  • 1. Data: 2010-02-23 18:16:39
    Temat: Miernik mocy z Lidla
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam

    Tak czytam, że te marketowe liczniki są be itd..
    Ale kupiłem w Lidlu wczoraj takie coś za 4 dychy marki SilverCrest i na
    początku czytając instrukcję... no fajnie. Zakres 0W do 4416W, pobór pradu
    od 5mA do 16A, 3% dokładność.+/-2W wartości mierzonej.
    Co mnie zaskoczyło - wyswietla Power Factor (cos fi) powyżej 0.2.
    No to podłączyłem do DVD Panasonic S35 w stanie Stand By- 2W (PF 1.00) - w
    instrukcji do DVD też pisze 2W
    Stary TV Curtis 28M1 bańka - StandBy około 10W, właczony około 70W (zależy
    co wyświetla i jak głośno) - nie wiem co w instrukcji
    Stary TV Telestar 4155T 21" - StandBy 13W (PF 0,6) właczony około 50W (PF
    0,7) - nie wiem co w instrukcji
    DVD Samsung DVD-P184 - StandBy 2W (PF 1,0) właczony nie odtwarzający około
    4-5W (PF 0,5), rozkręcający płytę 9W a odtwarzający spokojnie 7W (w
    instrukcji pisze tylko pobór mocy 9W)
    Tuner SAT Ferguson AF-7318 - StandBy 7W (PF 0,6) właczony 13W (PF 0,7) (z
    tyłu naklejka 30W ale wartość chyba z kosmosu - nie wiem co w instrukcji)
    Tuner SAT Pioneer 1430 - StandBy 5W - nie wiem co w instrukcji
    Amplituner Yamaha w StandBy 2W (PF 1.0) ale po podłaczeniu z TV w Standby
    jest różnica 1W - w instrukcji pisze StandBy approx 0.8W

    Lampka halogenowa na stole 50W 12V przez trafo wyswietla 51W/ PF1.0,
    zasilacz warsztatowy samoróba z dużym trafem 250W jałowo i małym 8W do
    zasilania LED i 4 przekaźników i pomiaru prądu wyświetla 11W PF 0,6
    Opiekacz do kanapek MPM 700W wyświetla 611W/PF1.0
    Nie mam lampki żadnej ze świetlówką i wtyczką...

    Jak widać problem poniżej tych 2W, dalej wydaje się OK.
    Chyba nie jest to złe?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2010-02-24 00:57:50
    Temat: Re: Miernik mocy z Lidla
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Lecę jutro do Lidla :) Za 4 dychy to chyba warto...

  • 3. Data: 2010-02-24 01:28:13
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    Witam,
    Tez kupiłem ten miernik.
    Mó model też sprawuje się chyba nienajgorzej. Nawet pobór TV w standby
    pokazuje 1W.
    Deklarowany przez producenta 0.9W.
    Żarówka kompaktowa 5W, pokazuje 5-6W,moim zdaniem super.

    bhk

  • 4. Data: 2010-02-25 21:05:55
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "bhk" <b...@u...onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > pokazuje 1W.
    > Deklarowany przez producenta 0.9W.
    > Żarówka kompaktowa 5W, pokazuje 5-6W,moim zdaniem super.

    aha.. się zdziwiłem...
    Podłaczyłem mojego APC SmartUPS 1000, wyszło że wyłaczony przyciskiem z
    przodu (nic nie świeci, wszystko odłaczone) bierze 20W. No i tak 24/dobę...
    Wyciagnełem 2 akumulatorki 12V, zapakowałem grzecznie w pudełko,
    przeprosiłem się z BackUPS 650 dając mu akumulatorek jeden (drugi na zapas
    albo gdzie indziej pójdzie) i wyłaczając hebelkiem z przodu mierniczek
    wedruje odczytem na swoje minimum.

    Widze że szybko się zabawka zwróci.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-02-27 20:13:03
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Tak czytam, że te marketowe liczniki są be itd..
    > Ale kupiłem w Lidlu wczoraj takie coś za 4 dychy marki SilverCrest i na
    > początku czytając instrukcję... no fajnie.

    Parę miesięcy temu na wyprzedaży w Lidlu kupiłem trochę inny licznik kosztów
    energii elektrycznej, model PM333-F (cena śmieszna - 5zł). Miernik ma
    dokładność 0,5W, niestety nie było w komplecie instrukcji, ale obsługa
    prosta.
    Panasonic TV 42" Plazma w trybie standby 0,5W (tyle podają w instrukcji).
    Normalnie pobiera w zależności od trybu wyświetlania od 144W dla trybu
    konowego po 230W dla trybu dynamicznego. Można wprowadzić cenę 1kWh i od
    razu pokazuje koszt. Jak urządzenie jest wyłączone to nie zlicza czasu i
    energii. Zapamiętuje moc maksymalną, prąd maksymalny. Można ustawić alarm
    dźwiękowy, który uaktywnia się po przekroczeniu ustawionej mocy/prądu.
    Pokazuje również częstotliwość, cos(fi), napięcie, prąd, moc, koszt, czas.
    Lodówka kosztuje mnie 7zł/m-c. :-)

  • 6. Data: 2010-02-28 11:03:00
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-25 22:05, Irokez pisze:

> [...]

    > zapas albo gdzie indziej pójdzie) i wyłaczając hebelkiem z przodu
    > mierniczek wedruje odczytem na swoje minimum.

    Tyle, że pozbawiłeś się najważniejszej przewagi SmartUPS nad BackUPS -
    ciągłej pracy przetwornicy (on-line), minimalizującej praktycznie do
    zera czas przełączania. Poza tym popatrz na oscylogram tego, co wychodzi
    ze SmartUPS'a w porównaniu do BackUPS (pewnie model CS).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-02-28 11:36:17
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czas przełączania. Poza tym popatrz na oscylogram tego, co wychodzi ze
    > SmartUPS'a w porównaniu do BackUPS (pewnie model CS).

    Back starusienki, jeszcze biały i wyłacznikiem podswietlanym kołyskowym.
    Wiem co ma jakie zalety a i teraz jakie wady.
    Ale zgodzisz się ze mną, że do zasilania PC'ta i monitora LCD to nie ma
    różnicy?
    Smarty pracują u rodziny tam, gdzie są ich zalety wykozystywane- zasilają
    pompy CO.
    Innych zalet w warunkach domowych nie widzę. Chyba że ktoś ma faktycznie
    wrażliwy sprzet na przełączenia.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez