  • 1. Data: 2011-08-27 14:46:51
    Temat: drukarka HP2300 i zwiekszenie zaczernienia wydruku
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    moja HP słabo zaczernia i wyczytałem ze można zwiększyć moc lasera ,
    niestety opis żeby pokręcić potencjometrami obok zespołu lasera nie dały
    żadnych zmian . Ilość tonera jest wystarczająca dla termotransferu ale nie
    wystarczy na zaczernienie folii. Goglalem i nie wygoglałem . Może ktoś ma
    schemat którym potencjometrem można coś zdziałać . Na razie jeszcze
    drukuje )))

  • 2. Data: 2011-08-27 15:22:00
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Marek S wrote:
> [...]
    > termotransferu ale nie wystarczy na zaczernienie folii. Goglalem i
    > nie wygoglałem . Może kto? ma schemat którym potencjometrem można co?

    Umyj lustra i soczewki na poczatek.
    Zmien toner, orygianly dobrze kryja.
    Zobacz czy nie masz softwarowej regulacji intensywnosci zaczernienia, albo w
    ustawieniach albo w jakis serwisowych opcjach.

    Tmek

  • 3. Data: 2011-08-27 15:25:06
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zobacz czy nie masz softwarowej regulacji intensywnosci zaczernienia, albo
    > w ustawieniach albo w jakis serwisowych opcjach.

    Może spytaj na grupie "pl.comp.dtp".
    Tam bywają fachowcy od czernienia wydruków.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 4. Data: 2011-08-27 16:18:39
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystarczy na zaczernienie folii. Goglalem i nie wygoglałem . Może ktoś ma
    > schemat którym potencjometrem można coś zdziałać . Na razie jeszcze

    To nie laserem trzeba kręcić tylko elektrodami w kasecie. Styki muszą być
    dobre, wałek nowy...

  • 5. Data: 2011-08-27 18:07:06
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    > To nie laserem trzeba kręcić tylko elektrodami w kasecie. Styki muszą być
    > dobre, wałek nowy...
    Nie wiem co powoduje kontrole ilości nakładanego tonera , informacje są
    sprzeczne

  • 6. Data: 2011-08-27 20:20:15
    Od: shg <s...@g...com>

    On Aug 27, 8:07 pm, "Marek S" <s...@o...pl> wrote:

    > Nie wiem co powoduje kontrole ilości nakładanego tonera , informacje są
    > sprzeczne

    Różne czynniki. Przede wszystkim napięcie. Z laserem może być tylko
    taki problem, że nie rozładuje do końca bębna, ale jeżeli to robi, to
    dalej trzeba napięciem kombinować. Za zaczernienie odpowiada składowa
    stała (nie wiem jak w nowych, w starych było AC + DC). Do tego jeszcze
    listwa zgarniająca na wałku magnetycznym, odstęp od wałka ma wpływ na
    ilość dostępnego do przeniesienia tonera (grubość warstwy). Jeżeli się
    zabrudzi, to może nakładać mniej.

    Poza tym w laserowych niecałkowite zaczernienie (częściowo
    przezroczysty wydruk) to rzecz normalna. Wynika z budowy granulek
    tonera. Przezroczysty polimer rozpływa się przy utrwalaniu tworząc
    "kanały" którymi przechodzi światło. Wymiana na inny toner może pomóc,
    ale nie musi.
    Lepiej kryją atramentowe.