  • 1. Data: 2018-03-27 10:19:58
    Temat: eCall
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    od 1 kwietnia obowiazkowy

    http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/571463,
    system-ecall-obowiazkowy-od-1-kwietnia-2018.html

    No i skonczy sie uciekanie z miejsca wypadku ...

    A za 10 lat ... automatyczne placenie za drogi, czy automatyczne
    mandaty ?

    J.

  • 2. Data: 2018-03-27 10:33:34
    Temat: Re: eCall
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 27 Mar 2018 10:19:58 +0200, J.F.

    > No i skonczy sie uciekanie z miejsca wypadku ...

    Szczególnie że po wywaleniu poduszek raczej ciężko się ucieka.

    > A za 10 lat ... automatyczne placenie za drogi,
    > czy automatyczne mandaty ?

    Znowu popelinę siejesz. :P

    "- Usługa ratunkowa eCall ma charakter publiczny i będzie bezpłatna.
    Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć, nie będzie też pełnił
    roli tzw. czarnej skrzynki. Nie ma zatem mowy o stałym monitorowaniu
    pojazdu np. lokalizacji i zapisywaniu danych dotyczących sposobu jazdy"

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-03-27 11:27:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A za 10 lat ... automatyczne placenie za drogi, czy automatyczne mandaty ?

    Będzie jak filmie Sędzia Dredd ze Stallonem - przeklniesz a z podsufitki
    wysunie ci się mandat :D

  • 4. Data: 2018-03-27 11:40:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-03-27 o 10:19, J.F. pisze:
> [...]
    >

    > No i skonczy sie uciekanie z miejsca wypadku ...
    >
    > A za 10 lat ... automatyczne placenie za drogi, czy automatyczne mandaty ?

    Tak pewnie będzie, ale czy to źle? Viatoll jest bardzo wygodnym
    narzędziem...
    Ps. Przy przejechaniu pieszego zwykle poduszki nie strzelają, więc nadal
    będą uciekać. Przy stłuczce często nie ma jak uciekać, bo koła zniszczone...
    T.

  • 5. Data: 2018-03-27 11:41:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-27 o 10:33, Myjk pisze:

> [...]
    > roli tzw. czarnej skrzynki. Nie ma zatem mowy o stałym monitorowaniu
    > pojazdu np. lokalizacji i zapisywaniu danych dotyczących sposobu jazdy"

    Teoretykiem jesteś zajebistym :-)

    Usługa darmowa a ile producenci doliczą do ceny samochodu? 2500 zł czy
    więcej?

    Fejsbuk też gromadził w teorii dane tylko dla siebie ;-)

  • 6. Data: 2018-03-27 11:53:07
    Od: p...@g...com

    --Fejsbuk też gromadził w teorii dane tylko dla siebie ;-)

    nie chce mi sie szukac po polsku ale w Niemczech zbieranie danych anonimowych jest
    zapisane w umowie :-)

    https://www.opel.de/content/dam/opel/germany/onstar/
    download/onstarservices-privacystatement-germany.pdf

    Wir erheben, speichern und verarbeiten anonymisierte
    Daten (solche Daten, die nicht mehr auf Sie zurückgeführt
    werden können) für statistische Zwecke und für die
    Analyse und Verbesserung unserer Services.

  • 7. Data: 2018-03-27 12:25:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Fabrycznie zamontowanego systemu nie da się wyłączyć,

    Taa, jasne;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2018-03-27 15:19:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...
    system-ecall-obowiazkowy-od-1-kwietnia-2018.html

    >Tak pewnie będzie, ale czy to źle? Viatoll jest bardzo wygodnym
    >narzędziem...

    Jak jedziesz po platnej autostradzie, to pewnie bardzo wygodnym.

    Jak jedziesz po bezplatnej, to MF juz tam mysli - mamy takie wygodne
    narzedzie ...

    J.

  • 9. Data: 2018-03-27 17:09:08
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Będzie jak filmie Sędzia Dredd ze Stallonem - przeklniesz a z
    > podsufitki wysunie ci się mandat :D

    To było chyba w Demolition Man ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2018-03-27 17:16:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-27 o 15:19, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Jak jedziesz po platnej autostradzie, to pewnie bardzo wygodnym.
    >
    > Jak jedziesz po bezplatnej, to MF juz tam mysli - mamy takie wygodne

    Jak wiadomo bezpłatne autostrady są budowane z darmowego asfaltu i
    betonu przez pracujących społecznie i za darmo robotników. Robią to
    maszynami, które dostali w prezencie od św. Mikołaja, na gruncie, który
    spadł z nieba w gratisie. Utrzymaniem bezpłatnych autostrad zajmują się
    pracujący nieodpłatnie pracownicy, jeżdżący gratisowymi samochodami
    chodzącymi na bezpłatną oczywiście benzynę.