  • 1. Data: 2014-02-24 11:20:00
    Temat: coś zamiast Lenovo
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy to coś:

    http://overmania.pl/pl/p/Tablet-Mapa-OVERMAX-SOLUTIO
    N-10-II-3G-GPS-4-x-1%2C5GHZ/353

    jest godną konkurencja dla Lenovo?

    http://www.skapiec.pl/site/cat/20/comp/7042265

    Lenovo kosztuje ponad 950 pln, zaś Overmax 779,00 pln.

    Wolałbym to:

    http://overmania.pl/pl/p/TABLET-OVERMAX-SteelCore-10
    -III-10%2C1-4x1%2C6GHz-IPS-Etui/308

    bo ma wyższą rozdzielczość ekranu. Niestety nie ma GPS.

    Ten:

    http://overmania.pl/pl/p/Tablet-dla-Seniorow-OVERMAX
    -INTUTAB-Aplikacje-GPS-/358

    ma i GPS, i 3G, ale ma słabszy CPU i nie wiem, jaki ma ekran.
    Cena stosunkowo niska (499,00 pln) ale nie wiem, czy z DVBT,
    czy bez.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2014-02-24 15:51:54
    Temat: Re: coś zamiast Lenovo
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    >

    > ma i GPS, i 3G, ale ma słabszy CPU i nie wiem, jaki ma ekran.
    > Cena stosunkowo niska (499,00 pln) ale nie wiem, czy z DVBT,

    Trudno powiedzieć. Natomiast chciałbym nawiązać do tego pojęcia
    marketingowego "wysoka rozdzielczość" ekranu. Przecie to jest jakiś
    pusty slogan. Mam tablet 7" o rozdzielczosci 480x800 i w nim standardowe
    emotikony androida wyglądaja jak kryształ. Mam także telefon 4,5" i
    rozdzielczości 540x960, w nim z kolei emotki Andka wyglądaja tak że nie
    idzie odróżnić jednej od drugiej. Emotki innych programów wyglądają już
    normalnie, ale te Andrioidowskie są wręcz nierozpoznawalne.. I co tu się
    podniecać jakąś wyższą rozdzielczością przy zakupie sprzętu...?

  • 3. Data: 2014-02-24 16:48:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 530b5c6d$0$2213$6...@n...neostrada.pl

    > Trudno powiedzieć. Natomiast chciałbym nawiązać do tego pojęcia marketingowego
    "wysoka rozdzielczość" ekranu. Przecie to jest
    > jakiś pusty slogan. Mam tablet 7" o rozdzielczosci 480x800 i w nim standardowe

    Jaki?

> [...]

    > wyglądają już normalnie, ale te Andrioidowskie są wręcz nierozpoznawalne.. I co tu
    się podniecać jakąś wyższą rozdzielczością przy

    Zgodzę się z tym, że nie tylko rozdzielczość jest ważna.
    Ogólnie Samsungi mają dobre ekrany. Sony XZ ma bardzo dobry.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-02-24 19:22:34
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 530b5c6d$0$2213$6...@n...neostrada.pl

    > Jaki?

    http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Huawei-Ideos-S7
    -Slim.62066.0.html

    > Jaki?

    http://www.acermaniak.pl/17774/acer-liquid-e2-test/

    Dość wierny opis, choć i parę fałszów. To na przykład że ma dobrą
    widoczność w słońcu - nic podobnego, pod tym względem jest znacznie
    gorzej niż miałem w dużo tańszym Alcatelu. Kolejny fałsz jest taki że
    nieprawdą jest że słabo się sprawuje wi-fi, jest wręcz przeciwnie - nie
    miałem jeszcze sprzętu który w tym zakresie sprawowałby się lepiej od
    tego Acera. No i największa i jedyna prawdziwa wada - ten telefon
    autentycznie potrzebuje minuty, albo nieraz i więcej żeby GPS złapał
    fixa. Inne fony robia to w kilka/kilkanaście sekund.

    > Zgodzę się z tym, że nie tylko rozdzielczość jest ważna.
    > Ogólnie Samsungi mają dobre ekrany. Sony XZ ma bardzo dobry.

    Ja posunąłbym się do stwierdzenia że wcale nie ważna. Znacznie
    ważniejsze by było dobre odwzorcowanie kolorów i szeroki zakres
    regulacji jasności.
    I tak nawiasem - udało mi się poprawić widok tych emotikon Androida w
    programie do SMS/MMSowania. Po prostu w programie Chomp SMS miałem
    ustawiony zbyt mało kontrastowy motyw dla zielonych emotikon. Po zmianie
    jest poprawa widoku, ale trzeba przyznać że rewelacji jakichś nie i tak
    nie ma. Całkiem dobrze za kolorystycznie wyglądają emotki - styl
    iPhone`a, ale sam ich kształt jest tak brzydki że wolę zostać przy tych
    androidowskich.

