  • 1. Data: 2004-06-11 07:33:26
    Temat: gandi.net ukradlo domene
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Przestrzegam przed serwisem gandi.net. Korzystam z ich usług od 2001 i
    nigdy nie bylo problemu aż do tego roku.
    Nie ściągnęli w teminie pieniędzy z konta, zablokowali domenę.
    Nie pozwolili na ponowną próbe zapłacenia za domenę. Przy próbie
    odświeżenia twierdzili że nie można odświeżyć bo jest wolna.
    Przy próbie zarejestrowania od nowa wyświetlał się komunikat że nie
    można zarejestrować bo jest ... zajęta.
    Whois twierdził że jest zarejestrowana przez gandi.net, ale bez podania
    żadnego kontaktu administracyjnego, bez dnsów itp. Te same informacje
    pojawiały się przy próbie rejestracji z inengo serwisu. Samo gandi
    uparcie twierdziło że domena nie jest rejestrowana u nich i nic się nie
    da zrobić. No i po ponad 30 dniach takiego stanu widzę że domena została
    sprzedana jednej z firm zajmujących się handlem domenami. Teraz muszę im
    zapłacić haracz żeby móc ją odzyskać.

    Odkupię ją oczywiście (właściwie to 2 domeny ale tylko na jednej mi aż
    tak zależy). Ale w związku z powyższym mam pytanie. Czy znacie jakas
    *uczciwa* firme rejestrujaca domeny ? Może być droga. Grunt żeby
    akceptowali karty kredytowe i nie robili sobie jaj.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 2. Data: 2004-06-11 08:00:02
    Temat: Re: gandi.net ukradlo domene
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004 09:33:26 +0200 I had a dream that Asmodeusz
    <c...@n...asmodeusz.prv.pl> wrote:
    > da zrobić. No i po ponad 30 dniach takiego stanu widzę że domena została
    > sprzedana jednej z firm zajmujących się handlem domenami. Teraz muszę im
    > zapłacić haracz żeby móc ją odzyskać.

    Tak z ciekawości - duży ten haracz?

    Bo znajomy nie zapłacił i mu domena przeszła do this-domain-for-sale.com
    i buydomains.com, ale tam haracz chcą od $688 do nawet ponad $10.000 -
    coś w rodzaju licytacji.

  • 3. Data: 2004-06-11 08:42:18
    Od: Rafal Jankowski <r...@d...pl>

    <c...@n...asmodeusz.prv.pl> wrote:

    > Tak z ciekawości - duży ten haracz?
    >
    > Bo znajomy nie zapłacił i mu domena przeszła do this-domain-for-sale.com
    > i buydomains.com, ale tam haracz chcą od $688 do nawet ponad $10.000 -
    > coś w rodzaju licytacji.

    Miałem prawie identyczną sytuację, tylko moja domena została wykupiona w
    momencie kiedy jeszcze powinienem ją mieć ok. 1.5 roku! Kupowana była w
    polskiej firmie EuroWebServices (obecnie serwis www.domeny.com), a oni
    kupili ją w Verisign i podobno Verisign ją "zgubiło", a wszelkie
    reklamacje były podejmowane wyłącznie na podstawie ich własnej (tzn.
    Verisign) bazy danych, w której ta domena podobno nie była już moja :).
    Oczywiście od EurowebServices trudno było mi się domagać jakiegokolwiek
    odszkodowania, bo nie miałem podpisanej żadnej umowy, a jedynie fakturę,
    chyba na 300PLN. Domenę wykupił serwis affordablewebhosting, a proponowana
    cena to $850. Mam wrażenie, że działa tu jakaś mafia. Ciekaw jestem czy te
    firmy od kupowania domen się ze sobą dogadują? Podejrzewam też, że mają
    dodatkowo jakieś automaty rezerwujące domeny które właśnie (często z
    niejasnych przyczyn) wyekspirowały.

  • 4. Data: 2004-06-11 09:06:51
    Od: Mateusz Pronobis <p...@d...null.spam>

    Asmodeusz napisał(a):
    > Czy znacie jakas
    > *uczciwa* firme rejestrujaca domeny ? Może być droga. Grunt żeby
    > akceptowali karty kredytowe i nie robili sobie jaj.

