  • 1. Data: 2013-03-22 11:44:13
    Temat: gcc i crc w hex
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Takie proste (?) zadanie: jest program na uC. Program posiada magiczne
    miejsce pod koniec pamięci Flash w którym chciałbym zmiescić crc całej
    reszty flasha. Potrzebuje to w celu werfyfikacji przez bootloader
    poprawności reszty kodu.

    Idealnie było by aby skrypt linkera gcc byl w stanie w momencie
    linkowania policzyć mi CRC[16|32] i wstawić to pod koniec Flash.
    Pytanie: czy bez udzialu narzędzi zewnętrznych ktokolwiek widział
    podobny bajer? Idealne rozwiązanie to posługiwanie się wyłącznie
    narzędziami gcc.

  • 2. Data: 2013-03-22 22:58:12
    Temat: Re: gcc i crc w hex
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.03.2013 11:44, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > Pytanie: czy bez udzialu narzędzi zewnętrznych ktokolwiek widział
    > podobny bajer? Idealne rozwiązanie to posługiwanie się wyłącznie

    Hmm, jeśli to byłby jakiś PIC to MPLAB pokazuje CRC kodu wrzucanego do
    flasha, więc można sobie je łatwo "przepisać". Może jakieś (może nawet
    to co używasz) IDE, w którym klepie się programiki pod AVRy też ma taką
    funkcję?
    O gotowcach do gcc do czegoś takiego nie słyszałem, ale może nie byłoby
    takie trudne samemu napisać prosty skrypcik? Tylko jedna wątpliwość -
    czemu w momencie linkowania? Zdaje mi się, że chyba
    najlepiej/najprościej policzyć crc z tego co będzie w wynikowym hexie i
    dodać to po prostu do niego na końcu.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2013-03-22 22:58:48
    Od: "mw_wawa" <...@...x>

    "Sebastian Bialy" <h...@p...onet.pl> schrieb
    > Takie proste (?) zadanie: jest program na uC. Program posiada magiczne
    > miejsce pod koniec pamieci Flash w którym chcialbym zmiescic crc calej
    > reszty flasha. Potrzebuje to w celu werfyfikacji przez bootloader
    > poprawnosci reszty kodu.
    >
    > Idealnie bylo by aby skrypt linkera gcc byl w stanie w momencie
    > linkowania policzyc mi CRC[16|32] i wstawic to pod koniec Flash.
    > Pytanie: czy bez udzialu narzedzi zewnetrznych ktokolwiek widzial
    > podobny bajer? Idealne rozwiazanie to poslugiwanie sie wylacznie
    > narzedziami gcc.

    Napisac program ktory policzy crc pliku i wpisze do niego wynik
    (jak rozumiem) to w sumie banalne zadanie. Mozesz sie posluzyc
    gcc oczywiscie.

    Wbicie wywolania tego programu w makefile no to bedzie 1 linijka
    w pliku tekstowym.

    Pamietam jak sam w winavr cos meczylem. Mnie z kolei naszlo
    zeby avrdude po linkowaniu wywolywac. No i dalo sie bez problemu.

    mw

  • 4. Data: 2013-03-22 23:50:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-22 22:58, Jakub Rakus wrote:
    > Hmm, jeśli to byłby jakiś PIC to MPLAB pokazuje CRC kodu wrzucanego do
    > flasha, więc można sobie je łatwo "przepisać".

    *ZAUTOMATYZOWAC* chciałbym.

    > O gotowcach do gcc do czegoś takiego nie słyszałem, ale może nie byłoby
    > takie trudne samemu napisać prosty skrypcik?

    jesli takowe narzedzie znajduje się w gcc to wole o tym wiedzieć zanim
    przywiąże się do jakiegoś języka.

    > Tylko jedna wątpliwość -
    > czemu w momencie linkowania?

    Bo wtedy w elfie mam to samo co w hex, ale wygodniej, tzn mogę te kilka
    bajtów ustawić dokładnie w pamięci tam gdzie chcę - poprzed dodatkową
    sekcję.

  • 5. Data: 2013-03-22 23:51:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-22 22:58, mw_wawa wrote:
    > Napisac program ktory policzy crc pliku i wpisze do niego wynik
    > (jak rozumiem) to w sumie banalne zadanie. Mozesz sie posluzyc
    > gcc oczywiscie.

    Ja wiem. To dalej jest workaround.

  • 6. Data: 2013-03-23 00:51:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Mar 2013 11:44:13 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    całej
    > reszty flasha. Potrzebuje to w celu werfyfikacji przez bootloader

    Ile razy po flashowaniu nie zgadzał Ci się crc?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-03-23 09:33:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-23 00:51, Marek wrote:
    > Ile razy po flashowaniu nie zgadzał Ci się crc?

    Wystarczy raz aby narobić strat. Flashowanie jest zautomatyzowane w
    procesie produkcyjnym i problemem nie jest sam Flash tylko komunikacja.

  • 8. Data: 2013-03-23 11:35:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ile razy po flashowaniu nie zgadzał Ci się crc?

    Sprawdzanie CRC przez bootloader to nie tylko zaraz po flashowaniu.
    P.G.

  • 9. Data: 2013-03-23 13:52:23
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:
> [...]
    > Pytanie: czy bez udzialu narzędzi zewnętrznych ktokolwiek widział
    > podobny bajer? Idealne rozwiązanie to posługiwanie się wyłącznie

    srecord. Nie, nie jest częścią gcc, ale jest popularny. Jest dołączany
    m.in. do pakietu winavr.