  • 1. Data: 2017-07-29 23:48:22
    Temat: Skrzyżowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?
    Od: s...@g...com

    Jest pare skrzyzowań gdzie droga ruchliwa krzyżyje się z jakąś lokalną i całośc
    obsługiwana jest przez sygnalizację świetlną.

    Całość jest symetryczna, albo dwa pasy w każdą strone bez dodatkowych pasów do skrętu
    albo sa pasy do lewoskrętu ale po obu stronach.

    I nie raz i nie dwa zauważyłem ze jeden kierunek na tej ruchliwej drodze dostaje
    zielone o 3-5-7 sekund wczesniej niż kierunek przeciwny.

    Przyklady takich skrzyzowań:

    https://www.google.pl/maps/@50.7148925,19.151491,3a,
    66.8y,21.54h,79.33t/data=!3m4!1e1!3m2!1suzXlRnZqoV3V
    QyFeNZJZkw!2e0
    Kierunek na katowice - uprzywilejowany.

    https://www.google.pl/maps/@51.0791336,19.3717399,3a
    ,66.8y,14.84h,77.6t/data=!3m4!1e1!3m2!1s3zzDUPoVVxSF
    mTryV9McyQ!2e0
    Tu nie pamietam w którą strone działa uprzywilejowanie ale wiem ze mnie drażni.

    Uwaga: nie, to nie jest związane z tym że ktos stoi na pasie do lewoskrętu i tym
    samym blokuje tych którzy koliduja z jego skrętem. Nie raz i nie dwa, nikogo na obu
    pasach do lewoskretu nie ma, zielone sie na tym pasie wogole nie zapala a mimo to
    cały kierunek na głównej drodze dostaje zielone sporo później niż przeciwny.

    Czy ktoś to zauwazył poza mną?
    Czy ktos może wyjaśnić dlaczego tak może być?

    Czy po prostu może lepiej zapytac gddkia czemu taka dziwnośc tam istnieje bo może sie
    poprostu pomylili?

  • 2. Data: 2017-07-30 00:27:11
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Skrzyżowanie nie jest symetryczne, bo jest tylko jedno przejście dla
    pieszych.

    Sygnalizacja daje pieszym czas na ewakuację i jako pierwszy zielony
    dostaje ten kierunek, który jest dalej od przejścia dla pieszych.

    MJ

  • 3. Data: 2017-07-30 01:26:29
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.07.2017 o 23:27, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    >
    > Sygnalizacja daje pieszym czas na ewakuację i jako pierwszy zielony
    > dostaje ten kierunek, który jest dalej od przejścia dla pieszych.

    Nie wiem jakie to ma wytłumaczenie akurat tam, ale niedaleko miejsca
    gdzie mieszkałem wprowadzili coś takiego, bo były częste kolizje przy
    lewoskręcie (nie było oddzielnego pasa do lewoskrętu). jak to zrobili to
    ilość kolizji zmalała (tak na oko rzadziej je widziałem)

    Łukasz

  • 4. Data: 2017-07-30 15:56:21
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 30 lipca 2017 00:27:24 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:
> [...]
    >
    > Sygnalizacja daje pieszym czas na ewakuację i jako pierwszy zielony
    > dostaje ten kierunek, który jest dalej od przejścia dla pieszych.

    Wyjasnienie niejasne.
    Piesi chodzą z obu stron. Przechodzą przez obie ruchliwe jezdnie.

  • 5. Data: 2017-07-30 16:14:15
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@g...com w
    ups.com>:

    > Wyjasnienie niejasne.

    Bardzo jasne

    > Piesi chodzą z obu stron. Przechodzą przez obie ruchliwe jezdnie.

    Myślenie nie boli, włącz je i odpowiedz, czy dotyczy to obu stron (przed i
    za drogą poprzeczną)

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2017-07-30 22:49:42
    Od: s...@g...com

    ups.com>:

    > Bardzo jasne

    > Myślenie nie boli, włącz je i odpowiedz, czy dotyczy to obu stron (przed i
    > za drogą poprzeczną)

    Piesi przechodzą przez obie jezdnie ruchliwe.
    Jedna z nich dostaje zielone wczesniej.

    Nie ma nigdzie informacji o tym czy pieszy wcisnął guzik i dlatego druga jezdnia
    którą przekroczy powinna być dłużej wolna od ruchu. BA! nawet nie może być takiego
    założenia jako że pieszy z drugiej strony nie musi wciskac guzika aby dostac tyle
    samo czasu na przejscie co ten który nacisnął.

    Chyba ze macie na mysli przejscia na tych drogach mniej ruchliwych. Ale to słaby
    argument jako że na tym skrzyżowaniu miedzy cz-wa i piotrkowem nie ma przejść
    dla pieszych.

    Podkreslam pasa do lewoskrętu tam nie ma. Kierunek preferowany dostaje zielone
    spooooro wczesniej niz przeciwny.

    Zapytam inaczej:

    Na co/kogo ma czekać kierunek czekający?

    Następnym razem sobie zapisze który czekał i może nawet załączę filmik.
    Bo wyjasnienia z pieszymi jest niezadowalające.

  • 7. Data: 2017-07-31 10:38:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-07-30 o 22:49, s...@g...com pisze:

    > Podkreslam pasa do lewoskrętu tam nie ma. Kierunek preferowany dostaje zielone
    spooooro wczesniej niz przeciwny.

    No, akurat w obu przykładach, które wcześnie przytoczyłeś, są wyznaczone
    pasy do skrętu w lewo.

    > Zapytam inaczej:
    >
    > Na co/kogo ma czekać kierunek czekający?

    Wydaje mi się, że jednak na skręcających w lewo.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 8. Data: 2017-07-31 10:42:57
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 31 lipca 2017 10:38:52 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    spooooro wczesniej niz przeciwny.

    > No, akurat w obu przykładach, które wcześnie przytoczyłeś, są wyznaczone
    > pasy do skrętu w lewo.

    Tfu, do prawoskrętu miałem na mysli.

    > Wydaje mi się, że jednak na skręcających w lewo.

    No wlasnie w przypadkach kiedy to zauwazylem to nikt nie skręcał ani nie stał na
    lewoskręcie aby petla indukcyjna mogła się wtrącić...