  • 1. Data: 2009-02-11 14:53:26
    Temat: eurozłacze i właczanie tv
    Od: "saa" <a...@p...fm>

    w starym sony miałem cos takiego ze po podaniu sygnału do eurozlacza - wlacznie video
    telewizor zalaczal sie automatycznie.oczywiscie jak byl w standby.

    W thompsonie niestety tak nie jest - czy jest to sprawa eurozlacza ,kabla czy o co
    chodzi?

    Chcialbym osiagnac aby po wylaczeniu tunera satelitarnego TV sam sie wylaczyl.

  • 2. Data: 2009-02-11 14:55:59
    Temat: Re: eurozłacze i właczanie tv
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > czy o co chodzi?
    >
    > Chcialbym osiagnac aby po wylaczeniu tunera satelitarnego TV sam sie

    W moim Thomsonie to działa więc może wina kabla?

  • 3. Data: 2009-02-11 18:09:08
    Od: crazy <c...@g...pl>

    BaX pisze:

    > W moim Thomsonie to działa więc może wina kabla?

    Taką funkcję mają tylko niektóre modele telewizorów.
    Niestety nie znam dokładnej listy tych modeli, trzeba by googli zapytać.

  • 4. Data: 2009-02-11 18:30:46
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "saa" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > telewizor zalaczal sie automatycznie.oczywiscie jak byl w standby.
    >
    > W thompsonie niestety tak nie jest - czy jest to sprawa eurozlacza ,kabla

    Gdybyś się przyłozył do pytania i np. podał model tv to może jest na grupie
    ktos kto go ma albo zna i napisze ci czy ta funkcja w danym modelu działa.

    Jeśli funkcja w tv działa to problem może być w kablu (tzw pełny kabel
    musisz mieć) bo jak rozumiem w poprzednim tv tym samym urządzeniem
    wywolywałeś włączenie/wyłączenie co teraz .

  • 5. Data: 2009-02-12 06:13:08
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Kot Prezydenta napisał:
    > Jeśli funkcja w tv działa to problem może być w kablu (tzw pełny kabel
    > musisz mieć)

    Kabel nie musi być pełny, ważne żeby prócz sygnałów dźwięku i obrazu
    połączony był także sygnał przełączania (switch - pin 8). Warto też
    sprawdzić, jakie napięcie jest na tym wyjściu. Powinno być tam
    kilka-kilkanaście V podczas pracy urządzenia (np. tunera SAT).

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 6. Data: 2009-02-12 08:09:20
    Od: "saa" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    sprawdzić, jakie napięcie jest na tym wyjściu. Powinno być tam
    kilka-kilkanaście V podczas pracy urządzenia (np. tunera SAT).

    Czyli w specyfikacji eurozlacza jest ze po wlaczeniu tunera telewizor ma sie
    automatycznie wlaczyc i po wylaczeniu ma sie wylaczyc,
    moze kupie nowy kabel wobec tego. Tylko jak wyczuc czy jest on pelny czy nie ?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 7. Data: 2009-02-12 08:09:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Kabel nie musi być pełny, ważne żeby prócz sygnałów dźwięku i obrazu
    > połączony był także sygnał przełączania (switch - pin 8).

    Oraz na urządzeniu wysyłającym sygnał należy ustawić sygnał RGB, bo na
    composite zwykle nie ma sterowania na 8 pinie.

    > Warto też
    > sprawdzić, jakie napięcie jest na tym wyjściu. Powinno być tam
    > kilka-kilkanaście V podczas pracy urządzenia (np. tunera SAT).

    kilka (AFAIR 6) V dla obrazu 16:9, 12V dla 4:3

    --
    Pete

  • 8. Data: 2009-02-12 09:51:26
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Oraz na urządzeniu wysyłającym sygnał należy ustawić sygnał RGB, bo na
    > composite zwykle nie ma sterowania na 8 pinie.

    Na 8. nóżce sterowanie jest zawsze i RGB w zasadzie nie ma tu nic do
    gadania. O RGB mówi nóżka 16.

    > kilka (AFAIR 6) V dla obrazu 16:9, 12V dla 4:3

    0-2 V=TV
    5-8 V=WideScreen
    9.5-12 V=AV Mode

    http://www.hardwarebook.info/SCART

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 9. Data: 2009-02-12 11:44:52
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    saa pisze:

    > Czyli w specyfikacji eurozlacza jest ze po wlaczeniu tunera telewizor ma sie
    automatycznie wlaczyc i po wylaczeniu ma sie wylaczyc,
    > moze kupie nowy kabel wobec tego.

    Akurat. Specyfikacja eurozłącza niczego nie wymaga od telewizora. Na
    przykład mój telewizor przełączy się automatycznie na AV tylko, jeśli
    ustawię flagę dekoder na danym kanale.

    > Tylko jak wyczuc czy jest on pelny czy nie ?

    Jak poprosisz w sklepie o kabel pełny, to dostaniesz kabel pełny.

  • 10. Data: 2009-02-12 15:55:29
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik saa napisał:
    > Czyli w specyfikacji eurozlacza jest ze po wlaczeniu tunera telewizor
    > ma sie automatycznie wlaczyc i po wylaczeniu ma sie wylaczyc,

    Niestety nie. Kabel to kabel, a sposób interpretacji sygnału switch
    zależy od konkretnego sprzętu. Większość TV potrafi co najwyżej
    przełączyć się na wejście AV jeśli są już włączone, ale podobno niektóre
    Thomsony potrafią także włączyć się ze stanu oczekiwania (stand-by). Z
    drugiej strony, istnieją mechanizmy bardziej zaawansowane jak np. Q-Link
    Panasonika, umożliwiające właśnie lepsza komunikację między TV a
    VCR/DVD. Np.:
    - TV włącza się automatycznie po rozpoczęciu odtwarzania w VCR/DVD
    oraz w paru innych sytuacjach
    - VCR wyłącza się automatycznie po wyłączeniu TV, ale dopiero jak
    zwinie taśmę na początek :-)
    - można skopiować listę programów z TV do VCR.
    Być może ten mechanizm - i podobne innych firm - jest mylony ze zwykłą
    reakcją TV na sygnał switch.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *