  • 1. Data: 2009-12-10 22:06:59
    Temat: dysk twardy
    Od: "Zbychu" <grupy.dyskusyjne.@.wp.pl>

    Witam
    Posiadam poza dyskiem głównym dysk do archiwizacji danych. Ustawiłem w
    Viście wyłączanie dysków po 20 min. gdyż ten jest dość głośny. Niestety po
    wyłączeniu, co jakiś czas się budzi. Czy to jest wina dysku, czy jakiegoś
    programu który nie pozwala mu zasnąć na dobre?

    Zbychu
    ------
    zbimar(na)wp.pl

  • 2. Data: 2009-12-10 22:44:27
    Temat: Re: dysk twardy
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Ustawiłem w Viście wyłączanie dysków po 20 min. gdyż ten jest dość
    > głośny. Niestety po wyłączeniu, co jakiś czas się budzi.

    Wyspał się to i się budzi :)

    > Czy to jest wina dysku, czy jakiegoś programu który nie pozwala mu
    > zasnąć na dobre

    OS musi mieć dostęp do dysku systemowego

  • 3. Data: 2009-12-10 22:55:39
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.12.10 23:06, Zbychu pisze:
> [...]
    > po wyłączeniu, co jakiś czas się budzi. Czy to jest wina dysku, czy
    > jakiegoś programu który nie pozwala mu zasnąć na dobre?

    To jest wina użytkownika, który dysk do archiwizacji trzyma cały
    włączony i podpięty do komputera.
    Że też nie boisz się o te "zarchiwizowane" dane...

    --
    Mar

  • 4. Data: 2009-12-11 02:04:29
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Zbychu <grupy.dyskusyjne.@.wp.pl> wrote:

> [...]
    > wyłączeniu, co jakiś czas się budzi. Czy to jest wina dysku, czy jakiegoś
    > programu który nie pozwala mu zasnąć na dobre?

    Poza tym co stwierdził kolega - jeżeli to dysk do archiwizacji to nie trzymaj
    go podłączonego do komputera.

    System operacyjny taki jak Windows Vista generalnie stara się wykorzystać
    optymalnie wszystkie urządzenia do niego podłączone. Nie ma on pojęcia (bo niby
    skąd?), że dany dysk przeznaczyłeś na archiwizację i nie chcesz aby system go
    wykorzystywał do optymalizowania swojej pracy. I słusznie.

    Twoje pytanie jest raczej typu - co robi Vista, że wybudza dysk - czyli
    kompletnie nie pasuje na grupę o SPRZĘCIE, bardziej na grupę o Windows Vista.

    Pierwsze z brzegu możliwe przyczyny wybudzania tego dysku to np. wbudowane w
    Windows funkcje System Restore, które wykorzystują wolne miejsce na dysku do
    robienia backupu konfiguracji w momentach jak wprowadzasz zmiany do systemu
    (np. instalujesz program). Inne procesy mogą wybudzać np. program indeksujący
    pliki aby dało się je wyszukiwać itd. itd. - tego w nowoczesnych systemach
    operacyjnych jest od groma.

    Najlepszą metodą aby temu zapobiec jest faktycznie galwaniczne odłączenie dysku
    albo odmontowanie woluminu z Windows.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2009-12-11 17:18:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Zbychu pisze:
> [...]
    > po wyłączeniu, co jakiś czas się budzi. Czy to jest wina dysku, czy
    > jakiegoś programu który nie pozwala mu zasnąć na dobre?

    Wsadź dysk do kieszeni USB lub eSATA i podłączaj tylko na
    czas archiwizowania danych.

    Dysku do archiwizacji nie trzyma się non-stop w komputerze.
    Równie dobrze można by nie archiwizować danych w ogóle...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-12-13 12:19:33
    Od: "Zbychu" <grupy.dyskusyjne.@.wp.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Wsadź dysk do kieszeni USB lub eSATA i podłączaj tylko na
    > czas archiwizowania danych.

    Dziękuję za odpowiedzi. Kieszeń w drodze. A swoją drogą co to za
    oszczędzanie energii jak dyski co jakiś czas są budzone.

    --
    Zbychu
    ------

  • 7. Data: 2009-12-15 22:09:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Zbychu pisze:
    > Dziękuję za odpowiedzi. Kieszeń w drodze. A swoją drogą co to za
    > oszczędzanie energii jak dyski co jakiś czas są budzone.

    W nowoczesnym systemie operacyjnym ze stronicowaniem load-on-
    demand wyłączanie dysku twardego nie ma w zasadzie sensu poza
    sytuacją, w której komputer jest całkowicie bezczynny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |