjne):

    -ESP w standardzie - wybaczy bledy mlodemu kierowcy. Zadne z aut w tym przedziale
    cenowym tego nie daje.
    -poduszek tez nie poskapili
    -jeden z najwiekszych (jesli nie najwiekszy) bagaznik w segmencie
    -mozliwosc przesuniecia tylnych foteli do przodu i powiekszenie kufra
    -mozliwosc wywalenia tylnych foteli pojedynczo w prosty sposob - robisz bagazowke
    -ogolnie kabina duzo przestronniejsza niz auta w wyzszych segmentach (ja mam 189 cm)
    -silniki benzyna latwe do gazu (motory raczej slabowite, ale masa budy niewielka wiec
    dynamika jest przyzwoita)
    -rozrzad na lancuchu - odpada dodatkowy tysiak po kupnie
    -szukac wersji poliftowych po 2001 najlepiej LONG (20cm dluzszy)- sporo mankamentow
    usunieto, bezawaryjny, mniej koroduje
    -wiekszosc egzemplarzy dobrze wyposazona

    Najwieksze wady:

    -twardy jak jasna cholera - ja zalozylem opony z wyzszym profilem i jest OK. Za to
    prowadzi sie jak gokart (zwarty, zwinny, dla mnie do miasta idealny)
    -serwis w mechanika, ktory zna takie auta ( w stodole nie wszystko da sie naprawic)

    Przy wyborze dla podobnego jak Twoje kryterium ( u mnie bylo ASB jako wymog) wygral
    z:

    -Hyundai Matrix/Getz
    -Chrysler PT Cruiser
    -Pug 207/307
    -Xsara Picasso
    -Toyota Corolla
    -Chrysler Sebring/300C

    Tu masz fajny np:
    http://allegro.pl/a-klasa-long-elegance-full-opcja-s
    kora-klima-01r-i2643451597.html
    --
    Dman666

  • 6. Data: 2012-09-20 13:07:47
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Thursday, September 20, 2012 12:41:48 PM UTC+2, Dman666 wrote:

    >Napisze troche na przekor Tobie wlasnie o w168 (porod wielu aut dla swierzego
    >kierowcy okazalo sie bezkonkurencyjne):

    "Swiezy" :-)

    --
    Dman666

  • 7. Data: 2012-09-20 13:14:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Sep 2012 02:46:45 -0700 (PDT), b...@o...pl napisał(a):

    > Ze względu na ostatni punkt, oraz na to że siostra ma 180cm wzrostu
    > raczej odpadają typowo miejskie pierdzidełka w rodzaju Corsy

    Ja mam ponad 180 cm wzrostu i zadnego problemu ze zmieszczeniem sie w
    Corsie...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-09-20 13:34:50
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Panda, tylko niech zobaczy czy kolanem nie zawadza o wajche zmiany biegow.

  • 9. Data: 2012-09-20 13:46:24
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-09-20 11:46, b...@o...pl pisze:

    > -marka dowolna byle nie francuska

    A czemu nie??
    W tych pieniążkach idzie znaleźć ładną 307'kę 2,0HDI 90KM (silnik
    praktycznie bezawaryjny, mało pali). Do miasta nie za duża, na trasy w
    sam raz. Sporo miejsca wewnątrz. Albo 206'kę ale to na trasy może być za
    małe.

    Fiat Stilo, Panda, Punto, VW Polo, Golf IV, Toyota Corolla, Nissan
    Almera, Skoda Fabia...

    Nie chcesz Corsy a Fiesta już pasuje?? Dziwne.

    Jest w czym wybierać...

  • 10. Data: 2012-09-20 16:57:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >

    > Ze względu na ostatni punkt, oraz na to że siostra ma 180cm wzrostu
    > raczej odpadają typowo miejskie pierdzidełka w rodzaju Corsy itp.

    Miejskie pierdzidełka to raczej Seicento niż Corsa.
    W autach klasy B miejsca dla 1 osoby, nawet takiej pod 190 i słusznej wagi
    jest zazwyczaj aż nadto, więcej zależy od tego kogo chce ze sobą wozić.