  • 1. Data: 2004-10-25 12:49:28
    Temat: domeny i Lerkins - oszustwo czy jeszcze bezczelność?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Witam,

    Niedługo kończy mi się okres abonamentowy domeny w NASKu
    i dostałem ciekawe pisemko od czegoś co się podpisuje "Lerkins Group
    - Centrum Rejestracji Domen".
    Otóż firemka ta usiłuje mnie straszyć, że aby przedłuzyć ważność
    domeny nalezy pilnie udzielić im upoważnienia do wyłącznego
    reprezentowania przed NASK - oczywiście ze zmianą abonenta włącznie.
    Do kompletu jest odpowiedni formularz, a nadto faktura proforma
    i druk do wpłaty bankowej na ich konto ("brak terminowej opłaty może
    pozbawić Państwa praw własności do domeny" i podobne hasła).

    Tupeciarsko nie usiłują nawet kusić żadnym rabatem i żądają pełnej
    opłaty 244 za pl.
    Tak mnie wqu.., że chyba zrobię z tego jakiś użytek w wolnej chwili.
    Ktoś jeszcze dostał od nich przesyłkę?

    pzd., Pix

  • 2. Data: 2004-10-25 12:58:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Oct 2004 14:49:28 +0200, pix napisał(a):

    > Tupeciarsko nie usiłują nawet kusić żadnym rabatem i żądają pełnej
    > opłaty 244 za pl.
    > Tak mnie wqu.., że chyba zrobię z tego jakiś użytek w wolnej chwili.
    > Ktoś jeszcze dostał od nich przesyłkę?

    Wyceń wartość swojej domeny na 5000 zł i zgłoś próbę wyłudzenia do
    prokuratury. 5000 + 244 zł

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Question is: What is "mahnahmahna" ??

  • 3. Data: 2004-10-25 13:59:46
    Od: "Grzegorz" <n...@e...nospam.pl>

    Kilku naszych klientów to dostało.
    Moim zdaniem NASK natychmiast powinień rozwiązać z nimi umowe jednak wiem ze
    tego raczej nie zrobią.

    Grzegorz Krawczyk

  • 4. Data: 2004-10-25 15:01:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Wyceń wartość swojej domeny na 5000 zł i zgłoś próbę wyłudzenia do
    > prokuratury. 5000 + 244 zł

    he,he... coś w tym stylu sobie zaraz pomyślałem ;-)

    pzd.,Pix

  • 5. Data: 2004-10-25 15:14:36
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Kilku naszych klientów to dostało.
    > Moim zdaniem NASK natychmiast powinień rozwiązać z nimi umowe

    moim również, bo to jednak duże przegięcie

    > jednak wiem ze
    > tego raczej nie zrobią.

    mówisz, że to firma "zaprzyjaźniona"?
    Hm, z wierchuszką, czy ktoś pośledniejszy sobie kręci na boku?
    Przedstawiają się jako zoo, więc na dobrą sprawę mozna byłoby
    wyciągnąć trochę informacji z KRSu.

    A może nikt dotychczas nie protestował wystarczająco
    energicznie przeciwko takim praktykom?

    pzd.,Pix

  • 6. Data: 2004-10-26 06:33:21
    Od: Marcin Sochacki <w...@s...bg.univ.gda.pl>

    Grzegorz wrote:
    > Kilku naszych klientów to dostało.
    > Moim zdaniem NASK natychmiast powinień rozwiązać z nimi umowe jednak
    > wiem ze tego raczej nie zrobią.

    Ale wygląda na to, że na oficjalnej liście ich nie ma:
    http://www.dns.pl/porozumienie/uslugobiorcy.html

    Chyba, że ta lista jest uaktualniana od wielkiego dzwonu.

    Tak czy inaczej, warto NASK tym zainteresować.

    Wanted

  • 7. Data: 2004-10-26 09:37:19
    Od: "Grzegorz" <n...@e...nospam.pl>

    Dzwoniłem w tej sprawie do nask... Odpowiedź która usłyszałem była
    "niezadowalająca wobec zaistniałej sytuacji" czyli "pogrozimy palcem i
    powiemy ze takie praktyki są be".

    Grzegorz Krawczyk

  • 8. Data: 2004-10-26 23:06:23
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Grzegorz napisał:

    > Dzwoniłem w tej sprawie do nask... Odpowiedź która usłyszałem była
    > "niezadowalająca wobec zaistniałej sytuacji" czyli "pogrozimy palcem i
    > powiemy ze takie praktyki są be".

    Przecież to się nadaje do prokuratury, przestępstwo ścigane z urzędu to
    zdaje się jest.
    Nazywa się coś w stylu "wprowadzenie w błąd w celu niekorzystnego
    rozporządzenia własnym mieniem".
    --
    Olek

  • 9. Data: 2006-04-13 15:51:01
    Od: "Internet-Cafe" <c...@v...pl>

    >Witam,
    spotkaliśmy się z podobnym problemem. Firma ta przysłała nam pismo, że
    powinniśmy opłacić domenę. Dziwne jest tylko, że nasza domena jest
    zarejestrowana u innnego usługodawcy i nie dawno była uiszczona opłata za
    posiadanie domeny.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl