  • 91. Data: 2009-04-12 19:43:56
    Temat: Re: droga krzyzowa
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Arni" <a...@N...SPAM> wrote

    > jest. Najwyzej nie jest tzw "prawdziwym" motocyklistą ale to juz filozofia

    Semantyka :-)

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 92. Data: 2009-04-12 19:48:48
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Arni" <a...@N...SPAM> napisał w wiadomości
    > wymienione sa dwie osoby i to blizej kontekstu kradziezy i pijanstwa.
    > Mozna przy dozie uporu zrozumiec to na inne sposoby, ja zrozumialem tak
    > jak zrozumialem bo to była najblizsza skladni interpretacja
    Coz, nie to bylo moja intencja, zeby was nazywac zlodziejami i pijakami. Ale
    Ty zrownales _wszystkich_ jezdzacych na dwoch kolach. Co z kolei mnie obraza
    bo ja nie jestem ani pijakiem, ani zlodziejem. Mam zarejestrowany motong,
    mam prawko kat A i jestem motocyklista w moim tego slowa znaczeniu, Nie jak
    ten idiota, ktory wjechal w tych ludzi.

    > prosiłem o podanie definicji motocyklisty licząc ze ktos ma inną niz ja
    > znam. Za Słownikiem Jezyka Polskiego PWN:
    Sprobuj tego:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Motorcyclist
    > "motocyklista m odm. jak ż IV, CMs. ~iście; lm M. ~iści, DB. ~tów
    > ten, kto jeździ, jedzie na motocyklu"
    >
    > koniec. Widzisz tu cos o uprawnieniach?
    Nie i co z tego? W dalszym ciagu jest to wrzucanie ludzi do jednego wora.
    Tobie to pasuje??
    To po co sie tutaj oburzacie na artykuly z faktu? Tam tez pisza o
    motocyklistach.

    > jest. Najwyzej nie jest tzw "prawdziwym" motocyklistą ale to juz filozofia
    Wlasnie do tego sie odnioslem, jesli chcesz nazywac to filozofia, prosze
    bardzo. Tylko dlaczego Ty masz bardziej racje ode mnie?

    > tu juz popłynąłes poza przedmiot sporu nie wiem po co. p.r.m jest zbiorem
    > fascynatow, entuzjastów, miłosnikow i "zwyklych" uzytkownikow motocykli.
    > Przez lata wypracowano opisy, reguły, zasady słuzące tym,ktorzy chcą do
    > motocyklizmu podejsc powaznie choc jak wiemy trafiają sie tu dresy dla
    > ktorych R1 na pierwsze moto jest potrzebne bo spadł im wspołczynnik wyrywu
    > lasek. Tego nie unikniemy ale zauwaz ze jakos zaden tu dłuzej nie
    > zagoscił. Nigdzie nie napisałem ze nie ma roznicy miedzy róznymi
    > uzytkownkami motocykli, to co piszesz jest daleko posunietą
> [...]
    Wlasnie, ciesze sie ze sie ze mna tutaj zgadzasz. Mnie rowniez o to chodzi.
    I Ty tez teraz mowisz o grupie, o ludziach, ktorzy pojmuja swoje hobby w
    podobny sposob. My tutaj jestesmy motocyklistami o podobnych pogladach.
    Chciales definicji i sam ja podales.

    > Od poczatku pisałem ze ten koles co wjechał w procesje musiałmiec cos nie
    > tak z głową, jakos tego nie zauwazyłes. A i tak wyszlo na moje, kolejne
    > komentarze w roznych miejscach w sieci potwierdzają ze to byl cpun i
    > kryminalista. Ale zgodnie z definicja motocyklistą był.
    Jak to nie? Tylko, ze mnie sie nie chcialo o tym napisac wprost. Odezwalem
    sie kiedy obaj wrzuciliscie dwokolowcow do jednego wora.

    > BTW: zauwaz co sie dzieje jak ktos napisze motor zamiast motocykl, od razu
    > jest bitwa na definicje ze motor to silnik itd.
    Wlasnie, dlaczego?

    > PEES: w przypadku pilota definicja jest precyzyjna:
    > 1. osoba odpowiednio wyszkolona, mająca uprawnienia do kierowania statkiem
    > powietrznym; lotnik
    A koszykarz??
    1. sport: osoba grająca w koszykówkę, trenująca koszykówkę, profesjonalnie
    uprawiająca koszykówkę; 2. osoba wykonująca kosze i inne wyroby koszykarskie
    Uwazasz, ze to to samo?

    > PEES2: kto kieruje samochodem?
    >
    > "kierowca m odm. jak ż II, DCMs. ~cy; lm M. ~cy, DB. ~ców
    > osoba zawodowo prowadząca pojazd mechaniczny, osoba mająca prawo jazdy
    > Kierowca taksówki, ciągnika, ciężarówki."
    >
    > Nie mozna powiedziec "kierowca motocykla"
    Dlaczego??
    http://pl.wiktionary.org/wiki/kierowca

    Mozesz powiedziec, ze to marne zrodlo tylko dlaczego?

    --
    BartekGSXF
    Ave1,8

  • 93. Data: 2009-04-12 19:49:06
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    Spider A.J. pisze:
    > "Arni" <a...@N...SPAM> wrote

    > Semantyka :-)

    ok, filozofie dorabia sie potem :)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 94. Data: 2009-04-12 20:03:02
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-04-12 20:12, Użytkownik BartekGSXF napisał:

    > A jest? Ktos kto siedzi za sterami samolotu po raz pierwszy w zyciu nigdy
    > nie bedac na kursie tez jest pilotem?
    > Niechce mi sie dalej tego ciagnac bo wszystko napisalem Arniemu ale IMO ktos
    > kto ma motocykl nie staje sie z automatu motocyklista.

    Motocyklistą się jest jeżdżąc na motocyklu a nie mając motocykl.
    A dla ciebie jak ktoś jeździ to jeszcze nie spełnił wszystkich
    warunków do bycia motocyklistą. To może wreszcie napiszesz swoją
    definicję motocyklisty ?

    Pozdrawiam

  • 95. Data: 2009-04-12 20:06:42
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    BartekGSXF pisze:
    > Coz, nie to bylo moja intencja, zeby was nazywac zlodziejami i pijakami.

    Ciesze sie, pomyłki sie trafiają

    > Ale
    > Ty zrownales _wszystkich_ jezdzacych na dwoch kolach. Co z kolei mnie obraza
    > bo ja nie jestem ani pijakiem, ani zlodziejem.

    w ktorym momencie bo nie moge znalezc nic takiego

    > Sprobuj tego:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Motorcyclist
    czesto sie posługuje wikipedią ale w tym przyapdku jest za mało
    wiarygodna, w dodatku chodzi o specyficzny polski wyraz i jednak PWN
    jest bardziej kompetentne.

    > Nie i co z tego? W dalszym ciagu jest to wrzucanie ludzi do jednego wora.

    nie mamy na to wpływu. Mamy wpływ na ogolny wizerunek ale nie na
    klasyfikacje.

    > Tobie to pasuje??
    > To po co sie tutaj oburzacie na artykuly z faktu? Tam tez pisza o
    > motocyklistach.

    no bo piszą a ludzie zapamietuja zawsze to co budzi sensacje. Jesli
    napisze sie o porzadnym polityku (nie wnikam czy to mozliwe :)) nikt
    tego nie zapamieta. Jak sie wyciagnie jakies brudy to bedzie sensacja na
    długie lata. Nie da sie wytlumaczyc ze ten zły to nie polityk tylko
    zwykły złodziej.
    Motocyklista to motocyklista, niezaleznie czy dobry czy zly.

    > Wlasnie do tego sie odnioslem, jesli chcesz nazywac to filozofia, prosze
    > bardzo. Tylko dlaczego Ty masz bardziej racje ode mnie?

    "prawdziwy motocyklista" to pojecie nieprecyzyjne i nieunormowane.
    Dlatego w artykule o wypadku nie znajdziesz dla niego zastosowania.
    Nawet PoRD nie definiuje motocyklisty.

> [...]
    > I Ty tez teraz mowisz o grupie, o ludziach, ktorzy pojmuja swoje hobby w
    > podobny sposob. My tutaj jestesmy motocyklistami o podobnych pogladach.

    ale to nie jest defincja jaka sie moze posługiwac prasa podajaca fakty a
    nie felietony

    > Jak to nie? Tylko, ze mnie sie nie chcialo o tym napisac wprost. Odezwalem
    > sie kiedy obaj wrzuciliscie dwokolowcow do jednego wora.

    w ktorym momencie?

