  • 1. Data: 2011-10-04 15:07:20
    Temat: długa rura...
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Witam.

    Ktoś doradzi jak połączyć piec oddalony od grzejników o jakieś 25 mm.
    Piec jest w warsztacie. Chcę go podłączyć do budynku mieszkalnego.
    Rury prowadzone wewnątrz budynku warsztatowego, garaż do pomieszczenia gdzie
    zostaną podłączone do instalacji w mieszkaniu.
    Droga prowadzenia rur jest po linii prostej. Jeden zakręt 90*.

    Jakie rury kupić? Myślałem o jakiś z metra. PEX?

    Mam teraz dwie pompy.
    W warsztacie 25MPor60C Grundfos-a
    http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=432
    Ta w linku nie ma literki M w nazwie. Nie mogę takiej poszukać.
    Moja na III biegu ma 90W. Za z linka 70W.

    W domu mam PCO 25/6
    Ta w linku ma na III biegu 102W, moja (też PCO 25/6) ma 88W.
    http://www.bartoszsklep.pl/index.php?products=produc
    t&prod_id=458

    Ktoś doradzi jakie średnice? Jakie rury? Będę sam to robił. Miedzianymi
    robiłem. Mam palnik do lutowania. Ale rury bardzo drogie. A ja potrzebuję
    koło 50 mb.

    Robert

  • 2. Data: 2011-10-04 18:21:31
    Temat: Re: długa rura...
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-10-04 17:07, Robert Wańkowski pisze:
    > Droga prowadzenia rur jest po linii prostej. Jeden zakręt 90*.
    >
    > Jakie rury kupić? Myślałem o jakiś z metra. PEX?

    PEX jest dobry do ogrzewania podlogowego, gdzie temperatura nie
    przekracza 40-50st.C
    Material dobry i tani, ale po przegrzaniu podobno skraca sie zywotnosc
    takiej rurki. Jesli nie chcesz tego na najblizsze 20 lat, a na przyklad
    wymienisz za 6-7, to mysle, ze spokojnie sie nada.

    --
    venioo
    GG:198909