  • 1. Data: 2002-04-10 01:28:51
    Temat: ePolska - plan działań rządu
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    http://www.mi.gov.pl/lacznosc/polski/index.html
    http://www.mi.gov.pl/lacznosc/polski/dokumenty/ePols
    ka.zip
    Niestety Word, więc pozwoliłem sobie skonwertować:

    http://akson.sgh.waw.pl/~chopin/ePolska.dvi

    Być może ktoś będzie miał uwagi do tego dokumentu, to może
    je zgłosić na podany tam adres email. Mam nadzieję, że PSI
    (a nie, ci już umarli) lub ISOC-pl miało okazję, by poznać
    ten dokument i przedstawili swoje uwagi...

    p.

    PS. jest tam również .tex, uwagi mile widziane.

  • 2. Data: 2002-04-10 21:26:39
    Temat: Re: ePolska - plan działań rządu
    Od: "zamszu" <z...@m...interecho.com>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.mi.gov.pl/lacznosc/polski/dokumenty/ePols
    ka.zip
    > Niestety Word, więc pozwoliłem sobie skonwertować:

    "Warte podkreślenia jest powstanie i rozwój amatorskich oraz prywatnych
    sieci internetowych w Polsce. Na dzień dzisiejszy istnieje około 1000
    aktywnych podsieci, które umożliwiają stosunkowo szybki i tani dostęp do
    sieci globalnej. "

    Czy ja dobrze zozumialem, ze mamy w Polsce okolo 1000 amatorskich sieci?
    Mysle, ze liczba ta jest znacznie, znacznie pokazniejsza. W moim 15tys.
    miasteczku na ~75 zainstalowanych terminali SDI jest 10 sieci osiedlowych,
    ktore bazuja na tym laczy i to sa tylko te siatki o ktorych istnieniu wiem,
    spokojnie mozna powiedziec ze jest ich 15 moze 20 z laczna liczba
    uzytkownikow 80-100. Tepsa podaje, ze zainstalowala 100 000 terminali SDI
    liczac nawet pesymistycznie, ze tylko 5% z nich jest wykorzystywanych w
    osiedlowych siatkach jako gatewaye wychodzi 5000 amatorskich sieci opartych
    _tylko_ na usludze SDI! Nie bagatelizowalbym tego typu dostepu do internetu
    i polozylbym nacisk na ulatwianie obywatelom instalowania takich sieci, bo
    sa z tym problemy i to niekoniecznie po stronie providera.

    Czy znaczna ilosc osiedlowych lanow jest domena polska? Jak jest w innych
    krajach?

    zamsz

  • 3. Data: 2002-04-11 06:39:26
    Od: Michal Szokolo <m...@k...pmp.com.pl>

    Piotr KUCHARSKI wrote:
> [...]
    > http://www.mi.gov.pl/lacznosc/polski/dokumenty/ePols
    ka.zip
    > Niestety Word, więc pozwoliłem sobie skonwertować:

    A może jeszcze zwykły HTML, dla tych co nie mają chęci uczyć się TeX-a
    dla przeczytania kawałka propagandy?

    --
    I'm an ugly boy | Nie wchodzic na http://msz.pmp.com.pl/
    My face makes you hurl | REKLAMY:

  • 4. Data: 2002-04-11 17:45:17
    Od: "DJ" <d...@N...poczta.gazeta.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> napisał(a):

    > Być może ktoś będzie miał uwagi do tego dokumentu, to może
    > je zgłosić na podany tam adres email. Mam nadzieję, że PSI
    > (a nie, ci już umarli) lub ISOC-pl miało okazję, by poznać
    > ten dokument i przedstawili swoje uwagi...