    Hej
    Ja mam swoje w rejestrator.net i vpol.pl, rejestrator nawet kiedys
    pomagal mi odzyskac domene za ktora zapomnialem zaplacic wiec sa raczej
    ok a w vpol jest w miare tanio ;)

    --
    Mateusz Pronobis
    www.mateusz.info

  • 5. Data: 2004-06-11 09:24:26
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    <c...@n...asmodeusz.prv.pl> wrote:

    > Tak z ciekawości - duży ten haracz?
    >
    > Bo znajomy nie zapłacił i mu domena przeszła do this-domain-for-sale.com
    > i buydomains.com, ale tam haracz chcą od $688 do nawet ponad $10.000 -
    > coś w rodzaju licytacji.

    Na jednej stronie 19$ za to, żę przyślą mi informację że mogę kupić, jak
    zrezygnują. A na drugiej stronie, że jeśli chcę kupić od zaraz (bo jest
    wystawiona na sprzedaż) to w sprawie ceny mam się skontaktować mailem.
    Chyba sobie jednak dam spokój i wykupię nie w *.com. I tak mnie raczej
    nikt nie podkupi bo po co komu taka nazwa, dość unikalna. Przy jej
    wymyślaniu priorytetem było, żeby nie figurowała w żadnych dostępnych
    źródłach.

  • 6. Data: 2004-06-11 09:24:47
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    Asmodeusz wyrzeźbił(a):
    > tak zależy). Ale w związku z powyższym mam pytanie. Czy znacie jakas
    > *uczciwa* firme rejestrujaca domeny ? Może być droga. Grunt żeby
    > akceptowali karty kredytowe i nie robili sobie jaj.

    korzystam z godaddy.com i nie mam żadnych powodów do narzekania. tańsi
    nić ten gandi.net.

    depesz

    --
    napisanie do mnie na priv daje 99.9% gwarancję braku odpowiedzi
    *---------------------------------------------------

  • 7. Data: 2004-06-11 09:56:40
    Od: Miernik <m...@c...pl>

> [...]
    > *uczciwa* firme rejestrujaca domeny ? Może być droga. Grunt żeby
    > akceptowali karty kredytowe i nie robili sobie jaj.

    Tak naprawdę to Gandi.net zawsze uważałem za najbardziej wiarygodnego
    rejestratora w całym internecie, i zarejestrowałem tam ze dwie domeny
    i znajomi rejestrowali, Gandi obsługuje też domenę gnu.org

    Ale z innych to przymierzam się do:

    http://www.metropipe.net/ szczególnie że pozwalają nie mieć swoich
    danych we whios a ja nie za bardzo chcę mieć swój adres domowy tamże.

    http://dns.vanrein.org
    Kart nie obsługują, ale to raczej zaleta niż wada:
    http://dns.vanrein.org/info/payment/creditcard/

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 8. Data: 2004-06-11 10:31:55
    Od: "Jakub Żukowski" <j...@N...venomski.com>

    Witam,
    [ciach]
    Przeciez to wszystko to posrednicy. Kupujesz u zrodla i nie masz problemow.

    Pozdrawiam,

    --
    Jakub 'Venom' Żukowski
    mobile: (+48 880) 229 318

  • 9. Data: 2004-06-11 10:32:01
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl> napisał
    w wiadomości
    edu.pl...

    http://bachus.net :-> (na szczęście się aż tak tym nie przejąłem
    i kupiłem http://bachus.org

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 10. Data: 2004-06-11 12:11:11
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Miernik wrote:

    > Tak naprawdę to Gandi.net zawsze uważałem za najbardziej wiarygodnego
    > rejestratora w całym internecie, i zarejestrowałem tam ze dwie domeny
    > i znajomi rejestrowali, Gandi obsługuje też domenę gnu.org

    Cóż, gdy pisałem tego posta byłem mocno zdenerwowany. Być może to nie
    było zamierzone. Może po prostu mieli jakiś błąd w serwisie, co
    spowodowało że próba rejestracji kończyła się informacją że domena
    zajęta, a próba dokończenia lub ponowienia transakcji, że domena jest
    wolna.
    I być może ktoś razem ze mną czekał aż błąd zostanie poprawiony i gdy
    został - był szybszy. Tylko skąd ten ktoś wpadł na pomysł przejęcia
    akurat mojej domeny ? Nie sprawdzałem w obcych whoisach czy gandi
    zrobiło porządek, gdy jeszcze była aktywna nie było tam dużego ruchu, ot
    po prostu stronka wizytówka i serwer poczty.
    Aha, druga z w/w domen, ta mniej potrzebna, została zwolniona. Mogę
    sobie zarejestrować. Telepaci czy co ? skąd wiedzieli że akurat ta mi
    niepotrzebna.

    Dzięki, obejrzę sobie.