  • 1. Data: 2009-12-08 18:37:32
    Temat: darmowa energia z powietrza
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    na tym filmiku:
    http://www.youtube.com/watch?v=csR8q5QttDw
    jest przedstawiony sposób na odbiór energii z anteny, nie analizowałem go
    dokładnie, ale wydaje mi się że pobiera ob energię w jakimś wąskimpaśmie (ze
    względu na stałe czasowe)
    czy ktoś ma pomysł jak by pobierać taką energię w bardzo szerokim paśmie?:O)
    ja bym dał zwykły mostek na końcu ładujący kondensator, oczywiście mostek z
    jakichs szybkich diod, dobrze kombinuję?:O)

  • 2. Data: 2009-12-08 19:07:03
    Temat: Re: darmowa energia z powietrza
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Papa Smurfs pisze:
> [...]
    > ja bym dał zwykły mostek na końcu ładujący kondensator, oczywiście
    > mostek z jakichs szybkich diod, dobrze kombinuję?:O)

    Wręcz przeciwnie - układ nie jest specjalnie wybredny. Pi razy oko
    jedynym elementem czułym na częstotliwość jest antena (oczywiście w
    zakresie częstotliwości który potrafią wyprostować zastosowane diody)
    A teraz zła wiadomość - 1:32 na nagraniu . Można zobaczyć jak napięcie
    na kondensatorach powoli wzrasta - pi razy oko 0,2V/sekundę. Zgodnie z
    opisem są to dwa kondensatory 100u połączone szeregowo - czyli 50u. Z
    wzoru I=(dU/dt)*C wychodzi że prąd to mordercze 10uA (no dobra - trochę
    więcej - zakładając że woltomierz ma rezystancję wejściową 1M, przy
    napięciu 2V całe 2uA zostaną pochłonięte przez miernik...). Prawie 20uW
    mocy - jeśli złapał to na tych paru centymetrach anteny to chyba mieszka
    bardzo blisko nadajnika.
    Akumulator w komórce będzie miał jakieś 500mAh pojemności - zakładając
    że ładowanie będzie bezstratne do pełnego naładowania trzeba zaledwie -
    500mAh/10uA = 50000 godzin :)
    Nie żebym cię zniechęcał do zbudowania tego - to bardzo interesująca
    zabawka (dobieranie najlepszej długości anteny).
    Pozdrawiam
    GRG

  • 3. Data: 2009-12-08 19:29:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Papa Smurfs wrote:
    > na tym filmiku:
    > http://www.youtube.com/watch?v=csR8q5QttDw
    > jest przedstawiony sposób na odbiór energii z anteny,

    Tu masz podobny:

    http://www.youtube.com/watch?v=0rA-zhTJuFU

    Ogolnie to filmy kierowane do niewykształconych ludzi, którzy nie
    potrafią policzyc najzwyklejszych praw fizycznych. Co mi po tych
    ułamkach ułamków mA?

  • 4. Data: 2009-12-08 21:42:46
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > dokładnie, ale wydaje mi się że pobiera ob energię w jakimś wąskimpaśmie (ze

    w normalnych warunkach bujda na resorach

    ew. efekt do uzyskania jesli pod stolem mamy silne zrodlo pola el.magnet. w.cz

    100x wieksza moc uzyskamy wystawiajac maly silnik z wiatrakiem za okno

  • 5. Data: 2009-12-09 02:03:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebastian Biały pisze:

    > Ogolnie to filmy kierowane do niewykształconych ludzi, którzy nie
    > potrafią policzyc najzwyklejszych praw fizycznych. Co mi po tych
    > ułamkach ułamków mA?

    Jak Warszawa I nadaje jeszcze na długich i z taką samą mocą, jak jakieś
    30-40 lat temu, to realne jest około 10mW - przynajmniej takie moce
    ładowania akumulatorków wychodziły twórcy książki "Nowoczesne Zabawki" z
    tamtych lat.

    Oczywiście w odległości do 20km od nadajnika :-P

  • 6. Data: 2009-12-09 08:27:34
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Ogolnie to filmy kierowane do niewykształconych ludzi....

    Zasadniczy problem tkwi też w nomenklaturze :-). To nie jest darmowa
    energia, jej "darmowość" polega na tym, że płaci kto inny ;-). W końcu
    nadajnik radiowy pochłania więcej energii niż da się "odzyskać" takim
    wynalazkiem... Dla mnie darmowa to np. energia wiatru, wody, słońca itp...

  • 7. Data: 2009-12-09 09:23:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert_J napisał:

> [...]
    > nadajnik radiowy pochłania więcej energii niż da się "odzyskać" takim
    > wynalazkiem... Dla mnie darmowa to np. energia wiatru, wody, słońca itp...

    No właśnie, jeszcze pewnie trzeba abonament radiowy zapłacić za używanie
    takiego źródła energii.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-12-09 10:21:46
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nadajnik radiowy pochłania więcej energii niż da się "odzyskać" takim
    > wynalazkiem... Dla mnie darmowa to np. energia wiatru, wody, słońca itp...

    Też nie są darmowe.
    Musisz zapłacić na urządzenia do jej odzyskiwania i gromadzenia.

    ...nie ma darmowej energii.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 9. Data: 2009-12-09 11:35:08
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-09 11:21:46 +0100, =?iso-8859-2?Q?Krzysztof_Tabaczy=F1ski?=
    <k...@w...pl> said:

    > ...nie ma darmowej energii.

    To szkoda że rośliny o tym nie wiedzą ;))) może przestałyby rosnąć...

    --
    DJ

  • 10. Data: 2009-12-09 14:11:18
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "grg12" napisał:

> [...]
    > miernik...). Prawie 20uW mocy - jeśli złapał to na tych paru centymetrach
    > anteny to chyba mieszka bardzo blisko nadajnika.

    tak się przyjrzałem układowi i widzę tam dwie sekcje powielacza napięcia
    sprzężone z anteną kondensatorkiem (nie wiem czy jest on tam potrzebny?
    pogrzebałem w szyfladzie i znalazłem kilka elementuf i zmontowałem jedną
    sekcje, trochę się pobawiłem i mam takie oto przemyslenia:
    - kondensator ładujący dał bym jakiś ceramiczny, małostratny, pojedyńcze uF
    - diody dał bym jakieś szybkie i z niskim napięciem przejścia, jakieś
    germanowe, albo szotkiego, bo jak opobserwowałem to główne straty są właśnie
    w tych diodach:O(
    - prąfy faktycznie są niewielkie, ale jak by dać tak 100 sekcji?:O)
    - jaka antena była by najlepsza? czy wystarczy poprzestać na długim kawałku
    drutu i im dłuższy tym lepszy, czy też zrobić sekcję 100 drutuf?

    tak sobie przypomniałem z czasuf dzieciństwa jak sobie zmontowałem radyjko
    zasilane właśnie z anteny i nawet to głośno grało na słuchawkach, to tak się
    zastanawiam dlaczego wszystkie dzisiejsze mp3ki nie są tak zasilane tylko
    wymagają tego paluszka AAA?:O)