  • 1. Data: 2002-04-10 21:19:42
    Temat: CIR w nowym Polpaku
    Od: "MarFi" <m...@w...pl>

    Jaki ma sens obowiązkowego CIRa (poza obowiązkową opłatą z tego wynikającą)?
    No bo to było jakoś tak, że kto ma CIRa, ten ma pierwszeństwo w razie
    przeciążenia sieci Polpak. A teraz mają mieć wszyscy, to ja tego nie
    rozumiem. Ktoś może mi to wyjaśnić? Czy chodzi o to, że są po prostu różne
    wartości CIRa, i ci, którzy mają większego (oczywiście CIRa), mają
    pierwszeństwo?

  • 2. Data: 2002-04-10 22:05:20
    Temat: Re: CIR w nowym Polpaku
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <a90kro$1f7$1@news.tpi.pl>, MarFi napisał(a):

> [...]
    > rozumiem. Ktoś może mi to wyjaśnić? Czy chodzi o to, że są po prostu różne
    > wartości CIRa, i ci, którzy mają większego (oczywiście CIRa), mają

    AFAIR jaki czas temu URT zasugerowało aby TP S.A. obniżyła ceny dostępu
    dla ISPm no i to zrobiła... podstawowy dostęp jest przecież tańszy !

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 3. Data: 2002-04-10 22:09:49
    Od: "Mr.FX" <m...@c...pl>

> [...]
    >rozumiem. Ktoś może mi to wyjaśnić? Czy chodzi o to, że są po prostu różne
    >wartości CIRa, i ci, którzy mają większego (oczywiście CIRa), mają

    Nie wszyscy, sdi, dialup, neostrada pozostaną bez cira :>
    (póki co :>)

    ppnmsp
    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 4. Data: 2002-04-11 06:39:30
    Od: "Gustaw" <g...@p...wp.pl>

    Użytkownik "MarFi" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki ma sens obowiązkowego CIRa (poza obowiązkową opłatą z tego
    wynikającą)?

    żadnego!

    pzdr gustaw

  • 5. Data: 2002-04-11 06:39:38
    Od: "Gustaw" <g...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>
    napisał w wiadomości news:slrn.pl.ab9c0r.ot.Przemyslaw@repcio.at.home...
    > W artykule <a90kro$1f7$1@news.tpi.pl>, MarFi napisał(a):
    >
    > AFAIR jaki czas temu URT zasugerowało aby TP S.A. obniżyła ceny dostępu
    > dla ISPm no i to zrobiła... podstawowy dostęp jest przecież tańszy !

    moje wstępne wyliczenia: dla sieci posiadającej 5 punktów w Polsce
    połączonych kanałami pvc to wzrost ceny jest o 70%!!!!!!!!!!!!!!!!!

    teleq...wa polska sa

    pzdr gustaw

  • 6. Data: 2002-04-11 12:45:36
    Od: "Pawel Szember" <f...@s...net>

    Użytkownik "Mr.FX" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wszyscy, sdi, dialup, neostrada pozostaną bez cira :>
    > (póki co :>)
    >
    > ppnmsp
    no.. to jeszcze brakuje nam obowiazkowy CIR 128 do sdi :)
    pozdrawiam
    fox

  • 7. Data: 2002-04-11 12:46:35
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Wed, 10 Apr 2002 21:19:42 +0000 (UTC), MarFi <m...@w...pl>
    wrote:
    > Jaki ma sens obowiązkowego CIRa (poza obowiązkową opłatą z tego wynikającą)?

    Odciążenie sieci poprzez odstraszenie klientów kosztami.

    Pozdrawiam.
    _____________
    robert rędziak :: 1.0654205607477 j.w.g. :: rekin.plukwa.net

    Na newsy i http://gaciale.plukwa.net piszę całkowicie prywatnie

  • 8. Data: 2002-04-11 12:46:38
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    "MarFi" <m...@w...pl> wrote:
    > Jaki ma sens obowiązkowego CIRa (poza obowiązkową opłatą z tego
    wynikającą)?

    CIR daje ci gwarancję minimalnej przepustowosci - czyli jeżeli wykupilłeś
    łącze 256kbps, to faktyczna przepustowość była 0-256kbps. Większość
    użytkowników Polpaku z tej gwarancji rezygnowała. W nowej sytuacji jeżeli
    masz łącze 256kbps i CIR 64kbps, to faktyczna przepustowość będzie
    64-256kbps . Oczywście, DOKĄD będziesz miał taką przepustość to materiał na
    osobną dyskusję :>>>

    B.

  • 9. Data: 2002-04-12 14:00:04
    Od: "MarFi" <m...@w...pl>

    Czy oznacza to, że TP S.A. zrobiła prezent swojej konkurencji, tzn.
    providerom, przez zmuszenie ich do świadczenia wyższej jakości usług niż
    własne?

  • 10. Data: 2002-04-12 22:22:48
    Od: "Jarosław Szopa" <j...@r...zgierz.pl>

    > Nie wszyscy, sdi, dialup, neostrada pozostaną bez cira :>
    > (póki co :>)

    Nieprawda - dla calej polki np. z SDI przydzielany jest stosowny CIR.

    J.