  • 1. Data: 2010-01-03 15:14:42
    Temat: czy ktoś ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Wiem, że firmy się takiego złomu pozbywają i można było czasami trafić
    na allegro po dosłownie kilka zł ale teraz widze same niemieckie. Może
    wie ktoś gdzie znaleźć takie stare klawiatury ? Potrzebowałbym z 10
    takich najzwyklejszych (białych) o normalnym układzie bez dziwacznych
    klawiszy. Szukam na allegro, na ebay i nic nie ma. Nowych za 10 zl
    sie troche boje a wiecej nie dam bo sie dosyc szybko u mnie zuzywa
    taka klawiatura.

  • 2. Data: 2010-01-03 15:25:28
    Temat: Re: czy ktoś ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    bagno pisze:
> [...]
    > klawiszy. Szukam na allegro, na ebay i nic nie ma. Nowych za 10 zl
    > sie troche boje a wiecej nie dam bo sie dosyc szybko u mnie zuzywa

    http://allegro.pl/item861226333_nowa_klawiatura_maxd
    ata_ps2_fv_sklep_wroclaw.html mam taką już z 8
    lat, pożółkła, zasyfiona ale nadal działa :-)

  • 3. Data: 2010-01-03 15:51:12
    Temat: Re: czy kto? ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Wiem, że firmy się takiego złomu pozbywaj? i można było czasami trafić
    > na allegro po dosłownie kilka zł ale teraz widze same niemieckie.

    Co z tego, że niemieckie? Myślisz, że nie będą działać w Polsce?

  • 4. Data: 2010-01-03 15:56:23
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości

    > http://allegro.pl/item861226333_nowa_klawiatura_maxd
    ata_ps2_fv_sklep_wroclaw.html
    > mam taką już z 8 lat, pożółkła, zasyfiona ale nadal działa :-)

    Ile to moze wazyc ? Jest tam jakis metal czy sam plastik ? Klawisze chodza
    normalnie (znaczy wszystkie
    z grubsza tak samo) ? Napisy sie wycieraja ? W sumie jest niezle bo uklad
    normalny i biala ale co to jest
    jakies MAXDATA.

  • 5. Data: 2010-01-03 16:04:23
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    > Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Co z tego, że niemieckie? Myślisz, że nie będą działać w Polsce?

    To z tego, ze chce miec normalny uklad klawiszy a nie niemiecki. I od razu
    mowie, ze nie bede zamienial sobie klawiszy ani domalowywal nic dlugopisem.

  • 6. Data: 2010-01-03 19:32:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Co z tego, że niemieckie? Myślisz, że nie będą działać w Polsce?

    Niemcy, w przeciwieństwie do Poddańczych Narodów nie dali sobie wmusić
    Hamerykańskiej wersji z wyginaniem palców do znaków narodowych i mają
    własny układ klawiatury, z niemieckimi znakami.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-01-03 20:00:41
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Niemcy, w przeciwieństwie do Poddańczych Narodów nie dali sobie wmusić
    > Hamerykańskiej wersji z wyginaniem palców do znaków narodowych i mają
    > własny układ klawiatury, z niemieckimi znakami.

    Uważasz, że chodzi o wmuszenie? Ja uważam, że po prostu roz-
    wijali u siebie poważny przemysł komputerowy *wcześniej*, niż
    my. I szybko zabezpieczyli go prawnie przed piractwem, przez
    co powstawało dużo własnych rozwiązań i bardzo szybko doszło
    do sytuacji, w której program w wersji nie-niemieckojęzycznej
    nie miał najmniejszej szansy na rynku.

    U nas jedynym poważniejszym ośrodkiem budowy komputerów było
    w zasadzie ELWRO, ograniczające się do klonowania ZX Spectrum
    i IBM PC. W tych przypadkach nawet zadbano IIRC o obsługę pol-
    skich znaków i wprowadzenie przynajmniej opisów na klawiaturze,
    ale nie było już siły przebicia, by zmienić zupełnie układ kla-
    wiatury. Szczególnie, że (co nie dziwi biorąc pod uwagę rea-
    lia ekonomiczne i polityczne) większość sprzętu na rynku po-
    jawiała się w efekcie bezpośredniego importu z Tajwanu (PC)
    i Europy/USA (inne cuda).

    Weź też pod uwagę, kiedy w ogóle zestandaryzowano choćby tak
    "głupią" rzecz jak kodowanie polskich znaków. Tak długo gene-
    rowaliśmy różne standardy, aż przyjęliśmy ISO, a wciśnięto
    nam jeszcze na dokładkę (i tu faktycznie "wciśnięto" w sensie
    wmuszono) CP852 (DOS) i CP1250 (Windows).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2010-01-03 21:06:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Radosław Sokół pisze:
> [...]
    > co powstawało dużo własnych rozwiązań i bardzo szybko doszło
    > do sytuacji, w której program w wersji nie-niemieckojęzycznej

    Ale jak się ma klawiatura z wygodnym układem klawiszy do piractwa? Ona w
    pirackich programach też działa.

    Po prosty pewne narody lubią chaos. Taki jeden niepozorny kraj błotem
    płynący to do dzisiaj ma dwa kodowania znaków narodowych w Windows i jak
    pisać program konsolowy to trza przekodowywać, bo pod konsolą jest inne
    kodowanie niż pod GUI. A to tylko pozostałość po czasach, gdy tych
    kodowań było z 20.

> [...]
    > lia ekonomiczne i polityczne) większość sprzętu na rynku po-
    > jawiała się w efekcie bezpośredniego importu z Tajwanu (PC)

    A Niemcy sami produkowali?

> [...]
    > nam jeszcze na dokładkę (i tu faktycznie "wciśnięto" w sensie
    > wmuszono) CP852 (DOS) i CP1250 (Windows).

    Wszystkie nota bene skopane.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-01-03 21:36:42
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w
    wiadomości news:2010010320003400@grush.one.pl...

> [...]
    > nam jeszcze na dokładkę (i tu faktycznie "wciśnięto" w sensie
    > wmuszono) CP852 (DOS) i CP1250 (Windows).

    Może się mylę, ale wydaje mi się, że CP852 i CP1250 M$ wprowadził w
    czasie, gdy Polacy nie mieli własnego zdnia co do standardu jaki
    chcieliby przyjąć. Jak zwykle byli niezdecydowani, a Bill już dłużej
    nie mógł czekać.
    Nie wiem kiedy zaklepnięto ostatecznie ISO, ale mam wrażenie, że było
    to po CP852.

  • 10. Data: 2010-01-03 22:15:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Jwzw pisze:
> [...]
    > mógł czekać.
    > Nie wiem kiedy zaklepnięto ostatecznie ISO, ale mam wrażenie, że było to

    Pytanie, po co w jednym windowsie inne kodowanie w konsoli, inne w GUI,
    zwłaszcza w czasach Visty, Sevena i powszechnego unikodu. Linuksy od lat
    już zapominają o pokracznym ISO, a MS wciąż nie chce unikodu :(

    --
    Przemysław Adam Śmiejek