  • 5. Data: 2014-02-24 22:51:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 530b8dcc$0$2154$6...@n...neostrada.pl

    > http://www.acermaniak.pl/17774/acer-liquid-e2-test/

    Kontrast... Ale jaki? W kolorze co najmniej jest kontrast
    luminancji i chrominancji. Skoro człowiek nie określa
    dokładniej, o jakim kontraście myśli -- nie ma pojęcia
    o tym, co mówi. :) Taka opinia jest bezwartościowa!

    W ogóle są trzy kontrasty lokalne.

    Obok nich są kontrasty globalne (o ile można to tak określić)
    czyli różnice pomiędzy pikselami położonymi daleko od siebie.
    W tylnym (nie w krawędziowym) podświetleniu kontrast globalny
    luminancji uzyskuje się także dzięki częściowemu gaszeniu części
    LEDek podświetlających.

> [...]

    > wi-fi, jest wręcz przeciwnie - nie miałem jeszcze sprzętu który w
    > tym zakresie sprawowałby się lepiej od tego Acera.

    :) Co to w ogóle za recenzja -- słabo, dobrze, lepiej, dość dobrze?

    > No i największa i jedyna prawdziwa wada - ten telefon autentycznie
    > potrzebuje minuty, albo nieraz i więcej żeby GPS złapał fixa.
    > Inne fony robia to w kilka/kilkanaście sekund.

    To trudna sprawa. Trzeba by położyć obok siebie kilka
    urządzeń i badać je jednocześnie, na dodatek zamieniając
    je miejscami w trakcie sprawdzania.

    Pamiętam jakąś recenzję, w której jakaś dziewczyna porównywała
    dwa urządzenia zawierające ten sam odbiornik GPS. Jedno wg niej
    było doskonałe, drugie -- bardzo słabe. Jedno sprawdzała ,,dziś''
    a drugie kilka dni później. :) Może nawet w innym miejscu.

    Netowe recenzje zwykle są bezwartościowe -- chyba że zawierają
    stosowny film. Wówczas można sprawdzić występowanie lagów, ale
    i do tego trzeba podchodzić z umiarkowanym zaufaniem. :) Snapy
    ekranowe mają sens.

    > Ja posunąłbym się do stwierdzenia że wcale nie ważna. Znacznie
    > ważniejsze by było dobre odwzorcowanie kolorów i szeroki zakres
    > regulacji jasności.

    Czyli jasność maksymalna. :) To akurat wie każdy.

> [...]
    > kolorystycznie wyglądają emotki - styl iPhone`a, ale sam
    > ich kształt jest tak brzydki że wolę zostać przy tych

    Od kiedy ten Acer jest w sprzedaży? Chyba nie od początku sierpnia ubr.?

    O Acerach mam bardzo dobre zdanie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2014-02-25 06:20:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    autentycznie potrzebuje minuty, albo nieraz i
    > więcej żeby GPS złapał fixa. Inne fony robia to w kilka/kilkanaście sekund.

    () WiFi:

    Wi-Fi nie pracuje z należytą czułością. Bezpośrednio przy routerze
    uzyskaliśmy odczyt na poziomie -52 dBm, podczas gdy średnia w tym
    ustawienia nie wychodzi zazwyczaj poza -35 dBm.

    Czyli im dalej tym lepiej? ;)

    W najtrudniejszym scenariuszu smartfon sieci nie widział w ogóle.

    A co to jest ten ,,najtrudniejszym scenariusz''?

    () GPS:

    GPS w E2 działa poprawnie. Z włączonym transferem danych
    będziemy potrzebować ok. minuty, by telefon był w stanie
    wskazać naszą pozycję.

    22 metry niedokładności to raczej słaby wynik; minuta to
    bardzo dużo -- gdzie zatem poprawność?

    -=-

    Test zero warty. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2014-02-26 15:57:17
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    > W tylnym (nie w krawędziowym) podświetleniu kontrast globalny
    > luminancji uzyskuje się także dzięki częściowemu gaszeniu części

    Tak prawdę mówiąc nie mam pojęcia o co tamtemu recenzentowi z
    "Acermaniaka" chodzi z tym kontrastem. Ja poza słabą widocznością w
    słońcu nie mam o tym wyświetlaczu uwag krytycznych. Kąty widzenia,
    kolory itd. ok., naprawdę nie ma się do czego doczepić.

    > :) Co to w ogóle za recenzja -- słabo, dobrze, lepiej, dość dobrze?

    Ja ostrożnie napiszę - "dobrze", bo ja nie miałem do czynienia ze zbyt
    dużą liczbą urządzeń które się posługuje łącznością po przez wi-fi. Ten
    mój Acer jak na razie jest najlepszym urządzeniem pod tym względem jakie
    do tej pory miałem. Nie mam uwag co do zasięgu, a samo łączenie się z
    siecią to chyba już lepiej nie można - dotykam ikonki wi-fi, ikonka
    dwa-trzy razy mignie i jest połączenie.

