  • 11. Data: 2017-02-09 23:27:36
    Temat: Re: częściowo zepsuty wzmacniacz?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > mam przy kompie maluteńki wzmacniacz do głośników. w raz z nim były
    > maleńkie głośniczki, ale zamieniłem je na jako takie głośniki
    > samochodowe o dużej średnicy. grało idealnie. aż przy "przeprowadzce"
    > wzmacniacza straciło się 3/4 mocy i basy. ja rozumiem, że wzmacniacz
    > może się popsuć, dym, zwarcie, cisza, te sprawy, ale tak... że stracił
    > moc i kawałek pasma? układ scalony ma oznaczenie tda2822. znalazłem[..]

    Prawdopodobnie przekroczyłeś dopuszczalny 1W na kanał dla głośników 4R
    bo takie zapewne są te samochodowe i scalak podziękował.
    Jakie masz napięcie zasilania? Dla 4R powinno być 4.5V zgodnie z tabelką
    na str 3 www.st.com/resource/en/datasheet/CD00000132.pdf

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 12. Data: 2017-02-10 00:01:56
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-02-09 o 14:34, ToMasz pisze:
> [...]
    > może się popsuć, dym, zwarcie, cisza, te sprawy, ale tak... że stracił
    > moc i kawałek pasma? układ scalony ma oznaczenie tda2822. znalazłem taki
    68282-0-51870000-1360495063.jpg

    > Sprawdziłem więc czy ma zasilanie, masę, masę na wejściu i wyjściu. Po
    > wyłączeniu przełącznikiem, wyjęciu kabla zasilającego i załączeniu
    > przełącznika, działa sekundę, więc kondensator na wejściu zasilania jest
    > żywy. W środku jest jeszcze parę oporników i kondensatorów ceramicznych.
    > luty dobre, kabelki sprawdzone.
    > To ustrojstwo jest mi wygodne, nie chce innego, pomożecie mi to jakoś
    > zdiagnozować i naprawić?
    >
    > ToMasz
    Obstawiam odłączenie się masy na wejściu (wtyczka mini jack) być może
    nawet w gnieździe w komputerze. Basy kanału L i P są najczęściej "w
    fazie" w odróżnieniu od sopranów więc przy braku masy się znoszą

    Nie wiem jaki masz system w komputerze ale dogrzeb się do suwaka gdzie
    możesz regulować balans kanałów prawego i lewego i przetestuj.
    Jeżeli pomimo regulacji balansu oba kanały grają jednakowo (jednakowo
    słabo) to masz potwierdzone że to masa.
    Może być brak kontaktu między gniazdem a minijackiem albo gdzieś ułamała
    się żyła w kablu, wtyczce, wzmacniaczu.
    Możesz włożyć wtyczkę do innego źródła sygnału np komórki, wyeliminujesz
    gniazdo w komputerze i cały komputer.
    Jak masz już rozebrany wzmacniacz to przytknij śrubokręt do miejsca
    gdzie przylutowane s żyły kanałów L i P idące z wtyczki

    Ta sama sytuacja z masą może być na wyjściu. Odłącz jeden głośnik,
    jeżeli to tu jest problem to wtedy w ogóle nic nie będzie grało.

  • 13. Data: 2017-02-10 00:04:55
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-02-10 o 00:01, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > Jak masz już rozebrany wzmacniacz to przytknij śrubokręt do miejsca
    > gdzie przylutowane s żyły kanałów L i P idące z wtyczki

    urwał mi się wątek :)
    Po przytknięciu i ustawieniu wzmacniacza na full oba kanały powinny
    solidnie burczeć ale selektywnie

  • 14. Data: 2017-02-10 02:32:58
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Element bierne nie padają raczej w torze sygnałowym i to jeszcze
    > parami. Zawsze możesz sobie kupić ten scalak i podmienić na próbę.

    W najgorszym razie straci sie bodajże dwa złote, bo za tyle znajomemu do
    jakiegoś gównianego radia kupowałem, jak mu jedna gałąź strzeliła (ta
    nieaktywna akurat, radio było mono) i brała tak ok. ćwierci ampera, ale i
    grała na sprawnej gałęzi, tylko bezlitośnie paliła tranzystor kluczujący
    zasilaniem... Sprawny układ bierze, wg mojego pomiaru, ok. 6 mA spoczynkowo.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.