  • 1. Data: 2017-07-29 21:46:59
    Temat: filtr uv na nowe lampy
    Od: Nikt <n...@l...localhost>

    Czy nakładalibyście filtr uv na nowe lampy?

    Auto z 2009 roku, gdzie oryginalne reflektory były tak zniszczone, że
    nie przeszły przeglądu, za słabo świeciły i nie było odcięcia, klosze
    były matowe/porysowane.
    Nowe lampy są dokładnie takie same jak stare, ten sam producent, ten sam
    model. Nie chciałbym, żeby po kilku latach znowu nadawały się do wymiany.

  • 2. Data: 2017-07-29 21:54:49
    Temat: Re: filtr uv na nowe lampy
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Nikt <n...@l...localhost> wrote:
> [...]
    > model. Nie chciałbym, żeby po kilku latach znowu nadawały się do wymiany.

    Stare wytrzymały 8 lat... będziesz chciał jeździć 16-letnim autem żeby się
    tym przejmować?

    Czy za 2-3 lata kupisz sobie nowe?

  • 3. Data: 2017-07-29 22:05:20
    Od: Nikt <n...@l...localhost>

    On 2017-07-29 21:54, Pszemol wrote:

    > Stare wytrzymały 8 lat... będziesz chciał jeździć 16-letnim autem żeby się
    > tym przejmować?
    >
    > Czy za 2-3 lata kupisz sobie nowe?

    nie wiem ile nim jeszcze pojeżdżę, ale patrząc na to co obecnie jest w
    salonach, to obstawiam, że aż się nie rozpadnie, a to jeszcze potrwa :)

    a nawet jeśli miałbym je sprzedać wcześniej, to za takie lampy po 4-5
    latach będę musiał opuścić, to zmatowienie nie zrobiło się z dnia na
    dzień, tylko proces postępował.

  • 4. Data: 2017-07-29 22:46:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-29 o 21:46, Nikt pisze:
    > Czy nakładalibyście filtr uv na nowe lampy?
    >
    > Auto z 2009 roku, gdzie oryginalne reflektory były tak zniszczone, że
    > nie przeszły przeglądu,
    Do mojej jednej lampy przyczepiał się diagnosta na przeglądzie. Była
    ewidentnie żółta zmatowaiała.

    Coś mnie tknęło i wypolerowałem ten nowoczesny badziewiasty plastik
    pastą ścierną (taką polerską do lakieru)
    Zmieniła się nie do poznania. Teraz diagnoście nawet nie mrugnie powieka :-)

  • 5. Data: 2017-07-29 23:12:58
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Nikt <n...@l...localhost> wrote:

> [...]
    >
    > a nawet jeśli miałbym je sprzedać wcześniej, to za takie lampy po 4-5
    > latach będę musiał opuścić, to zmatowienie nie zrobiło się z dnia na

    No ale odnowienie lamp nie kosztuje dużo. Nie wiem kto Ci doradził wymianę,
    ale samemu mogłeś sobie odnowić spędzając pół godziny w weekend i przegląd
    byś przeszedł bez problemu.

  • 6. Data: 2017-07-30 12:32:16
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2017-07-29 o 22:46, z pisze:

> [...]
    > pastą ścierną (taką polerską do lakieru)
    > Zmieniła się nie do poznania. Teraz diagnoście nawet nie mrugnie powieka

    Tyle, że zrobiłeś to na chwilę. Ja swoje też wpierw wypolerowałem, ale
    to pomogło na rok.
    Drugim krokiem było ich oszlifowanie papierami wodnymi 800-->2000, a
    następnie pokrycie lakierem bezbarwnym z utwardzaczem. To daje spokój na
    dłużej.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2017-07-30 12:59:53
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    .pl...

    > Coś mnie tknęło i wypolerowałem ten nowoczesny badziewiasty plastik pastą
    > ścierną (taką polerską do lakieru)
    > Zmieniła się nie do poznania.

    Bawiłem się kiedyś w oddawanie auta na polerkę starych reflektorów z
    poliwęglanu (80 zł). Po wypolerowaniu super. Po roku jako tako. Po dwóch
    latach gorzej, niż przed polerką (do cna zmatowiały tak, że oślepiałem
    jadących z przeciwka samemu widząc niewiele)

  • 8. Data: 2017-07-30 18:44:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-30 o 12:59, zhbick pisze:
> [...]
    > latach gorzej, niż przed polerką (do cna zmatowiały tak, że oślepiałem
    > jadących z przeciwka samemu widząc niewiele)

    Jak na przedłużenie życia jednorazowych badziewnych lamp o rok to 10
    min. roboty chyba dobry/ekonomiczny wynik :-)

  • 9. Data: 2017-07-30 19:20:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.07.2017 o 12:32, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Tyle, że zrobiłeś to na chwilę. Ja swoje też wpierw wypolerowałem, ale
    > to pomogło na rok.

    No to za rok to samo. Pasta tempo, wkrętarka, grzybek z filcu i po 2
    minuty na reflektor.

    Shrek

  • 10. Data: 2017-07-30 22:58:04
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 30 lipca 2017 18:44:44 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Jak na przedłużenie życia jednorazowych badziewnych lamp o rok to 10
    > min. roboty chyba dobry/ekonomiczny wynik :-)

    Niby tak, ale okazuje sie ze tu lampe trzeba polerowac co roku, wymiana opon dwa razy
    na rok, przegląd co roku, co miesiąc sprawdzenie cisnienia w oponach, a w domu
    malowanie sufitów, tez co roku i tak dalej i tym podobne.

    I sie zycie konczy bo sie robi miliard krótkich corocznych pierdół. I wracając do
    tematu, tez rozważałem polerke kloszy w 10 letniej foce.
    Ale se odpuscilem bo zobaczylem ze czyms tam sa pokryte i wiedzialem ze jak ten
    lakier zedre to sie zrobi matowo jak pleksa z przystanku.

    Kumpel se spolerował klosze w skodzie. Fajnie wygladaly, teraz po roku sa zolte. Nie
    jest tragicznie ale niewiele lepiej niz wygladaly przed cala operacja.

    Dlatego tu zajrzalem czym polakierowac taki poliweglan aby nie matowial i zółkł.