  • 1. Data: 2010-04-17 09:09:42
    Temat: czy są takie telefony z GPS?
    Od: "Piotr" <...@w...pl>

    Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie muszę
    ponosić kosztów nawigacji?

    --

    Pozdrawiam Piotr

  • 2. Data: 2010-04-17 09:13:19
    Temat: Re: czy są takie telefony z GPS?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie muszę
    > ponosić kosztów nawigacji?

    Ja mam np. Samsunga Omnie (tego staregi, i900) i jakos zadnych kosztow nie
    ponosze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-04-17 09:48:30
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Piotr pisze:
    > Czy sa takie komórki które maja niezależny odbiornik GPS, gdzie nie
    > muszę ponosić kosztów nawigacji?

    ale odbiornik GPS nie decyduje o tym czy ponosisz jakiekolwiek koszty
    użytkowania nawigacji!!!! Nawigacja to program i sposób w jaki ona
    przekazuje Twoją pozycję na mapie o tym decyduje. Inaczej czy mapy ma w
    pamięci czy ściąga z internetu. GPS zawsze działa samodzielnie i
    przekazuje dane do wszelakich aplikacji w tym i nawigacji. Czasem może
    ale nie musi wspierać się siecią GPS dla szybszego ustalenia pierwszej
    pozycji.

  • 4. Data: 2010-04-17 10:03:42
    Od: "Piotr" <...@w...pl>

    Użytkownik "osiek" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekazuje dane do wszelakich aplikacji w tym i nawigacji. Czasem może ale
    > nie musi wspierać się siecią GPS dla szybszego ustalenia pierwszej

    coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę
    połaczyc sie z operatorem

  • 5. Data: 2010-04-17 10:20:48
    Od: Flo <f...@g...pl>

    Piotr wrote:

    > coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu
    > muszę połaczyc sie z operatorem

    No i dobrze. Korzystasz z nawigacji on-line, która mapy pobiera na
    bieżąco z netu.
    Zainstaluj aplikację działająca off-line (Tom-Tom, Garmin) i nie
    będziesz ponosił dodatkowych kosztów.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 6. Data: 2010-04-17 10:28:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 17 Apr 2010 12:03:42 +0200, Piotr napisał(a):

    > coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę
    > połaczyc sie z operatorem

    to wina łącznika a nie gps

    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
    Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 7. Data: 2010-04-17 11:01:16
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Piotr pisze:
    > Użytkownik "osiek" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu
    > muszę połaczyc sie z operatorem
    Już CI wytłumaczyli chyba ale przecyztaj jeszcze raz i nie znajdziesz
    tam nic innego od Twojej sytuacji.
    Laczysz się z operatorem by:a) szybciej się zlokalizować lub b) ściągnąć
    mapę i tyle
    GPS jest to urządzenie na wyjściu którego masz informację o Twoim
    położeniu geograficznym w trójwymiarze: długość szerokość i wysokość i
    nic więcej (nie wiem jak z czasem czy też nie jest przekazywany) Co z
    tymi danymi będzie się działo zależy od aplikacji. Możesz GPS użyć jako
    prdkościomierza np i żadne dane poza tymi osiąganymi z GPS i upływu
    czasu nie są potrzebne.

    GPS to nie nawigacja

  • 8. Data: 2010-04-17 12:32:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 12:03:42 +0200, Piotr wrote:

    >coś chyba nie tak, mam E66 mapy mam w telefonie, ale przy nawigowaniu muszę
    >połaczyc sie z operatorem

    A jakiego programu do nawigowania uzywasz ?

    Jest jeszcze kwestia AGPS - telefon moze pobrac dane zeby przyspieszyc
    start GPS.

    J.

  • 9. Data: 2010-04-17 12:39:43
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 17-04-2010 o 14:01:16 osiek <o...@g...pl> napisał(a):

    > Możesz GPS użyć jako prdkościomierza np i żadne dane poza tymi
    > osiąganymi z GPS i upływu czasu nie są potrzebne.
    > GPS to nie nawigacja

    O, i tu sobie wymyśliłem.
    Są jakieś programy fajne co by korzystały z GPS oprócz map? Np ile
    przebyłem kilometrów dziennie, albo w statystykach czasowych, prędkości.
    Nie wiem co jeszcze, są jakieś? Na Symbianka :)

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 10. Data: 2010-04-17 12:40:24
    Temat: Re: czy sš takie telefony z GPS?
    Od: "Piotr" <...@w...pl>

    > A jakiego programu do nawigowania uzywasz ?
    > Jest jeszcze kwestia AGPS - telefon moze pobrac dane zeby przyspieszyc
    > start GPS.
    > J.

    Mapy nokii