  • 1. Data: 2015-11-19 15:59:15
    Temat: Optotriak
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Czy w praktyce optotriak może się zawiesić i nie rozłączyć
    obwodu ? Prąd niewielki, grzanie odpada.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2015-11-19 16:13:18
    Temat: Re: Optotriak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >Czołem. Czy w praktyce optotriak może się zawiesić i nie rozłączyć
    >obwodu ? Prąd niewielki, grzanie odpada.

    Pamietasz, ze to triak, ktory z zalozenia sie "nie rozlacza", tylko
    czeka az prad plynacy spadnie do zera,
    tzn - ponizej pradu podtrzymania, na odpowiednio dlugi czas.

    Potem mamy ryzyko samoczynnego wlaczenia pod wplywem duzej szybkosci
    narostu napiecia, dV/dt, nieuniknionej np w przypadku obciazen
    ndukcyjnych czy pojemnosciowych.

    Ale jesli to nie te dwa przypadki, to chyba spalony ... no i jaki caly
    uklad, bo one raczej rzadko samodzielnie cos steruja, czesciej np inny
    triak.

    J.

  • 3. Data: 2015-11-19 17:43:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Nov 2015 16:13:18 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Pamietasz, ze to triak, ktory z zalozenia sie "nie rozlacza", tylko

    A to nie czasem optiodiak a nie optotriak?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-11-19 17:45:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    PeJot wrote:

    > Czołem. Czy w praktyce optotriak może się zawiesić i nie rozłączyć
    > obwodu ? Prąd niewielki, grzanie odpada.

    Może, jak dostanie glitch w okolicach przejścia prądu przez zero
    i się włączy na następny półokres. Ale tak na stałe, to nie może.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2015-11-19 19:11:44
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-11-19 o 16:13, J.F. pisze:

    > Pamietasz, ze to triak, ktory z zalozenia sie "nie rozlacza", tylko
    > czeka az prad plynacy spadnie do zera,
    > tzn - ponizej pradu podtrzymania, na odpowiednio dlugi czas.

    Tyle to jeszcze pamiętam. Sterowanie optotriakiem niby OK, a w obwodzie
    sterowanym cuda na kiju się dzieją. Sprawa o tyle uciążliwa że na owe
    cuda i dziwy czekać trzeba tygodniami. No nic, podmienię ustrojstwo w
    ciemno i się obaczy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2015-11-19 20:21:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Nov 2015 17:43:50 +0100, Marek napisał(a):
    > On Thu, 19 Nov 2015 16:13:18 +0100, "J.F."
    >
    > A to nie czasem optiodiak a nie optotriak?

    Kto go tam wie - pisza triac, ale moze z przyzwyczajenia.

    Z tym, ze napiecia wytrzymuje wysokie.

    J.