  • 11. Data: 2016-11-24 15:46:45
    Temat: Re: czy to normalne ze tarcze sie grzeja
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-24 o 15:27, quent pisze:

    > Ja miałem automata ale z opcją zmiany ręczej i zwykle tak właśnie
    > hamowałem silnikiem.
    > Nie jest to co prawda wtedy już taki luksus ale jakoś jestem
    > przyzwyczajony do takiego hamowania.

    Określenie "automat" jest dość szerokie.
    Oprócz prawdziwych automatów (hydraulicznych), obejmuje też m.in. CVT,
    DSG, skrzynie zwykłe z mechatroniką, itd.

    Nie każda ma możliwość hamowania silnikiem.

    Ale ogólna zasada jest taka, że w automacie hamulce pracują dużo więcej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-11-24 17:12:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maly" napisał w wiadomości grup
    >czy to normalne ze tarcze sie grzeja ? przy normalnym uzytkowaniu ?

    Ogolnie - normalne.
    Niestety - trzeba doswiadczenia zeby ocenic czy one sa normalnie
    cieple czy nadmiernie gorace.
    Inaczej to wychodzi po trasie, inaczej po miescie, nawet jedno
    hamowanie z 90km/h istotnie tarcze podgrzewa.

    Jesli po paru km trasy zjedziesz na przydrozny parking unikajac
    hamowania i mozesz dotknac tarcze - to jest dobrze.

    J.

  • 13. Data: 2016-11-24 20:33:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Jesli po paru km trasy zjedziesz na przydrozny parking unikajac
    > hamowania i mozesz dotknac tarcze - to jest dobrze.

    Wszystkie felgi są zimne. To jest możliwe. Tarcz mi ciężko dotknąć bo
    mam stalowe felgi.

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?