  • 1. Data: 2015-11-18 23:58:50
    Temat: cuda cuda...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    ...od jakiegoś czasu ( coś tak od powstania "nowego" rządu ?... ) dziwne
    rzeczy mi się dzieją.

    Najpierw w sterowniku opartym na Atmedze 128 padł ...kwarc.
    Ni stąd ni zowąd. Dlaczego ? Nie wiadomo.

    Dziś z kolei - kondensatorek ceramiczny 1uF, o taki :

    http://www.tme.eu/pl/details/cm-1u/kondensatory-mlcc
    -tht/sr-passives/

    w torze audio , na wejściu wzmacniacza mikrofonowego - wziął się i
    zamienił w rezystor około 200 ohm.

    Jakimże to cudem możliwe ??

  • 2. Data: 2015-11-19 00:24:28
    Temat: Re: cuda cuda...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    http://www.tme.eu/pl/details/cm-1u/kondensatory-mlcc
    -tht/sr-passives/

    hmm... przeczytałem, że temperatura pracy to 10-85 st.
    Czyli - jak będzie minus 10 st. to co się kuśwa stanie ??

  • 3. Data: 2015-11-19 06:38:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sundayman pisze tak:

> [...]
    -tht/sr-passi
    > ves/
    >
    > w torze audio , na wejściu wzmacniacza mikrofonowego - wziął się i

    Oni mają takie złe zawistne oczy. Urok rzucili.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2015-11-19 11:18:50
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Najpierw w sterowniku opartym na Atmedze 128 padł ...kwarc.
    > Ni stąd ni zowąd. Dlaczego ? Nie wiadomo.

    Masz go jeszcze? Rozbierz go. Moze pekl w srodku. Od czego? Cholera wie,
    ale to krucha ceramika... ten uklad nie byl narazony na wstrzasy lub duze
    zmiany temperatury?

    > http://www.tme.eu/pl/details/cm-1u/kondensatory-mlcc
    -tht/sr-passives/

    Pytania jak wyzej...

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 5. Data: 2015-11-19 17:06:25
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    mi od momentu zwycvcięztwa koalicji po/eu nad pisowskimi frajerami nie
    działają wszystkie nagrywarki dvd, też nie wiadomo dlaceego...

    może była jakaś dyrektywa?

  • 6. Data: 2015-11-19 17:42:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > Jakimże to cudem możliwe ??

    Ja (przypadkowo) podłączyłem rezystor 10 omów 1206 pod 12V.
    Zamiast spodziewanego błysku/dymu on sobie wziął i pękł
    idealnie w połowie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2015-11-19 19:13:54
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 18.11.2015 o 23:58, sundayman pisze:

> [...]
    -tht/sr-passives/

    > w torze audio , na wejściu wzmacniacza mikrofonowego - wziął się i

    Ostatnio taki kondensator spotkałem na badaniu emc przetwornicy pewnej
    bardzo renomowanej firmy, po surge 1kV z kondensatora na wejściu zrobił
    się opornik 100ohm.

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2015-11-19 20:11:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Masz go jeszcze? Rozbierz go. Moze pekl w srodku. Od czego? Cholera wie,
    > ale to krucha ceramika... ten uklad nie byl narazony na wstrzasy lub duze
    > zmiany temperatury?

    w jednym i drugim przypadku tak samo - sterownik zainstalowany w takiej
    sporej szafie z tworzywa, na ulicy. Wewnątrz sucho, temperatura jak
    ostatnio była - kilka, kilkanaście st. powyżej zera.

    Żadnych wibracji ani wstrząsów...Elektronika zabezpieczona przed wilgocią.

  • 9. Data: 2015-11-19 20:16:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ostatnio taki kondensator spotkałem na badaniu emc przetwornicy pewnej
    > bardzo renomowanej firmy, po surge 1kV z kondensatora na wejściu zrobił
    > się opornik 100ohm.

    no, to jest niby jakiś trop - kondensator jest na wejściu czujnika
    mikrofonowego, gdzie teoretycznie mógłby być jakiś pik napięciowy, ALE
    wejście jest zabezpieczone warystorem na kilkanaście volt, i dodatkowo
    transilem, też na kilkanaście v.

    Żadnych śladów przepięcia poza tym nie było...Więc co -
    przeszło przepięcie bez żadnych śladów i zadziałania warystora i
    transila ? Dziwne.

  • 10. Data: 2015-11-19 21:13:07
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Ja (przypadkowo) podłączyłem rezystor 10 omów 1206 pod 12V.
    > Zamiast spodziewanego błysku/dymu on sobie wziął i pękł
    > idealnie w połowie.

    Ee tam, cyjanopanem podkleisz i będzie nówka sztuka nie śmigana, co to tylko
    dziadek w niedzielę do kościoła... :P
    MSPANC :)))

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048