    Ty chyba Piotrze nie wierzysz w to co tam jest popisane? Piękna propaganda MG
    na 75 stron i śliczne hasła typu "tańszy dostęp do Internetu" i "rozwój
    społeczeństwa informacyjnego". Lepiej niech zajmą się sprawdzeniem jakie
    mają "społeczeństwo informacyjnie" w urzędach skarbowych czy co gorsza w
    ZUS'ie a nie tracą czas na pisanie takich haseł. Znajomy mi ostatnio
    opowiadał jak się zatrudnił w jednostce administracji państwowej jako
    konsultant do projektu związanego z wykorzystaniem Internetu. Zebrało się
    paru urzędników i dyskusja była mniej więcej na takim poziomie: "No, dobra,
    pan Edek to umie odebrać maila to on pokieruje tą częścia projektu". Kto niby
    to co zapisane w tym dokumencie miałby realizować? Urzędnicy? ROTFL

  • 5. Data: 2002-04-11 17:47:13
    Od: t...@w...pdi.net

    zamszu <z...@m...interecho.com> wrote:

    > Czy znaczna ilosc osiedlowych lanow jest domena polska? Jak jest w innych
    > krajach?

    Zalezy pewnie od ceny za stalke dla zwyklego czlowieka. W Polsce jeszcze
    jest bardzo kiepsko pod tym wzgledem to i Amatorskie Sieci Lokalne maja
    wziecie.

    > zamsz

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski

  • 6. Data: 2002-04-11 18:30:41
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    DJ <d...@n...poczta.gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > mają "społeczeństwo informacyjnie" w urzędach skarbowych czy co gorsza w
    > ZUS'ie a nie tracą czas na pisanie takich haseł.

    Tego się nie zmieni z dnia na dzień. Lepsze mówienie o tym niż nie.
    Nowe pokolenie urzędników, czyli pewnie koło roku 2010-2020 będzie
    tu miało więcej do powiedzenia.

    I to nie jest kwestia wiary w to, co tam napisane. Skoro się rząd
    pod tym podpisał, to jeśli ktoś będzie zdeterminowany, to będzie
    mógł to (spróbować) wykorzystać. Nie będzie już "nic o tym nie
    wiemy"[1], co najwyżej "nie wiem, jak to zrobić" -- a to są inne
    klasy problemów.

    p.

    [1] znaczy może być na początku, ale takie gadki skutecznie ucinają
    oficjalne dokumenty

  • 7. Data: 2002-04-11 18:30:44
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Michal Szokolo <m...@k...pmp.com.pl> wrote:
    > A może jeszcze zwykły HTML, dla tych co nie mają chęci uczyć się TeX-a

    Do odczytywania DVI nie trzeba się uczyć TeX-a, wystarczy xdvi
    lub windvi czy yap.

    > dla przeczytania kawałka propagandy?

    Ale proszę, tamże .rtf, .txt, .doc, .htm

    p.

    ps. .tex ciągle poprawiam, choć nie wiem, po co ;-)

  • 8. Data: 2002-04-11 19:27:25
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > A może jeszcze zwykły HTML, dla tych co nie mają chęci uczyć się TeX-a

    Do odczytywania DVI nie trzeba się uczyć TeX-a, wystarczy xdvi
    lub windvi czy yap.

    > dla przeczytania kawałka propagandy?

    Proszę: .rtf, .txt, .doc, .htm, a nawet .pdf, wybierz sobie coś.

  • 9. Data: 2002-04-15 16:59:16
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Być może ktoś będzie miał uwagi do tego dokumentu, to może
    > je zgłosić na podany tam adres email. Mam nadzieję, że PSI
    > (a nie, ci już umarli) lub ISOC-pl miało okazję, by poznać
    > ten dokument i przedstawili swoje uwagi...

    Znamy i sledzimy kolejne wersje dokumentow zatytulowanych ePolska :)

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 10. Data: 2002-04-18 15:29:07
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    A tak wogole dowiedzialem sie wlasnie, ze Rzad pracuje nad kolejna wersja
    dokumentu ePolska :)

    VaGla.pl Prawo i Internet
    Kronika Wydarzeń 18 kwietnia 2002
    Z prac Rządu
    Rząd pracuje nad projektem ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    (PDF). Projekt wcześniej nosił tytuł: "o usługach teleinformacyjnych i
    handlu elektronicznym". Dziś odbyła się konferencja uzgodnieniowa nowego
    rozporządzenia o biuletynie informacji publicznej. Trwają również prace nad
    nową wersją dokumentu "ePolska". W efekcie prac legislacyjnych przepisy
    implementujace dyrektywę o handlu elektronicznym znajdą się także w Kodeksie
    cywilnym.