  • 1. Data: 2010-02-24 11:31:05
    Temat: czyszczenie encodera - jak ?
    Od: "news.gazeta.pl" <a...@g...pl>

    Witam
    Mam taka oto plytke z encoderem HEDS-9200 :
    http://picasaweb.google.pl/kawomat/Encoder#
    Encoder ten jest albo uszkodzony albo brudny - silnik plotera przy
    inicjalizacji dostaje max obrotow i wali o obudowe. Probowalem podpiac inna
    plytke na probe i jest ok.
    Przed Jego wymiana chcialbym sprobowac go dokladnie wyczyscic. Czy i jak
    najlepiej to zrobic ?
    Mam dostep do myjki ultradzwiekowej - mam jednak watpliwosci czy czasem
    plyny do elektroniki nie zniszcza optyki ?
    ps2. co to moga byc za elementy czarne na tej plytce ?
    oznaczone są : 43A 613-LF.
    Bede bardzo wdzieczny za podpowiedzi
    Pozdrawiam
    PanAdol

  • 2. Data: 2010-02-24 18:53:14
    Temat: Re: czyszczenie encodera - jak ?
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    news.gazeta.pl wrote:

    > Przed Jego wymiana chcialbym sprobowac go dokladnie wyczyscic. Czy i
    > jak najlepiej to zrobic ?
    Sprężone powietrze, izopropanol ale bez myjki tylko pędzlem?
    > ps2. co to moga byc za elementy czarne na tej plytce ?
    > oznaczone są : 43A 613-LF.
    tranzystory? trzeba przeanalizować podłączenia w układzie.`
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2010-02-25 16:00:52
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > tranzystory? trzeba przeanalizować podłączenia w układzie.`
    Raczej na moje oko jakieś czujniki hallotronowe