    > Wlasnie, dlaczego?

    bo przywiazuje sie duzą wage do poprawnego nazewnictwa?

> [...]
    > uprawiająca koszykówkę; 2. osoba wykonująca kosze i inne wyroby koszykarskie

    pilot ma 5 znaczen ale zacytowałem tylko dotyczace samolotu. Nie
    rozumiem porównania tych definicji.

    > Dlaczego??
    > http://pl.wiktionary.org/wiki/kierowca
    >
    > Mozesz powiedziec, ze to marne zrodlo tylko dlaczego?

    nie jest marne bo wielu mądrych ludzi to tworzy ale niestety jak juz
    podalem wczesniej w przedmiotowym sporze mało wiarygodne.

  • 96. Data: 2009-04-12 21:08:00
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    > w ktorym momencie bo nie moge znalezc nic takiego
    Ok, powiem tak: Mozemy dalej dzielic wlos na czworo, spierac sie o
    semantyke, filozofie, podpierac definicjami ze slownikow. Tylko po co?
    Dla mnie ci ludzie podani we wczesniejszych przykladach nie sa
    motocyklistami.
    I wkurza mnie nazywanie kazdego kretyna jadacego na 2oo wlasnie w ten
    sposob. Ja nazywam ich idiotami.
    Jesli Ty nadal bedziesz uparcie trzymal sie definicji slownikowej to dotyczy
    ona rowniez mnie, a tego _nie lubie_.
    > czesto sie posługuje wikipedią ale w tym przyapdku jest za mało
    > wiarygodna, w dodatku chodzi o specyficzny polski wyraz i jednak PWN jest
    > bardziej kompetentne.
    A nie jest tak, ze slowo motocyklista pochodzi wlasnie z jezyka
    angielskiego?

    > nie mamy na to wpływu. Mamy wpływ na ogolny wizerunek ale nie na
    > klasyfikacje.
    no wlasnie, wiec dlaczego prosisz o podanie definicji slownikowej? Dlaczego
    godzisz sie na takie zaszufladkowanie? Przeciez chyba nie o to chodzi.
    A godzac sie na nazywanie "tamtych" motocyklistami zrownujemy sie z nimi.
    Pozniej juz idzie latwo a jedyne co zostanie zapamietane to, ze motocyklsci
    powoduja najwieksze zagrozenie na drodze.

> [...]
    > złodziej.
    > Motocyklista to motocyklista, niezaleznie czy dobry czy zly.
    Nie! Zly motocyklista pozostanie motocyklista a idiota latajacy bez prawka,
    spieprzajacy przed policja _nigdy_ nim nie bedzie!
    Tak wiem, ide w filozofie ale tylko to nas odroznia, to co mamy w glowach.

    > "prawdziwy motocyklista" to pojecie nieprecyzyjne i nieunormowane. Dlatego
    > w artykule o wypadku nie znajdziesz dla niego zastosowania.
    > Nawet PoRD nie definiuje motocyklisty.
    Niech nie definiuje, mnie chodzi o rozgraniczenie przypadkow. Zebysmy nie
    byli postrzegani jako dawcy i mordercy na drodze.

    > ale to nie jest defincja jaka sie moze posługiwac prasa podajaca fakty a
    > nie felietony
    Wlasnie, prasa kieruje sie szukaniem taniej sensacji i zwiekszeniu
    sprzedazy. My tutaj tego nie musimy robic. Niech fakt napisze "motocyklista"
    ale nie robmy tego tutaj.
    Niech idiota bedzie idiota a motocyklista "motocyklista".
    Jesli Ty tego nie rozumiesz to szkoda naszych klawiszy.

    > w ktorym momencie?
    Proszac o definicje. Moze to moja nadinterpretacja ale jest tak jak
    napisalem wyzej.

    > bo przywiazuje sie duzą wage do poprawnego nazewnictwa?
    To po kiego grzyba chcesz ta nieszczesna definicje?? :)

    > pilot ma 5 znaczen ale zacytowałem tylko dotyczace samolotu. Nie rozumiem
    > porównania tych definicji.
    Bo wkleilem za duzo.
    Widzisz od 16 lat gralem w koszykowke, takze w ligach amatorskich i na
    uniwerku, ale nie nazwalbym sie koszykarzem. Ot czlowiekiem grajacym w
    koszykowke.

    :)

    Z innej beczki
    Nosz kurfa odwolali wyscig :((

    --
    BartekGSXF
    Ave1,8

  • 97. Data: 2009-04-12 21:17:47
    Od: Arni <a...@N...SPAM>

    BartekGSXF pisze:

> [...]
    > semantyke, filozofie, podpierac definicjami ze slownikow. Tylko po co?
    > Dla mnie ci ludzie podani we wczesniejszych przykladach nie sa

    no i w tym momencie chyba musimy przerwac bo roznimy sie co do
    podstawowych pojec wiec dalszy spór nie ma sensu :)

  • 98. Data: 2009-04-12 21:24:40
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 12 Apr 2009 23:08:00 +0200, BartekGSXF <b...@g...com>
    wrote:

    [...]
> [...]
    > Jesli Ty nadal bedziesz uparcie trzymal sie definicji slownikowej to
    > dotyczy ona rowniez mnie, a tego _nie lubie_.

    A czy wkurza cię nazywanie kretyna jadącego na drodze "Polakiem",
    "człowiekiem"
    lub "mężczyzną" na przykład?

    Czy jak przeczytasz "46-letni pijany mężczyzna zabił swoją żonę młotkiem"
    zaczniesz narzekać że "to przecież nie mężczyzna tylko zwierzę, ja jestem
    mężczyzną a nic takiego bym nie zrobił"?

    "Motocyklista" IMO to etykietka tego samego rodzaju, bardzo szeroka i
    pojemna,
    i jest na drogach mnóstwo motocyklistów-idiotów czy motocyklistów
    niebezpiecznych
    kretynów. Tak samo jak jest mnóstwo puszkarzy idiotów i dużo puszkarzy
    nie-idiotów,
    dużo kobiet stanowiących za kierownicą zagrożenie dla otoczenia i mnóstwo
    kobiet
    prowadzących całkiem bezpiecznie, itd. itp.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 99. Data: 2009-04-12 22:22:34
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Leszek Karlik" <l...@h...pl> napisał w wiadomości
    > A czy wkurza cię nazywanie kretyna jadącego na drodze "Polakiem",
    > "człowiekiem"
    > lub "mężczyzną" na przykład?
    ??

    > Czy jak przeczytasz "46-letni pijany mężczyzna zabił swoją żonę młotkiem"
    > zaczniesz narzekać że "to przecież nie mężczyzna tylko zwierzę, ja jestem
    > mężczyzną a nic takiego bym nie zrobił"?
    No chyba wlasnie tak. Z tymze zamienilbym "mezczyzne" na "czlowieka"
> [...]
    > kobiet
    > prowadzących całkiem bezpiecznie, itd. itp.
    Oczywiscie ze tak dlatego wlasnie bezpiecznie jezdzacego motocykliste nalezy
    nazywac preclem ;P
    A tak powaznie.
    Wiem, ze to pojemne okreslenie, i niech sobie dziennikarze czy inni ludzie
    nie majacy pojecia nazywaja nas jak sobie chca.
    Ale od osob zwiazanych z tematem chyba mozna oczekiwac czegos wiecej?
    Np morderca jadacy na motocyklu i uciekajacy przed policja tez bedzie
    nazywany w ten sposob czy bedzie po prostu bandyta?

    BTW
    U mnie najbardziej pojemny worek jest oznaczony etykietka "matoly". I na
    przyklad sasiad z mieszkania obok nie nazywany jest sasiadem tylko matolem
    bo napierdala muzyka juz od 6 godzin a ja mam dwoje dzieci, ktore nie moga
    spac.

    --
    BartekGSXF
    Ave1,8

  • 100. Data: 2009-04-12 22:27:25
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    > no i w tym momencie chyba musimy przerwac bo roznimy sie co do
    > podstawowych pojec wiec dalszy spór nie ma sensu :)
    Ok tylko jeszcze jedno.
    Czy tamci dwaj spod Chodla byli motocyklistami czy zwyklymi bandytami?
    A ten jeden na yamasze?
    To jest ciekawy problem.

    --
    BartekGSXF