    > To trudna sprawa. Trzeba by położyć obok siebie kilka
    > urządzeń i badać je jednocześnie, na dodatek zamieniając
    > je miejscami w trakcie sprawdzania.

    Ale tu nie chodzi o aż takie dokładne pomiary. W nawigacji, poprzednich
    telefonach, czy tablecie GPS fix złapany był/jest już gdy wyjeżdżałem z
    garażu. W Acerze wyjadę z garażu na drogę, wyjdę zamknąć bramę, wsiadam
    do auta i przejeżdżam kilka kilometrów i dopiero jest łączność z
    satelitami. Nie mam pojęcia czym to idzie, tym bardziej że jak stracę na
    chwilę sygnał, np. w tunelu, to po wyjechaniu z niego sygnał łapany jest
    od razu...

> [...]
    > stosowny film. Wówczas można sprawdzić występowanie lagów, ale
    > i do tego trzeba podchodzić z umiarkowanym zaufaniem. :) Snapy

    Myślę że jednak mają wartość. Jadnak trzeba ich przeczytać
    kilkanaście/dziesiąt dla uwiarygodnienia tym opinii. I najlepiej na
    różnych stronach www.

    > Czyli jasność maksymalna. :) To akurat wie każdy.

    No tak, ale w specyfikacjach fabrycznych telefonów ten ważny szczegół
    jest często pomijany. ..

    > Od kiedy ten Acer jest w sprzedaży? Chyba nie od początku sierpnia ubr.?
    >
    > O Acerach mam bardzo dobre zdanie.

    Oj nie potrafię dokładnie odpowiedzieć, ale chyba istotnie jest w
    sprzedaży od drugiej połowy 2013 roku..

    Ja go kupiłem przez przypadek. Normalnie na pewno bym nie kupił, jedno
    że za drogi, a drugie że firma o której nie wiem nic. Ale tak sie
    złożyło że Komputronik nie był w stanie naprawić poprzedniego
    zareklamowanego telefonu i zaproponowali mi inny. Zobaczyłem co maja w
    ofercie, poczytałem recenzje, no i padło na Acera. Dopłata wyniosła
    180zł. I muszę powiedzieć że jak na razie sprawuje się wręcz wzorowo.
    Żadnych problemów z dualsim i czymkolwioek innym, no, poza tym powolnym
    łapaniem fixa przez GPS.

  • 8. Data: 2014-02-26 15:57:32
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    > wskazać naszą pozycję.
    >
    > 22 metry niedokładności to raczej słaby wynik; minuta to

    Chyba chodzi mu o to że Acer ma mniej czułą antenę wi-fi niż wynosi
    średnia na innych urządzeniach...

  • 9. Data: 2014-02-26 18:54:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 530e00ac$0$2150$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > do zasięgu, a samo łączenie się z siecią to chyba
    > już lepiej nie można - dotykam ikonki wi-fi,
    > ikonka dwa-trzy razy mignie i jest połączenie.

    Monster z WiFi łapie łączność niechętnie.

> [...]
    > tym bardziej że jak stracę na chwilę sygnał, np. w tunelu, to
    > po wyjechaniu z niego sygnał łapany jest od razu...

    Rozumiem, że AGPS pracuje poprawnie. Spróbuje czegoś takiego:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ec
    lipsim.gpsstatus2&hl=pl

    lub takiego:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ch
    artcross.gpstest&hl=pl

    i zobacz, jak pracuje AGPS. Możesz także wyczyścić dane z AGPS lub je uaktualnić.

    > Oj nie potrafię dokładnie odpowiedzieć, ale chyba istotnie
    > jest w sprzedaży od drugiej połowy 2013 roku..

    Szkoda, że nie zaczekałem z przesiadką z Ace.

    Trochę dziwne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2014-02-28 10:46:35
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 530e00ac$0$2150$6...@n...neostrada.pl

    > Monster z WiFi łapie łączność niechętnie.

    Tz - długo?

> [...]
    artcross.gpstest&hl=pl

    > i zobacz, jak pracuje AGPS. Możesz także wyczyścić dane z AGPS lub je

    Mam zainstalowany bardzo podobny program "GPS Status", bez "Toolbox. On
    także nie przyspiesza łączenia z satelitami.

    No nie wiem, niby ten AGPS działa, ale jego precyzja woła o pomstę do
    nieba. Rozrzut na na kilka kilometrów. Tak przynajmniej widać na Google
    Maps.
    Gdzie się czyści te dane z AGPSu?

    > Szkoda, że nie zaczekałem z przesiadką z Ace.

    Ale wtedy w czasie debiutu ten Acer był jeszcze droższy niż teraz
    kosztuje. A więc pewnie i tak byś nie kupił. No bo kto wykłada aż taką
    kasę na sprzęt mało popularnej marki....

    > Trochę dziwne. :)

    Co dziwne?