  • 1. Data: 2011-07-26 08:21:01
    Temat: generator impulsow - monostabilny
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebuje generowac pojedyncze impulsy o czasie trwania 100, 200,
    300, 500ms.....max 8 roznych - ale wyboru dlugosci chcialbym dokonac
    bitowo (2-3 bity) lub poprzez wejscie 1 z 8. Jak bedzie uklad dzialac,
    to bedzie zawsze impuls wybrany z 2 roznych - np. 100 i 300ms.

    Macie pomysl jak to zrobic?

    A moze jest jakis uklad, ktory mozna byloby zaprogramowac (konkretne
    czasy i jakos prosto wyzwalac?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-07-26 09:01:00
    Temat: Re: generator impulsow - monostabilny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Macie pomysl jak to zrobic?
    >A moze jest jakis uklad, ktory mozna byloby zaprogramowac (konkretne

    Nie kombinuj - daj malego atmela, bo widac ze wymagania skomplikowane
    i niesprecyzowane.

    Bo zrobic mozna na zylion sposobow, ale po co sobie komplikowac zycie.

    J.

  • 3. Data: 2011-07-26 09:01:17
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 26.07.2011 10:21, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Macie pomysl jak to zrobic?
    >
    > A moze jest jakis uklad, ktory mozna byloby zaprogramowac (konkretne

    Wiem, że Koledzy Grupowicze mnie zlinczują, ale co mi tam :-)
    Mały AVR-ek w obudowi e DIP-8 załatwi sprawę, tylko trzeba sobie program
    napisać. Można to rozwiązać czysto analogowo, ale mi by się nie chciało :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2011-07-26 10:40:42
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 26 Jul 2011 10:21:01 +0200, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >
    >Macie pomysl jak to zrobic?
    >
    >A moze jest jakis uklad, ktory mozna byloby zaprogramowac (konkretne

    na razie interesuje mnie rozwiazanie poza AVRowe. Moze za duzo sobie
    wymyslilem, ale ograniczmy sie do 2 impulsow (dlugosci), bo to mi na
    tym etapie wystarczy, ale chce aby wyzwolenie na we1 dawalo impuls
    krotszy i na we2 dluzszy......A za jakis czas wrzuce to do procka.
    TEraz nie chce sie skupiac na impulasami (dokladnoscia ich
    generowania), tylko wyzwalaniem tych impulsow. Po prostu zawezam sobie
    problemy i chce sie skupic nad algorytmem a nie nad dokladnoscia.

    Potrzebuje rozwiazaniaa czysto "chipowego" np. na NE555 lub czyms
    podobnym.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2011-07-26 11:45:26
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 26.07.2011 12:40, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > problemy i chce sie skupic nad algorytmem a nie nad dokladnoscia.
    >
    > Potrzebuje rozwiazaniaa czysto "chipowego" np. na NE555 lub czyms

    NE555 + programowane źródło prądowe. Ewentualnie oporniki przełączane
    przez demultiplekser.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2011-07-27 01:35:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-07-26 11:01 Grzegorz Kurczyk napisał(a):

> [...]
    [...]

    > Mały AVR-ek w obudowi e DIP-8 załatwi sprawę, tylko trzeba sobie program
    > napisać. Można to rozwiązać czysto analogowo, ale mi by się nie chciało :-)

    Ale po co aż taki duży? Są AVRy w obudowach 6-pinowych, rozmiaru
    tranzystora SMD. Cena +/- zawrotne 3 PLN.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2011-07-27 07:53:10
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 26 Jul 2011 13:45:26 +0200, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> wrote:

    >NE555 + programowane źródło prądowe. Ewentualnie oporniki przełączane
    >przez demultiplekser.

    mysle, ze bedzie to NE556/557 - 2 lub 4 NE555 w jednej obudowie i
    jakby cos to beda 4 wejscia wyzwalajace i 4 dlugosci impulsow. A jak
    ruszy kontroler, to pozniej zlece wygenerowania tych impulsow
    prockowi.

    A tak przy okazji, to czy jest jakis uklad (chip) w ktorym programuje
    sie dlugosci impulsu? Wpisujemy binarnie wartosci np. 8-16bitow i
    wyzwolenie.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2011-07-27 08:15:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-07-27 09:53, a...@p...pl pisze:

> [...]
    >
    > A tak przy okazji, to czy jest jakis uklad (chip) w ktorym programuje
    > sie dlugosci impulsu? Wpisujemy binarnie wartosci np. 8-16bitow i

    Musiałbyś użyć licznika/ów z wpisem równoległym np. 4510, napędzać to
    jakimś generatorem (NAND ze schmittem, albo 2xNAND + kwarc) a impuls
    pobierać z wyjścia przerzutnika RS (kolejne dwa NANDy).

    Przy mniejszej ilości bitów wystarczyłby multiplekser analogowy + 555.

  • 9. Data: 2011-07-27 08:52:11
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Adam Dybkowski napisał:

    > Ale po co aż taki duży? Są AVRy w obudowach 6-pinowych, rozmiaru
    > tranzystora SMD. Cena +/- zawrotne 3 PLN.

    Witam,
    Ile kosztuje najtańszy programator obsługujący TPI?
    Prawdopodobnie w cenie programatora dla maleństwa
    wiele osób wykonałoby już gotową płyteczkę z dowolnym
    układem spełniającym wymagania autora.

    Natomiast przy zastosowaniu AVR z ISP np. ATTiny15 za ok 5zł cena
    gotowego programatora wyniesie <40zł z dostawą do domu.
    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2011-07-27 09:09:58
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 27.07.2011 03:35, Adam Dybkowski pisze:
    > Ale po co aż taki duży? Są AVRy w obudowach 6-pinowych, rozmiaru
    > tranzystora SMD. Cena +/- zawrotne 3 PLN.

    Ale takie ATtiny trudno polutować ;-) a i zaprogramować przy pomocy
    kilku drutów podpiętych do LPT też ciężko.

    Pozdrawiam
    Grzegorz