  • 1. Data: 2010-03-05 14:39:52
    Temat: energooszczedne lm78l05?
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    szukam jakiegos energooszczednego zamiennika dla lm78l05...

    78l05 pobiera 3mA, to troche za duzo.

    zastosowanie - zasilanie mikrokontrolera,
    max prad ~20mA , srednio 1mA, w uspieniu ponizej...

    Uwe - max 20V (typowo 14.4V)
    jesli jest cos z nizszymi Uwe , (np. 10V, do litowek)
    to tez mile widziane...

    rozklad wyprowadzen, obudowa, czesci dodatkowe (moze byc pwm) - dowolne.

  • 2. Data: 2010-03-05 14:59:09
    Temat: Re: energooszczedne lm78l05?
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Piotr "Curious" Slawinski pisze:
    > szukam jakiegos energooszczednego zamiennika dla lm78l05...
    > rozklad wyprowadzen, obudowa, czesci dodatkowe (moze byc pwm) - dowolne.

    Rozumiem, że nie szukasz zamiennika, tylko dowolnego stabilizatora 5V,
    spełniającego Twoje wymagania, tak?? :)... Bo nie wiem w czym miałby być
    zgodny z 78L05 ;)...
    Może to zadziała?
    LP2950, 75uA ;)
    http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/LP2950-D.P
    DF
    Dostępny m.in. w Seguro.
    Rozumiem, że do zastosowania w aucie, tak? Polecam na wejściu dać
    rezystor i zenerkę, albo transila... tak, aby normalnie zener nie
    przewodził, ale jakieś duże przepięcia obniżał do wartości bezpiecznej
    dla stabilizatora... Z rezystorem nie będzie problemu, bo prąd mały ;)...

    Konop

  • 3. Data: 2010-03-05 15:03:29
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Uzytkownik "Piotr "Curious" Slawinski"
    <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> napisal w wiadomosci
    > szukam jakiegos energooszczednego zamiennika dla lm78l05...

    LP2950 np.
    slowa kluczowe: micropower, low quiescent current

    e.

  • 4. Data: 2010-03-05 15:38:05
    Od: "Piotr Galka" <p...@C...pl>

    Uzytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisal w
    wiadomosci news:hmr6h7$654$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Uzytkownik "Piotr "Curious" Slawinski"
    > <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> napisal w wiadomosci
    >
    > LP2950 np.
    > slowa kluczowe: micropower, low quiescent current

    Wg moich notatek:
    TI: LP2950 stabilny od ESR=0,03
    NS: LP2950 stabilny od ESR=0,01
    ONS: LP2950 stabilny od ESR=0
    P.G.

  • 5. Data: 2010-03-05 15:38:23
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > LP2950, 75uA ;)
    > http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/LP2950-D.P
    DF
    > Dostępny m.in. w Seguro.

    w TME jest kilka wersji

    e.

  • 6. Data: 2010-03-06 16:55:59
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Piotr Galka wrote:

    > Uzytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisal w
> [...]

    dziekuje. o to wlasnie chodzilo .

  • 7. Data: 2010-03-06 17:03:57
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Konop wrote:

> [...]
    > przewodził, ale jakieś duże przepięcia obniżał do wartości bezpiecznej
    > dla stabilizatora... Z rezystorem nie będzie problemu, bo prąd mały ;)...

    dziekuje za odp.
    nie, zgodny byc nie musi, chodzilo mi zeby byl podobnie
    popularny/latwodostepny :)

    akurat to nie do autka, wyrzezbilem sobie prosty termometr z wyjsciem
    na rs232 (ew. mrugajacy diodka w kodzie rc5) i planuje to zapakowac do
    tzw. 'lampy solarnej' , ew. jesli to bedzie razem z wiekszym systemem
    to pewnie bedzie zasilane z prostego wiatraczka/ogniwka slonecznego,
    z ew. zabezpieczeniem przed przepieciami sobie poradze bez problemu.