  • 1. Data: 2012-04-15 19:12:29
    Temat: e46 - pompa wspomagania
    Od: Jarek Pudelko <j...@U...boxnet.ceti.pl>

    Czesc

    Niestety w piatek 13 odmowila wspolpracy. Uslyszalem zgrzyt i obecnie
    kolo pasowe kompy obraca sie swobodnie, a lopatki w srodku zapewne nie
    :) Wspomagania brak - zakladam, ze to nie problem przekladni (tloczysko)
    ale bede wiedzial po wyjeciu pompy.
    Obecnie zamontowana pompa wg. RealOem to LUK LF-30 (32416753274) pytanie
    co wsadzic zamiast niej...

    1. taka sama uzywke? 250-300zl, gwarancja hmm.. rozruchowa - w tydzien
    nie padnie to bedzie dzialac :)

    2. taka sama regenerowana (tzn. moja odesle, dostane inna po
    regeneracji) ok 350-400zl, gwarancja rok albo dwa lata

    3. Chinska nowka sztuka :) z gwarancja, ok 350zl

    4. nowy oryginal odpada... :)

    Druga sprawa, jako ze obecna pompa ma przebieg 78kkm to dziwi mnie
    troche fakt, ze padla. Slyszalem plotke, ze w zbiorniczku z plynem jest
    jakis filtr i ten zbiorniczek powinno sie rowniez wymienia - nie wiem
    czy to bylo robione czy nie. Olej w przekladni byl wymieniany 2 lata
    temu gdy kupilem auto.

    --
    jarek

  • 2. Data: 2012-04-15 19:42:55
    Temat: Re: e46 - pompa wspomagania
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-04-15 19:12, Jarek Pudelko pisze:
> [...]
    > jakis filtr i ten zbiorniczek powinno sie rowniez wymienia - nie wiem
    > czy to bylo robione czy nie. Olej w przekladni byl wymieniany 2 lata

    Nowy oryginał - faktycznie:
    http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU31&m
    ospid=47640&btnr=32_0956&hg=32&fg=15&hl=4

    445 USD

    Ja bym kupił używkę, ale nie zajechaną z dobrego źródła.

  • 3. Data: 2012-04-15 20:08:11
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-04-15 19:12, Jarek Pudelko wrote:
> [...]
    > filtr i ten zbiorniczek powinno sie rowniez wymienia - nie wiem czy to
    > bylo robione czy nie. Olej w przekladni byl wymieniany 2 lata temu gdy

    To najpierw zajrzyj do tego zbiorniczka czy w ogóle masz olej
    przekładniowy czy nie. Tak - zbiorniczek jest dwuczęściowy, wyciągasz
    korek i potem zdejmujesz takie sitko, tak patrzysz czy masz w ogóle olej
    czy nie, sitko służy do filtrowania syfu wszelakiego. Jeśli jest pusto to
    dolej, zobacz czy działa wspomaganie, a potem zorientuj się czy nie masz
    wycieku z maglownicy, bo jak tak to nie pompę musisz regenerować. Czasem
    wyciek zależy od pozycji kół w jakiej zostawiasz auto, płyn Ci wtedy z
    zbiorniczka oczywiście zniknie. Patrzenie na skalę na zbiorniczku w
    przypadku tego płynu daje żadną informację, trzeba po prostu wyjąć to
    sitko tak jak pisałem wyżej.

    Co do wymiany samego zbiorniczka to raczej głupoty słyszałeś. Tak jak by
    Ci kazali wymieniać zbiorniczek spryskiwaczy przy każdej dolewce. Po to
    sitka itd, żeby to było wielorazowe. Jak masz jakiś straszny syf w
    układzie to nie zbiorniczek będzie przyczyną i tak.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 4. Data: 2012-04-15 20:17:24
    Od: Jarek Pudelko <j...@U...boxnet.ceti.pl>

    W dniu 2012-04-15 20:08, dominik pisze:

> [...]
    > zbiorniczka oczywiście zniknie. Patrzenie na skalę na zbiorniczku w
    > przypadku tego płynu daje żadną informację, trzeba po prostu wyjąć to

    Rozumiem, sitka hmm nie widzialem gdy odkrecalem korek - moze ktos je
    wyrzucil :)
    Wycieku zadnego nie ma, olej jest.
    Stawiam w ciemno na pompe bo dawala "dzwiekowe" znaki, ze cos z nia jest
    nie tak (takie ciche terkotanie nawet bez ruszania kierownica na
    postoju). Ponadto przy skrajnych polozeniach kierownicy zaczynala
    pracowac glosno. Do tego doszlo to ostatnie odpalanie silnika,
    "zaterkotanie" pompy i koniec wspomagania. Wydaje mi sie, ze po prostu
    urwal sie/pekl trzpien ew. zmielio lopatki. Na szczescie kolo sie obraca
    wiec dojade do mechanika bez zrywania paska :)

    --
    jarek

  • 5. Data: 2012-04-15 22:54:18
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@U...boxnet.ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:jmevhv$28u6$1@alfa.ceti.pl...
> [...]
    > filtr i ten zbiorniczek powinno sie rowniez wymienia - nie wiem czy to
    > bylo robione czy nie. Olej w przekladni byl wymieniany 2 lata temu gdy

    z którego roku to e46, ze ma 78kkm?

    ps. poza tym co to za e46, jaki mode, podaj VIN ... bo w E46 było więcej niż
    jedna pompa...

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618
    http://allegro.pl/show_item.php?item=2266077365

  • 6. Data: 2012-04-16 00:53:14
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-04-15 20:17, Jarek Pudelko wrote:
    > Rozumiem, sitka hmm nie widzialem gdy odkrecalem korek - moze ktos je
    > wyrzucil :)
    > Wycieku zadnego nie ma, olej jest.

    No to może zakrywa, nie ma się czym martwić.

> [...]
    > ew. zmielio lopatki. Na szczescie kolo sie obraca wiec dojade do mechanika

    Jak były efekty audio-video to może rzeczywiście walnęła pompa. U mnie był
    wyciek oleju z przekładni, znikł olej i wspomaganie, ale pompa pozostała
    sprawna, wystarczyło dolać oleju i oczywiście zaraz naprawić maglownicę.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 7. Data: 2012-04-16 09:34:12
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    > z którego roku to e46, ze ma 78kkm?

    Z 2000 :)
    Tak wiem, nie do uwierzenia a jednak - trafila sie perelka w salonie w
    Mediolanie :) - egzemplarz "prezesa" wystawowy. Inna sprawa, ze kto by
    duzo jezdzil gdy bestia pali w miescie 15+ /100km :)

    > ps. poza tym co to za e46, jaki mode, podaj VIN ... bo w E46 było więcej
    > niż jedna pompa...

    JU10224

    juz namierzylem, ze ich nigdzie nie ma ;P - w kazdym razie wyciagne
    jutro pompe i zobacze ossso chodzi....

    --
    jarek

  • 8. Data: 2012-04-16 10:37:28
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > bede wiedzial po wyjeciu pompy.
    > Obecnie zamontowana pompa wg. RealOem to LUK LF-30 (32416753274) pytanie

    LF-30 to ten lepszy model, generalnie LF-20 są uważane za gorsze.

    > 1. taka sama uzywke? 250-300zl, gwarancja hmm.. rozruchowa - w tydzien nie
    > padnie to bedzie dzialac :)
    Jak stała w aucie albo leżała na półce bez płynu to zapewne będzie wyć po
    założeniu.

    > 2. taka sama regenerowana (tzn. moja odesle, dostane inna po regeneracji)
    > ok 350-400zl, gwarancja rok albo dwa lata

    LF-20 się nie regeneruje bo nie ma co, obrywa się wałek i kręci luźno. Nie
    wiem jak w LF-30 może jest lepiej.

    > 3. Chinska nowka sztuka :) z gwarancja, ok 350zl

    Najgorsze rozwiązanie

    > 4. nowy oryginal odpada... :)

    Dlaczego? Za LF-20 który niby kosztuje $445 w/g realoem zapłaciłem ~1000zł w
    sklepie. Fakt nie jest to 350zł za chinola czy używkę ale zawsze to nówka i
    oryginał.

> [...]
    > filtr i ten zbiorniczek powinno sie rowniez wymienia - nie wiem czy to
    > bylo robione czy nie. Olej w przekladni byl wymieniany 2 lata temu gdy

    Fakt dziwne bardzo, że padła ta akurat wersja pompy bo są tacy którzy
    zamiast felernej LF-20 wsadzają LF-30 bo są "wieczne" ale trzeba zmienić oba
    węże które nie są tanie.

  • 9. Data: 2012-04-16 13:19:45
    Od: "Piotrek" <b...@g...pl>

> [...]
    > jakis filtr i ten zbiorniczek powinno sie rowniez wymienia - nie wiem
    > czy to bylo robione czy nie. Olej w przekladni byl wymieniany 2 lata

    Prawda jest taka że E46 to nie jest trwałe dobre BMW jak E30 czy E34. Nie wiem
    czy widziałeś np tę stronę:

    http://www.bmw-e46.net.pl/index.php/eksploatacja/typ
    owe-usterki-bmw-e46/

    padające tylne mosty... no przesada, w 10 letnim BMW??? Brat miał kiedyś E30
    nie było takich usterek, pompa wspomagania jeszcze fabryczna była mimo że jak
    pozbył się tego auta to miało 25 lat (1984 rocznik). Powodem zbycia nie był
    fakt że się psuła tylko po prostu dużo paliła i miała słabego kopa 320i - 125
    KM. Ale pamiętam gdy ją kupił jakoś w 98 to było to najszybsze auto na osiedlu :)

  • 10. Data: 2012-04-16 20:19:50
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Piotrek* wrote in <news:jmgv8g$5f1$1@inews.gazeta.pl>:
    > Prawda jest taka że E46 to nie jest trwałe dobre BMW jak E30 czy E34. Nie wiem
    > czy widziałeś np tę stronę:
    > http://www.bmw-e46.net.pl/index.php/eksploatacja/typ
    owe-usterki-bmw-e46/

    Od 6 lat jeżdżę E46. Mnie się nie sprawdza żadna z ww usterek.

    pozdr, rdx

    --
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell