  • 1. Data: 2011-11-11 09:00:06
    Temat: .data
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    jak ogladam hexedytorem binarke exe wyprodukowana
    przez borlanda to sa tam takie sekcje

    data
    tls
    rdata
    idata
    edata
    rsrc
    reloc

    dosyc jasna jest dla mnie sprawa z sekcjami readonly (.rdata
    jak sadze) - czyli dla constow - sekcja z zainicjowanymi danymi
    tez jest dosyc jasna (.idata pewnie), ale gdzie laduja zwykle
    globalne tablice - (do data?) - trudno powiedziec czy takie
    tablice sa inicjowane czy nie; ale czym jest wtedy .edata ??
    i czym jest .reloc?

  • 2. Data: 2011-11-11 09:34:03
    Temat: Re: .data
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > globalne tablice - (do data?) - trudno powiedziec czy takie
    > tablice sa inicjowane czy nie; ale czym jest wtedy .edata ??

    moge dodac jeszcze charakterystyki

    .text 60000020 - code + executable + readable
    .data c0000040 - initialized data + readable + writeable
    .tls c0000040 - initialized data + readable + writeable
    .rdata 50000040 - initialized data + shareable + readable
    .idata 40000040 - initialized data + readable
    .edata 40000040 - initialized data + readable
    .rsrc 40000040 - initialized data + readable
    .reloc 50000040 - initialized data + shareable + readable