  • 1. Data: 2011-04-12 17:50:34
    Temat: era - kara umowna
    Od: michalis <m...@p...com>

    W jaki sposób era nalicza karę od zerwania umowy przed jej zakończeniem?
    Od pozostałych dni czy okresów rozliczeniowych? Pytam bo nie wiem czy
    lepiej się z nimi pożegnać pod koniec okresu rozliczeniowego czy na
    początku kolejnego.

    Kolejne pytanie (może ktoś będzie wiedział): czy takie zerwanie powoduje
    wpisanie abonenta na jakąś czarną listę (problemy z aktywacjami w
    przyszłości)? Podpisałem aneks równo 2 lata temu ale do końca umowy
    pozostało mi mimo wszystko parę miesięcy. Efekt taki że upusty na
    abonament mi się skończyły, nie mam zamiaru płacić pełnych, cennikowych
    kwot i nie mam zamiaru przedłużać umowy. Rozważam powrót w późniejszym
    czasie jak przyjdzie T.

  • 2. Data: 2011-04-12 18:48:56
    Temat: Re: era - kara umowna
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-04-12 19:50, michalis pisze:
> [...]
    > abonament mi się skończyły, nie mam zamiaru płacić pełnych, cennikowych
    > kwot i nie mam zamiaru przedłużać umowy. Rozważam powrót w późniejszym

    To chyba proste: zabulisz karę np. 2k zł i możesz odejść. Sprawdź w umowie.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 3. Data: 2011-04-12 19:49:21
    Od: Łukasz F. Tomczyk <l...@g...pl>

    Dnia 12-04-2011 o 19:50:34 michalis <m...@p...com> napisał(a):

> [...]
    > abonament mi się skończyły, nie mam zamiaru płacić pełnych, cennikowych
    > kwot i nie mam zamiaru przedłużać umowy. Rozważam powrót w późniejszym

    Kara rozliczana jest z dokładnością co do dnia, ale nawet jeśli zerwiesz
    umowę z dnia na dzień, to i tak operator ma pełne prawo doliczyć ci koszt
    jednomiesięcznego zobowiązania, taki sam, jak gdybyś zrywał umowę z
    miesięcznym wypowiedzeniem. Także w twoim przypadku oszczędności jeśli
    będą, to będą naprawdę niewielkie.

    pozdr
    ŁukaszT

  • 4. Data: 2011-04-12 20:35:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-12 21:49, Łukasz F. Tomczyk pisze:

> [...]
    > koszt jednomiesięcznego zobowiązania, taki sam, jak gdybyś zrywał umowę
    > z miesięcznym wypowiedzeniem. Także w twoim przypadku oszczędności jeśli

    Sprawdź jeszcze, czy w umowie oprócz kary jest opisana przyznana ulga do
    telefonu i czy ulga nie jest nie mniejsza od kary.

    Kiedyś w tak tak fonie miałem umowę, gdzie była kara umowna (900zł
    rozliczana proporcjonalnie), ale nie było powołania się na przyznaną
    ulgę (a nawet jakby było, to nie więcej jak 250zł), więc moim skromnym
    zdaniem podstawy do żądania kary nie było w ogóle.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-04-13 06:01:57
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:io26qn$7eh$1@inews.gazeta.pl...
    > To chyba proste: zabulisz karę np. 2k zł i możesz odejść. Sprawdź w
    > umowie.

    g.. prawda
    Ja za zerwanie 4 miesiące wcześniej 2 umów zapłaciłem ok 250zł- nie wiem z
    jaką dokładnością liczone ale sądziłem że zapłacę więcej. Fakt faktem
    dodatkowo przysłali korekty faktur za poprzednie miesiące na jakieś 50zł -
    nie wiem czy słusznie czy nie- przecież nie będę ślęczał nad bilingami
    sprzed miesięcy- ale może na to liczą...
    Tak czy inaczej opłata za zerwanie była równa miesięcznej oszczędności po
    przeniesieniu :)

    Lukasz

  • 6. Data: 2011-04-14 07:42:07
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    W dniu 2011-04-12 22:35, Liwiusz pisze:
> [...]

    Zapytam trochę z innej baczki. Czy po zmianie logo Ery na T będę miał
    podstawę do zerwania umowy czy nie? Jednym słowem, czy rebranding będzie
    podstawą do wypowiedzenia umowy z winy operatora?

    Pozdr.
    Skorupa

  • 7. Data: 2011-04-14 08:43:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-14 09:42, Skorupa pisze:

    > Zapytam trochę z innej baczki. Czy po zmianie logo Ery na T będę miał
    > podstawę do zerwania umowy czy nie? Jednym słowem, czy rebranding będzie
    > podstawą do wypowiedzenia umowy z winy operatora?

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-04-25 09:23:27
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 13-04-2011 08:01, Lukasz pisze:
> [...]
    > sprzed miesięcy- ale może na to liczą...
    > Tak czy inaczej opłata za zerwanie była równa miesięcznej oszczędności

    Bo nie miałeś telefonu w promocji. Era jakiś czas temu żądała zwrotu
    różnicy między ceną promocyjną a ceną faktyczną.